سمیرم یکی از شهرهای زیبای اصفهان می‌باشد که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر آبشار آب ملخ می‌باشد که از دل غار بیرون می‌ریزد.

آبشاری زیبا در دل غارهای سمیرم

سلام نو - سرویس گردشگری:‌ باید به آب ملخ سفر کنید تا باور کنید طبیعی‌ترین آفت کش دنیا، از دل غار بیرون می‌آید و به رودخانه سرازیر می‌شود. آبشار آب ملخ، یکی از عجیب‌ترین آبشارهای ایران است که با ترکیبات ویژه‌اش، نقش یک سمپاشی طبیعی را برای مزارع و زمین‌های کشاورزی بازی می‌کند و می‌تواند تمام ملخ‌های مهاجم را درجا نابود کند. آب ملخ، نام عجیب خود را مدیون همین خاصیت شگفت انگیز است.

آبشاری زیبا در دل غارهای سمیرم

این آبشار که از جاهای دیدنی سمیرم است، با زیبایی‌های بی‌نظیر خود در مسیر سمیرم به یاسوج قرار دارد و یکی از بهترین مقاصد طبیعت گردی در فصل تابستان است.

پای صحبت قدیمی‌های روستا که بنشینید، برایتان تعریف می‌کنند که سال‌ها پیش، وقتی مزارع گندم روستاهای اطراف مورد تهاجم ملخ قرار گرفت، از آب این چشمه بزرگ برای دفع آفت استفاده کردند و ملخ‌ها همه یکجا هلاک شدند. اتفاقی که هنوز هم از ذهن کشاورزان منطقه پاک نشده و به همین دلیل، آن‌ها هنوز هم مزارعشان را با آب این چشمه آبیاری می‌کنند. با این همه، نام دیگر این آبشار تخت سلیمان است و و مردم منطقه معقدند که در این چشمه قطعه سنگی وجود داشته که تخت‌گاه حضرت سلیمان بوده، اما اجانب آن را دزدیده‌اند.

آبشاری زیبا در دل غارهای سمیرم

بهترین زمان سفر

به نظر من خدا بهار و تابستان را آفریده تا به بازدید آبشاری همچون آب ملخ برویم. از اواسط فصل بهار تا پایان تابستان بهترین زمان بازدید از این منطقه هستند. از اوایل پاییز خنکی هوا مثال‌زدنی نیست. این منطقه از آب‌وهوای کوهستانی برخوردار است. فصل پاییز و زمستان را بعلت سرمای فراوانی که دارد پیشنهاد نمی‌دهیم؛ چون راه آبشار در سرمای زمستان بسته می‌شود؛ بنابراین سفر بسیار دشوار است، مگر اینکه طبیعت‌گرد ماهری باشید.

آبشاری زیبا در دل غارهای سمیرم

نحوه دسترسی به آبشار آب ملخ

اگر از سمت استان اصفهان راهی آب ملخ می‌شوید، باید از شهرهای اصفهان و سمیرم بگذرید و این شهر را به سمت یاسوج ترک کنید. در جاده سمیرم- یاسوج، بلافاصله بعد از روستای چهار راه، جاده‌ای خاکی مقابل چشمانتان می‌بینید که در مسیر آن دو دوراهی وجود دارد. در هر دو مورد راه سمت چپ را در پیش بگیرید و حدود ۷ کیلومتر در آن پیش بروید، تا به روستای آب ملخ برسید. روستایی در شمالیترین قسمت خط الراس دنا و مردمی که اصالتشان بختیاری است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید