۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 55396285

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی چالوس از جمله تله کابین نمک آبرود، آبشار هریجان و مرداب کندوچال می پردازیم.

جاهای دیدنی چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: چالوس یکی از مشهورترین شهرهای شمال ایران و یکی از قطب های گردشگری استان مازندران به شمار می رود. این شهر که به عقیق همیشه سبز شهرت یافته است با برخورداری از آبشارها، دریاچه ها، جنگل ها و سواحل زیبا همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در ادامه مطلب به معرفی جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی چالوس خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تله کابین نمک آبرود

بدون شک شناخته شده ترین نام در میان جاهای دیدنی چالوس تله کابین نمک آبرود است. پارک جنگلی نمک آبرود واقع در شهر چالوس با دارا بودن مساحتی بالغ بر دویست هکتار مهمترین قطب گردشگری این شهر محسوب می شود. تله کابین نمک آبرود که در این پارک قرار دارد شلوغ ترین و پربازدیدترین تله کابین حال حاضر کشور به شمار می رود. این تله کابین روزانه بیش از هزار نفر را جابجا می کند. تله کابین نمک آبرود که دارای بیست و چهار کابین ۴ نفره است با هدف انتقال مسافران به بالای قله مدوبن طراحی شده است. یکی از جذابیت های ویژه این تله کابین منظره بسیار زیبایی است که می توان بر فراز آن از شهر سرسبز چالوس مشاهده کرد. این منظره در فصل زمستان نیز حالت تماشایی و خاصی به خود می گیرد و به همین خاطر تله کابین نمک آبرود در فصل زمستان نیز پذیرای گردشگران زیادی است.

جاهای دیدنی چالوس

آبشار هریجان

آبشار هریجان

یکی دیگر از محبوب ترین جاهای دیدنی چالوس آبشار هریجان است. این آبشار در مسیر جاده تهران به چالوس و در نزدیکی گردنه هزارچم، در دل روستای هریجان قرار گرفته است. این آبشار که دارای چندین تاج می باشد یکی از مشهورترین آبشارهای رشته کوه البرز به شمار می رود. بهترین زمان سفر به روستای هریجان و بازدید از این آبشار زیبا ماه اردیبهشت است و هوا و طبیعت این منطقه در این ماه به غایت دلپذیر و رویایی است. توجه داشته باشید که در بازدید از آبشار هریجان از دامنه های آبشار جلوتر نروید و وسوسه رفتن به نقطه های بالایی آن را از سر خارج کنید. چرا که احتمال برخورد با حیوانات وحشی و به خصوص خرس در قسمت های فوقانی آبشار هریجان بسیار بالاست.

جاهای دیدنی چالوس

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی چالوس که با نام جنگل فین نیز شناخته می شود در قسمت جنوبی این شهر واقع شده است. این پارک جنگلی سرسبز که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی چالوس محسوب می شود در حاشیه رودخانه چالوس قرار گرفته است و همین امر نیز جذابیت آن را دو چندان نموده است. یکی از نکات ویژه در خصوص این منطقه گردشگری زیبا فاصله نزدیک آن با تهران است. پایتخت نشینان برای رسیدن به این پارک جنگلی تنها می بایست حدود سه ساعت رانندگی را پشت سر بگذارند. البته لازم به ذکر است که گردشگران می بایست برای ورود خودرو به این پارک مبلغ اندکی را نیز پرداخت کنند. پارک جنگلی چالوس در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است و اگر از مکان های شلوغ خوشتان نمی آید توصیه می کنیم در روزهای غیر تعطیل به این منطقه جنگلی زیبا سفر کنید. یکی از تماشایی ترین جاذبه های موجود در این پارک جنگلی مرداب کندوچال است که در قسمت بعد به معرفی آن خواهیم پرداخت.

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال نیز یکی دیگر از جاذبه های محبوب و جاهای دیدنی چالوس است. این مرداب که در دل جنگل فین واقع شده است به سبب زیبایی بی حد و حصر خود همواره پذیرای گردشگران پرشماری است. دور تا دور این مرداب پوشیده از درختان جنگلی است و سطح آن را نیز نی و گیاهان مردابی پوشانده است. در ماه اردیبهشت نیز سطح این مرداب با گل های انبوه نیلوفر آبی پوشیده می شود و زیباترین حالت ممکن را به خود می گیرد. مرداب کندوچال دارای عمق پنج متری است و آب آن از چشمه های شیرین جنگل فین تامین می شود. این مرداب دارای مساحتی بالغ بر یک هکتار است و در ارتفاع هفتصد متری از سطح دریا واقع شده است. در سفر به جنگل زیبای فین سعی کنید حتما از مرداب کندوچال نیز دیدن نمایید.

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک اگرچه از لحاظ شهرت همپای دیگر جاهای دیدنی چالوس نیست اما تردید نداشته باشید که به دیدنش می ارزد. این دریاچه آب شیرین روبروی دره ولی آباد هزارچم و در دامنه های کوه دال کمر واقع شده است. دریاچه سد دریوک در محیطی بسیار بکر و زیبا و در دل طبیعتی مسحور کننده قرار گرفته است و سفر به آن می تواند تفرجی بی مثال برای گردشگران باشد. یکی از جذابیت های ویژه این دریاچه وجود پرندگان وحشی مهاجر در محدوده آن است که منظره ای تماشایی را به این منطقه بخشیده است.

دیگر جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس آنقدر زیاد است که در این مقاله کوتاه فرصت پرداختن به تمام آنها مهیا نیست. اما اگر بخواهیم تنها به ذکر نام ها بسنده کنیم این موارد قابل اشاره هستند: ساحل رادیو دریا (نزدیک ترین ساحل به شهر تهران)، مرداب هسل، دریاچه حصارچال، دریاچه ولشت، آبشار سواسره، آبشار آکاپل، منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه، منطقه حفاظت شده چهار باغ، پل زغال و...

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید