دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شکایت علیه توافق دریایی با لبنان را تکذیب کرد و اعلام کرد که توافق دریایی با لبنان تایید شده است.

توافق مرزی رژیم صهیونیستی با لبنان تایید شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) شکایت‌های ارائه شده علیه توافق ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را رد کرد و بدین ترتیب راه برای تایید نهایی آن هموار شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) چهار شکایت ارائه شده علیه توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم را رد کرد؛ اقدامی که می‌تواند مسیر را برای امضای قریب‌الوقوع توافقی با میانجیگری آمریکا هموار کند.

قرار است آموس هوکشتاین، میانجیگر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی سه‌شنبه یا چهارشنبه وارد بیروت شود و طی چند روز آینده توافق به صورت رسمی امضا شود.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد، اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف‌نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف ماند و طی چند ماه اخیر بار دیگر با میانجیگری آمریکا روند مذاکرات از سر گرفته و به صورت جدی‌تر از سوی هر دو طرف دنبال شده است.

در این راستا بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حکم دادگاه عالی این رژیم به اسرائیل اجازه می‌دهد تا این توافق مهم را پیش ببرند. وی گفت: توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان توافق خوبی است و پیامدهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی مثبتی برای تمام منطقه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید