کاشان یکی از استان‌های پرجاذبه ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان آبشار نیاسر می‌باشد که یکی از جاذبه‌های معروف این استان به شمار می‌رود.

معروف‌ترین جاذبه کاشان در دل نیاسر

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار نیاسر معروف‌ترین جاذبه طبیعی نیاسر در کاشان است که هر سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی مخصوصا در ماه اردیبهشت از آن بازدید می‌کنند؛ چراکه در این ایام بازار گلاب‌گیری و گل‌غلتان حسابی داغ است. جاذبه‌های متعددی در اطراف آبشار نیاسر قرار دارند که از آن جمله می‌توان به چهارطاقی، آسیاب آبی، حمام صفوی، غار رئیس، چشمه اسکندریه و... اشاره کرد.

معروف‌ترین جاذبه کاشان در دل نیاسر

چشمه ای تاریخی در نیاسر وجود دارد که به نام چشمه اسکندریه شهرت دارد و آبی زلال و بسیار خنک دارد. در حقیقت تمام تاریخ و قدمت و حیات این روستای باستانی مدیون وجود این چشمه بابرکت بوده است. این چشمه چند متر پایین تر از چهارطاقی قرار دارد و از قدیمی ترین چشمه های شناخته شده ایران به شمار می رود. آبشار نیاسر که یکی از مشهورترین جاذبه های نیاسر است در واقع از همین چشمه تاریخی نشات می گیرد. در بدنه این آبشار می توان استلاکتیت ها و استلاکمیت های زیبایی را مشاهده کرد که به دلیل انحلال سنگ های آهکی در طول سالیان دراز به وجود آمده اند و جلوه چشم نوازی به این آبشار بخشیده اند. آبشار نیاسر در فصل پاییز کمترین و در فصل بهار بیشترین مقدار آب را داراست.

معروف‌ترین جاذبه کاشان در دل نیاسر

نحوه دسترسی به آبشار نیاسر

اگر از تهران یا شهرهای شمالی ایران به‌سمت نیاسر می‌روید، خود را به بزرگراه خلیج فارس برسانید و سپس راهی قم و نیاسر شوید. در نیاسر سراغ میدان گل‌ها را بگیرید و پس از عبور از میدان گل‌ها، مسیرتان را مستقیم ادامه دهید تا به چهارطاقی نیاسر برسید. از اینجا باید خودروی خود را در جایی مناسب پارک کنید و مسیرتان را پیاده ادامه دهید. پس از آن که از کنار درختی تنومند و قدیمی عبور کردید، به استخر ماهی می‌رسید. حال باید مسیرتان را از میان کوچه‌های تنگ و باریک و گاها گاه‌گلی ادامه دهید تا به محوطه‌ای باز برسید. در اینجا مغازه‌های کوچک و بزرگ عرقیجات و سوغات کاشان را خواهید دید. در ادامه مسیر آبشار، با فضای بزرگ و پارک مانندی روبه‌رو می‌شوید که غار رئیس در آنجا قرار دارد. برای رسیدن به آبشار، باید مسیرتان را در امتداد رودخانه و سمت راست محوطه به‌سمت پایین ادامه دهید و از پله‌های سنگی پایین بروید تا در نهایت به پارک آبشار برسید. به‌سمت راست‌ که نگاه کنید، آبشار نیاسر را خواهید دید.

معروف‌ترین جاذبه کاشان در دل نیاسر

مناسب‌ترین زمان بازدید از آبشار

آبشار نیاسر در فصل بهار، پرآب‌تر از هر زمان دیگری از سال است و در نتیجه بهترین زمان بازدید از آن را می‌توان از ابتدای اردیبهشت تا اواخر خرداد دانست.

به‌طور کلی، بهترین فصل سفر به کاشان بهار و به‌ویژه اردیبهشت ماه است؛ چراکه این فصل با گلاب‌گیری مردم کاشان تقارن دارد و معمولا مردم در کنار بازدید از جاذبه‌های شهرهایی مثل نیاسر، قمصر و کاشان حتما برای گلاب‌گیری به یکی از باغ‌های اطراف شهر می‌روند و گلاب تازه خریداری می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید