عباس‌آباد یکی از شهرهای بسیار زیبای مازندران است که زیبایی‌های خاص خود را دارد. یکی از زیبایی‌های این شهر جنگل مازیچال می‌باشد که با انبوهی از درختان پوشیده شده است.

مازیچال ؛ جنگلی با قدمت دوره سوم زمین‌شناسی

سلام نو - سرویس گردشگری: جنگل مازیچال از آن دسته مکان‌های دیدنی عباس آباد است که به زیبایی، بکر بودن و شگفتی مشهور است‌. این جنگل در ۴۸ کیلومتری عباس آباد قرار دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین ییلاقات این منطقه شناخته می‌شود. در جنگل مازیچال به هر طرف نگاه کنید انبوهی از درختان و گیاهان زیبایی را می‌بینید که عطر بی‌نظیرشان شما را سرمست می‌کند.

این جنگل را انبوهی از ابرها فرا گرفته‌اند و فضای جنگل آنقدر زیباست که دلتان نمی‌خواهد آنجا را ترک کنید. قدمت جنگل هیرکانی مازیچال به دوره سوم زمین‌شماسی باز می‌گردد و در همه جای آن درختان افرا، بلوط، کاج سوزنی، تمشک، فندق، گلابی، ازگیل، زرگ و آلوی جنگلی به چشم می‌خورد. اگر از ماجراجویی لذت می‌برید و عاشق مکان‌های ناشناخته هستید، جنگل مازیچال را انتخاب کنید.

مازیچال ؛ جنگلی با قدمت دوره سوم زمین‌شناسی

نحوه دسترسی به مازیچال

برای سفر به مازیچال از جاده چالوس به مرزن آباد بروید. سپس به سمت کلاردشت تغیر مسیر دهید. از میدان اصلی کلاردشت حدود هفت کیلومتر در جاده عباس‌آباد برانید تا به ابتدای جاده مازیچال برسید. از ابتدای جاده خاکی مازیچال، ۱۷ کیلومتر به سمت ارتفاعات حرکت می‌کنید تا به دشتی برسید. حالا شما در ارتفاعات مازیچال هستید.

مازیچال ؛ جنگلی با قدمت دوره سوم زمین‌شناسی

مناسب‌ترین زمان سفر به مازیچال

در فصل پاییز، جنگل‌های ابتدای جاده مناظر زیبا و رویایی دارند و در بهار، ارتفاعات پوشیده از گل‌های فصلی زیبا است و مناظر برفی قله‌های اطراف جلوه نمایی می‌کند. مناسب‌ترین فصل نیز برای اقامت شبانه، تابستان است. با تمام این اوصاف بهترین زمان سفر به مازیچال از نیمه بهار آغاز می‌شود و تا اواخر تابستان ادامه می‌یابد.

مازیچال ؛ جنگلی با قدمت دوره سوم زمین‌شناسی

علت‌ نام‌گذاری مازیچال

طبق برخی منابع، «ماز» و «مازی» در گویش محلی به‌معنی درخت بلوط است و «چال» به معنی گودال؛ پس ترکیب نهایی می‌شود گودالی پر از درختان بلوط. البته این مسئله خیلی دقیق نیست؛ چراکه واژه ماز بر اساس لغت‌نامه‌ دهخدا به‌معنای پر چین‌وشکن است و واژه‌ مازندران را از همین کلمه گرفته‌اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***