خور یکی از شهرهای زیبای اصفهان می‌باشد که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این منطقه روستای گرمه می‌باشد که گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

روستای چند هزار ساله در دل خور

سلام نو - سرویس گردشگری: جایی درمیان کویر مرکزی و مرکز ایران، آبادی کوچکی به نام گرمه وجود دارد که چند سالی است میزبان توریست‌های زیادی است. این روستا از جاهای دیدنی خور به شمار می‌رود که در شرق استان اصفهان و در کویر مرکزی ایران قرار دارد و از توابع شهرستان نایین، بخش خور و بیابانک محسوب می‌شود.

روستای زیبا و چندین هزار ساله گرمه به‌دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. نخلستان‌های خرما، بافت روستا، قلعه، امامزاده، چشمه آب معدنی، بیابان‌ها و ریگ‌زارهای وسیع که شن‌های روان آن به‌هنگام باد به رقص در می‌آیند از مکان‌های دیدنی روستای گرمه به شمار می‌روند.

روستای چند هزار ساله در دل خور

سوغات روستای گرمه

در سفر به روستای گرمه پیشنهاد می‌کنیم در کوچه باغ‌های آن راه بروید، عمیق نفس بکشید و به نخلستان‌های زیبای آن بنگرید. اینجا با مردم بسیار گرم و میهمان‌نوازی روبرو خواهید شد که نوشیدن چای و خرما کنار آنها برایتان خاطره می‌شود. مردم این روستا از لیف خرما سبدهایی درست می‌کنند و این سبدها را در کنار شیره‌ی خرما و سایر محصولات باغی به عنوان سوغات به گردشگران می‌فروشند.

روستای چند هزار ساله در دل خور

نحوه دسترسی به منطقه

مسیر دسترسی روستای گرمه از دو طریق امکان‌پذیر است:

مسیر اول: مسیر شهر خور به‌سمت مهرنجان و یزد است که پس از طی مسافتی در حدود ۲۷ کیلومتر به جاده فرعی نیشابور و گرمه می‌رسید. پس از طی هشت کیلومتر، تابلوی نخلستان گرمه می‌بینید.

مسیر دوم: مسیر شهر خور به‌سمت یزد است. پس از طی مسافتی در حدود ۱۰ کیلومتر به جاده خاکی می‌رسید که در صورت ورود به آن پس از طی مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر وارد روستای گرمه خواهید شد.

روستای چند هزار ساله در دل خور

مناسب‌ترین فصل بازدید روستای گرمه

دمای هوای این روستا در تابستان تا ۶۰ درجه و در زمستان تا ۷- درجه متغیر است. بنابراین بهترین زمان سفر به گرمه و گشت‌وگذار در این روستا فصل‌های بهار، پاییز و زمستان است. این روستا در تابستان هوای گرمی دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید