نور یکی از شهرهای زیبا و پر جاذبه مازندران می‌باشد که گردشگران بسیاری را پذیراست. یکی از زیبایی‌های این شهر آبشار سواسره می‌باشد که ارتفاع ۱۰۰ متری دارد.

آبشاری با ارتفاع ۱۰۰ متر در قلب نور

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار سواسره از جاهای دیدنی نور در نزدیکی روستای بلده است و در فاصله ۵۳ کیلومتری جاده هراز و ۵۵ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد. با ۱۰۰ متر ارتفاع، آب این آبشار با شدت زیادی از بالا به پایین می‌ریزد و چشم‌اندازی زیبا را خلق می‌کند. بر بلندای آبشار می‌توان به منطقه بلده اشراف داشت. علاوه بر سواسره، آبشارهای متعدد دیگری در فضای کوهستانی و بیشه‌ای بلده جای گرفته‌اند. برای دسترسی به این آبشار، باید از طریق شهرستان نور به بلده و سپس سواسره بروید.

آبشاری با ارتفاع ۱۰۰ متر در قلب نور

مناسب‌ترین زمان سفر به آبشار سواسره

در بیشتر روزهای سال، هوای دور و بر آبشار سواسره سرد است. پس اگر می‌خواهید راهیِ این مکان شوید، باید لباس‌های گرم و مناسب به همراه داشته باشید. بهار به ویژه اردیبهشت بهترین زمان بازدید از آبشار سواسره است؛ بنابراین اگر برنامه سفرتان را در این زمان تنظیم کنید، از بازدید لذت بسیار بیشتری خواهید برد. از اردیبهشت تا آخر تابستان، هوای سواسره بی‌نظیر است.

آبشاری با ارتفاع ۱۰۰ متر در قلب نور

البته زیبایی‌های این آبشار و بیشه حوالی‌اش در فصل‌های دیگر هم ادامه دارد. مثلاً پاییز آبشار سواسره به‌شدت دیدنی است؛ اما اگر قصد سفر به طبیعتی جانانه دارید و دوست ندارید که سرما و خطرات جاده شما را در مسیر تهدید کند، بهتر است که در زمستان به آبشار نروید. یادتان باشد که در حوالی آبشار خبری از فروشگاه‌های مختلف نیست. پس مجهز و ‌همراه با مواد غذایی مختلف به این منطقه بروید.

محلی‌ها هم همیشه حاضرند تا به گردشگران برای رسیدن به آبشار کمک کنند و حتی اگر میل به ماندن در این منطقه را داشته باشید، خانه‌های‌شان را به شما اجاره می‌دهند. با سرزدن به آبشار می‌توانید جاذبه های گردشگری سواسره را هم بیشتر ببینید. در ادامه از این جاذبه‌ها خواهید خواند.

آبشاری با ارتفاع ۱۰۰ متر در قلب نور

ویژگی آب و هوایی

سواسره یعنی نسیم صبح؛ پس اصلاً عجیب نیست که طبیعتی با هوای خوش و خنک، رودخانه‌های زیبا، آبشارهای متنوع و بیشه‌ای سبز و وسیع این نام را داشته باشد. آبشار سواسره هم بخشی از همین زیبایی‌هاست. اطراف مسیر آبشار پُر از گیاهان مختلفی است که بعضی از آن‌ها خاصیت‌های دارویی هم دارند. اهالی سواسره و روستاهای اطراف از این گیاهان استفاده‌های دارویی می‌کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید