اردبیل یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های زیبایی‌ را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر دهکده صخره‌ای باستانی ویند کلخوران می‌باشد که در سرعین واقع شده است.

دهکده‌ای صخره‌ای و ارزشمند در بیله‌سوار

سلام نو - سرویس گردشگری: اردبیل از شهرهای باستانی و تماشایی ایران زمین به شمار می‌رود که آثار تاریخی بسیاری همچون شهر یئری مشگین شهر و پل معلق مشگین شهر را در میان خود جای داده است. آثار باارزشی با اینکه سال‌ها از زمان ساختش می‌گذرد، همچنان بقایایی از آن به جای مانده است. اگر می‌خواهید در قالب تور سرعین، اردبیل به این شهر زیبا سفر کنید این امکان برایتان در علاءالدین تراول وجود دارد که به بازدید از دیدنی های اردبیل بروید و از روستاهای تماشایی این دیار دیدن کنید. یکی از روستاهای خوش منظره‌ای که به هنگام بازدید از شهر سرعین به شما پیشنهاد می‌دهیم، دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران نام دارد. دهکده‌ای تماشایی که در نزدیکی شهر اردبیل و در شمال غربی ایران قرار گرفته است.

دهکده‌ای صخره‌ای و ارزشمند در بیله‌سوار

مسیر دسترسی

برای رسیدن به روستای سنگی باستانی ویند کلخوران باید به بیست و یک کیلومتری جاده اردبیل به سمت تبریز بروید تا به طبیعتی زیبا با آب و هوایی بسیار مطبوع برسید. اگر به استان اردبیل سفر کردید، بازدید از دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران را در صدر لیست گشت‌های خود قرار دهید، چرا که می‌توانید به هنگام بازدید از این جاذبه تماشایی به نظاره دشتی سرسبز بر فراز تپه‌ای بلند بروید که اطرافش را کوه‌هایی سر به فلک کشیده احاطه کرده‌اند.

دهکده صخره‌ای باستانی ویند کلخوران، دهکده‌ای سنگی با مجموعه‌ای از خانه‌های سنگی منفرد است که در پنج کیلومتری جنوب و جنوب‌غربی سرعین در جوار جاده اردبیل قرار دارد و یک پدیده معماری باستانی و تاریخی استثنایی و کم‌نظیر در کشور به شمار می‌رود.

دهکده‌ای صخره‌ای و ارزشمند در بیله‌سوار

قدمت روستا

قدمت بنای این پل سه دهنه به گفته اهالی روستای کلخوران و باستانشناسان به دوره صفویه برمی‌گردد. آرامگاه امین‌الدین جبرائیل، که به پدر شیخ صفی‌الدین اسحق، جد سلاطین صفوی تعلق دارد و در نیمه اوّل قرن دهم هـجری قمری احداث شده‌است در روستای کلخوران واقع شده و شما در بازدید از این روستا می‌توانید از این آرامگاه مقدس بازدید نمایید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید