امروز ۳ آبان ۱۴۰۱ پدیده خورشید گرفتگی در ایران رخ می دهد و این کسوف از ساعت ۱۳:۴۱ شروع و تا ۱۶:۹ دقیقه ادامه دارد و بیشترین میزان خورشیدگرفتگی امروز در خراسان شمالی رخ می‌دهد.

جزییاتی از خورشیدگرفتگی امروز سوم آبان ماه در ایران

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، عضو کمیته علمی رصد خورشید گرفتگی ایران گفت: بیشترین میزان خورشید گرفتگی در ایران٬ در روستای تکله قوز از توابع شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی روی می‌دهد.

قاسم رستمی، اظهار داشت: بیشترین میزان خورشید گرفتگی در ایران٬ در روستای تکله قوز از توابع شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی روی می‌دهد و این پدیده در این منطقه قابل رویت است.

بیشترین گرفتگی خورشید در کشور روسیه اتفاق می‌افتد

وی افزود: بیشترین گرفتگی خورشید در کشور روسیه اتفاق می‌افتد و در ایران کم‌ترین گرفت در بندر جاسک با ۴۴ درصد و در تکله قوز ۷۱ درصد است.

عضو کمیته علمی رصد خورشید گرفتگی ایران با بیان اینکه خورشیدگرفتگی در استان خراسان شمالی از ساعت ۱۳:۴۱ تا ۱۶:۹ دقیقه روی می‌دهد، گفت: در شهرستان‌های جنوبی استان نظیر گرمه و جاجرم و اسفراین حدود ۶۱ درصد٬ بجنورد ۶۹ درصد و در راز و جرگلان و گیفان ماه حدود ۷۱ درصد خورشید را می‌گیرد. خورشید گرفتگی برای همه مردم قابل رویت است، ولی باید از ابزار و فیلترهای مخصوص استفاده شود که این فیلتر می‌تواند عینک‌های مخصوص جوشکاری هم باشد.

خورشید گرفتگی امروز سوم آبان در بازه زمانی چهار ساعته روی می‌دهد و رصد آن در ایران هم امکان پذیر است. این رویداد در خراسان شمالی نیز از ساعت ۱۳:۴۱ تا ۱۶:۹ دقیقه روی می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید