کاشان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به خودش جلب کرده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این شهر کویر ابوزیدآباد می‌باشد که تنها ۲۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد.

ابوزیدآباد ؛ کویری با شن‌زارهای روان در کاشان

سلام نو - سرویس گردشگری: کویر ابوزیدآباد از کویرهای استان اصفهان است که فاصله نزدیکی تا شهر کاشان دارد. کویر ابوزیدآباد در شمال شرقی کاشان با شنزارهای روان و تپه‌های شنی داغ، گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب می‌کند.

شهر زیرزمینی نوش آباد که به مجموعه‌ی «اویی» هم معروف است، بدون شک شگفت‌زده‌تان می‌کند. معماری خاص و عجیب این ناحیه، معمای جذابی دارد که هوش و خلاقیت مردمان گذشته را نشان می‌دهد. عمق این بنا در بعضی از نقاط به ۱۸ متر هم می‌رسد. اویی مجموعه‌ای از اتاق‌ها، راهروها، کانال‌ها و… است که کنار هم در ۳ طبقه جمع شده‌اند و به‌عنوان یک گنج تاریخی برایتان جذابیت بالایی خواهد داشت.

ابوزیدآباد ؛ کویری با شن‌زارهای روان در کاشان

نحوه دسترسی به کویر

فاصله تهران تا کویر ابوزید آباد تنها در حدود ۲۷۰ کیلومتر است و با سه ساعت رانندگی از تهران می‌توانید به کویر ابوزید آباد در نزدیکی کاشان برسید. دسترسی به کویر ابوزید آباد از دیگر شهرهای کشور نیز از طریق شهرهای نطنز و کاشان صورت می‌گیرد. پس با توجه به محل اقامت‌ خود می‌توانید بهترین راه برای رسیدن به یکی از این دو شهر را انتخاب کنید.

برای رفتن به این کویر از تهران، لازم است از خروجی‌های جنوبی شهر به‌سمت اتوبان قم بروید و تا کاشان برانید. در شهر کاشان بالاتر از میدان بسیج، از بلوار ملاصدرا به مسیر انحرافی راست وارد شوید. پس از طی ۳۰ کیلومتر در این مسیر به کویر ابوزید آباد می‌رسید. در طول مسیر تابلوهای راهنما شما را هدایت می‌کنند. فاصله مناسب کویر ابوزید آباد تا تهران و مسیر دسترسی آسان آن، گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند.

آدرس کویر ابوزید آباد: استان اصفهان، ۳۰ کیلومتری شرق کاشان، کویر ابوزید آباد

ابوزیدآباد ؛ کویری با شن‌زارهای روان در کاشان

مناسب‌ترین زمان سفر به کویر

بهترین فصل‌ها برای بازدید از کویر ابوزیدآباد پاییز، زمستان و در نهایت اوایل فصل بهار است. همچون سایر نقاط کویری، آب و هوای این منطقه در فصل تابستان گرم است. تورهای طبیعت‌گردی به مقصد کویر ابوزید آباد و شهر زیرزمینی اویی به طور معمول در نیمه سرد سال برگزار می‌شوند.

نکات لازم جهت بازدید از کویر

برای سفر به کویر ابوزید آباد نیازی به اخذ مجوز نیست.

این کویر بسیار بزرگ است و احتمال گم شدن در آن وجود دارد. پس حتما همراه با تور و راهنما سفر کنید.

بهتر است یک قمقمه آب همراه خود داشته باشید.

حتما با تجهیزات کامل سفر کنید.

اگر قصد دارید با وسیله نقلیه شخصی سفر کنید، حتما از سلامت مکانیکی آن اطمینان داشته باشید.

حتما کمی خوراکی قندی مثل آبنبات همراه داشته باشید.

این کویر حیات وحش ملایم‌تری نسبت به کویر مرنجاب دارد.

ابوزیدآباد ؛ کویری با شن‌زارهای روان در کاشان

پوشش گیاهی و جانوری

در کویر ابوزید آباد پوشش گیاهی کویری نیز به چشم می‌خورد. این پوشش گیاهی سبب گرد آمدن گونه‌های مختلف جانوری نیز شده است. پوشش جانوری منطقه عبارت است از شاهین، عقاب، خرگوش، روباه شنی، گربه شنی، شغال، گرگ، جرد، هوبره انواع آگاما و مار، لاسرتای مرنجابی و پامسواکی.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید