سمیرم یکی از شهرهای زیبای اصفهان است که زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این استان آبشار تقرچه می‌باشد که بافت صخره‌ای دارد.

آبشاری با بافت صخره‌ای در سمیرم

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار تقرچه در شمال شهر سمیرم و در محوطه تاریخی مدرسه اتابکی واقع شده است که یکی از تفرجگاه‌ها و جاذبه های گردشگری سمیرم به حساب می‌آید و پارکی به همین نام نیز در کنار آن ساخته شده است. تقرچه به علت بافت طبیعی و صخره‌ای و وجود آبشارهای فصلی و مسیر رودخانه‌ها، پوشش گیاهی مناسب وجود کنده‌ها ( دخمه‌های تاریخی و باستانی) همچنین آثار بجا مانده از آسیاب‌های آبی قدیمی و چشم انداز بسیار زیبای سمت جنوب و دیده شدن قله‌های پوشیده از برف دنا هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

آبشاری با بافت صخره‌ای در سمیرم

به دلیل وجود رودخانه و آبشارهای فصلی، همچنین پوشش گیاهی مناسب، غارها و پناهگاه های صخره ای با سازه آهک، آثار به جای مانده از آسیاب های سنگی قدیمی، معبد زرتشت (که در زمان حاضر به قدمگاه تبدیل شده)، میل های سنگی زمان ساسانیان، و همچنین حمام و مسجد کمال الملک، این منطقه یکی از بهترین مناطقی است که برای گردشگری می توانید به آن سفر کنید و لذت ببرید. همچنین شایان ذکر است که نارین قلعه نیز در محل بالایی این منطقه واقع شده است که قلعه ای تاریخی و معروف است.

آبشاری با بافت صخره‌ای در سمیرم

آسیاب سنگی در حال تخریبی در کنار آبشار تقرچه دیده می شود که روبروی یک غار قرار گرفته است. تعدادی غار در شمال سکونتگاه تقرچه و در امتداد سمت چپ آبشار تنگ سیل در کنار یکدیگر وجود دارند و منتظر مرمت و ساماندهی می باشند. یکی از آنها بزرگتر است و کمتر تخریب شده است. این غار های کهن و باستانی درامتداد هم قرار گرفته اند و هر کدام به دیگری راه دارند. سمت چپ غار، چاله آتش به چشم می خورد و کمی جلوتر محفظه ای برای خروج هوا وجود داشته که مسدود و تخریب شده است. ساکنان تقرچه به مرور زمان این محل را ترک کردند و دیگر از غارها و خانه های سنگی این منطقه استفاده نشد و خانه‌هایی از خشت و گل جای آن ها را گرفته است

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید