ورزنه یکی از شهرهای زیبای اصفهان است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر کویر ورزنه می‌باشد که جلوه‌ای زیبا از طبیعت را به رخ می‌کشد.

کویر ورزنه ؛ جلوه‌ای زیبا از طبیعت

سلام نو - سرویس گردشگری: کویر ورزنه یکی از جاهای دیدنی ورزنه و از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان اصفهان است که فاصله چندانی با تهران ندارد. این منطقه گردشگری دارای بزرگ‌ترین سایت تفریحی کویر در ایران است که به تازگی بخش‌هایی از آن مثل موتورهای چهارچرخ یک نفره و دو نفره، زیپ لاین، سافاری، شتر سواری، رستوران، شربت خانه، کمپینگ و پاراگلایدر افتتاح شده‌اند.

کویر گردی، یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های گردشگری در ایران است. کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد به «سرزمین چهار فصل» شهرت دارد و کویرها در کنار جنگل‌ها، آبشارها، دریاها، چشمه‌ها و دریاچه‌ها از زیباترین جلوه‌های طبیعت در ایران هستند. با شروع فصل سرما، مناطقی مانند کویرها که در طول فصل تابستان با گرمای سخت و طاقت‌فرسا، غیر قابل بازدید هستند، تبدیل به جاذبه‌هایی پرطرفدار و دلچسب می‌شوند که هر سال، میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی هستند.

کویر ورزنه ؛ جلوه‌ای زیبا از طبیعت

عکاسی شب در کویر ورزنه

عکاسی از کویر از آن دسته تفریح هایی است که حسابی حالتان را خوب خواهد کرد ولی این تفریح بلد بودن می خواهد. در اینجا به چند نکته ابتدایی برای عکاسی در شب اشاره می‌کنیم تا با رعایت آن‌ها عکس‌هایی با کیفیت بالا بگیرید:

  • یک: دوربین فول فریم داشتن برای عکاسی شب تقریبا یک الزام است، چرا که سایر دوربین‌ها در شب نویز بالایی ایجاد می‌کنند و شما به یک تصویر با کیفیت نمی‌رسید.
  • دو: برای اینکه شاتر طولانی مدت باز باشد، داشتن گریپ برای دوربین از آن لوازم ضروری است.
  • سه: دقت به تقویم از ابزار داشتن مهم‌تر است، به تقویم شمسی نگاه نکنید. تقویم هجری را در نظر داشته باشید. در زمانی که ماه کامل است تقریبا از عکاسی و دید شب چیزی نصیب‌تان نخواهد شد.
  • چهار: لنز واید همراه خود داشته باشید. دیافراگم را در کمترین عدد f قرار بدهید و ایزو را تا حدود ۳۲۰۰ می‌توانید بالا ببرید؛ ولی بهتر است ایزو پایین باشد و سرعت شاتر شما چیزی در حدود سی دقیقه پایین بیاید! حتما عکاسی raw بگیرید. راستی بدون داشتن سه پایه بی‌خیال عکاسی از آسمان شوید.

کویر ورزنه ؛ جلوه‌ای زیبا از طبیعت

مناسب‌ترین زمان سفر به کویر ورزنه

همه ما می‌دانیم که در کویر هوا بسیار گرم و خشک است. آفتاب مستقیم می‌تابد و هر جنبنده‌ای را روی زمین می‌سوزاند. آفتاب در روزهای گرم سال مثل بهار و تابستان، بسیار سوزاننده‌تر خواهد بود. هرچه به فصول پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم، با کاهش طول روز، زمان مناسب برای سفر به کویر ورزنه فرا می‌رسد. از جشن یلدا تا عید بهمنگان را می‌توان بهترین زمان سفر به کویر ورزنه دانست. در این بازه زمانی، تورهای کویرگردی زیادی برگزار می‌شوند و می‌توانید طعم شب‌های خنک کویر را نیز بچشید و از آسمان کویر لذت ببرید.

کویر ورزنه ؛ جلوه‌ای زیبا از طبیعت

نحوه دسترسی به کویر ورزنه

مسیر کویر ورزنه از تهران:

مسیر دسترسی به کویر ورزنه از تهران از بزرگراه خلیج فارس در جنوب تهران به‌سمت قم آغاز می‌شود. در ادامه با عبور از شهرهای کاشان و اردستان به ورودی شهر نائین می‌رسید. در این نقطه باید از جاده کمربندی به‌سمت تنگستان حرکت کنید. درست کمی بعد از تنگستان، وارد ورودی جاده ورزنه در سمت چپ جاده شوید. در ادامه مسیر، ابتدا به روستای ورزنه خواهید رسید و کویر ورزنه را در فاصله کوتاهی از جنوب روستای ورزنه پیدا خواهید کرد.

مسیر اول:

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، فاصله شهر اصفهان تا کویر ورزنه، حدود ۱۱۷ کیلومتر است و شما با تنها دو ساعت رانندگی از مرکز شهر می‌توانید به کویر ورزنه برسید. مسیر رسیدن به کویر ورزنه از جاده آبشار در شرق اصفهان، به‌سمت کمربندی آغاز می‌شود و شما باید بزرگراه را تا جاده اصفهان-ورزنه ادامه دهید. در ورودی شهر از میدان آزادی به‌سمت خیابان بهشتی بروید و خیابان را تا انتها ادامه دهید تا به جاده دستجرد-ورزنه برسید. در جاده دستجرد-ورزنه به‌سمت راست بپیچید تا چند کیلومتر جلوتر به کویر ورزنه برسید.

بخش‌های زیادی از کویر ورزنه در غرب آن با ماشین قابل دسترسی است؛ اما اگر قصد بازدید از حاشیه شرقی کویر ورزنه را دارید، یا باید از سمت شهر ورزنه و از میان شنزارها عبور کنید تا به بخش شرقی برسید یا مسیر حاشیه جنوبی شهر ورزنه در امتداد زاینده رود را به سمت شرق ادامه دهید. توجه داشته باشید که برای بازدید از قسمت‌های جنوبی و شرقی کویر حتما باید از ماشین‌های آفرود و دو دیفرانسیل و راهنماهای حرفه‌ای و راه بلد کمک بگیرید.

کویر ورزنه ؛ جلوه‌ای زیبا از طبیعت

مسیر دوم:

به سمت بزرگراه شهید دستگردی بروید و وارد آن شوید؛ سپس به سمت شرق برانید تا به بلوار غدیر برسید. از بلوار غدیر وارد خیابان فرهنگ و سپس خیابان قلعه شور شده و در ادامه وارد بزرگراه پانزده خرداد شوید. پس از عبور از خیابان نیک آباد-اژیه و بلوار شهدا به جاده اصفهان-ورزنه می‌رسید. این جاده را تا میدان آزادی ادامه دهید و به خیابان بهشتی برسید. خیابان بهشتی شما را به سمت جاده دستجرد-ورزنه می‌برد و در این جاده تنها چند کیلومتر با مجتمع گردشگری واحه و تپه‌های شنی فاصله دارید.

آدرس کویر ورزنه: استان اصفهان، جاده اصفهان ورزنه، ۲۰ کیلومتری جنوب ورزنه، کویر ورزنه

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید