رامسر یکی از شهرهای زیبای ایران می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این منطقه دریاچه قو می‌باشد که در ابتدا یک برکه بوده است اما با تلاش‌های بخش خصوصی به شکل دریاچه در آمده است.

دریاچه‌ای چشم‌نواز در دل رامسر

سلام نو - سرویس گردشگری: دریاچه قو جواهرده، یک منطقه تفریحی بسیار زیبا است که در چند کیلومتری جواهرده قرار دارد. این دریاچه که در ابتدا یک برکه بود، با تلاش بخش خصوصی به‌صورت دریاچه درآمد و امروزه از جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود. دسترسی به دریاچه قو از طریق جاده‌ای خاکی به طول یک تا دو کیلومتر میسر می‌شود.

دریاچه‌ای چشم‌نواز در دل رامسر

سوغاتی‌های دریاچه قو رامسر

شما می توانید از سفر خود یادگاری هایی که توسط مردم محلی اینجا ارائه می شود به منزل ببرید. سوغاتی هایی نظیر سفال، نمد، چادربافی و همچنین خوراکی های خوشمزه ای مثل انواع ترشی و مربا.

جاذبه‌های گردشگری اطراف دریاچه

شما می توانید با طی نمودن مسافت نسبتا کوتاهی به دیدن جاذبه های طبیعی و بی نظیری بروید که در این منطقه واقع شده است.
جنگل سخت سر یکی از این جاذبه ها می باشد. در واقع جنگل های سخت سر دور تا دور این دریاچه را محاصره نموده اند. پیاده روی در این جنگل ها بسیار فرح بخش خواهد بود. سعی کنید برای پیاده روی مسیرهای مشخص شده را انتخاب کنید تا در دل جنگل گم نشوید.
اگر حدود ۱۷ کیلومتر از این دریاچه فاصله بگیرید، به آبشار صفارود خواهید رسید. این آبشار، یک آبشار فصلی می باشد. اگر اهل پیاده روی هستید، می توانید به دل جنگل بزنید و پس از طی مسافتی ۱۷ کیلومتری از میان جنگل به این آبشار زیبا برسید. در طی سالهای اخیر و کمبود بارش آب این آبشار کاهش پیدا کرده است.

دریاچه‌ای چشم‌نواز در دل رامسر

مناسب‌ترین زمان سفر به دریاچه قو

نزدیکی این دریاچه به رامسر موجب شده که آب و هوایی بسیار شبیه به رامسر داشته باشد. البته همیشه هوای این منطقه کمی خنک تر از رامسر است. به خصوص در ایام زمستان. در کل هوای این منطقه خنک و مطبوع می باشد و خبری از رطوبت زیاد شهرهای شمالی در این منطقه نیست.
بهترین فصل برای سفر کردن به این منطقه خوش آب و هوا، بهار و تابستان می باشد که هوای اینجا بسیار دل انگیز می باشد.
فصل پاییز نیست طبیعتی رنگارنگ و بسیار زیبا به این منطقه هدیه می دهد. اگر زمانی تصمیم گرفتید در این فصل به دریاچه بیایید، حتما آب و هوا را چک کنید تا بارانی نباشد. به این صورت در مسیر دچار مشکل نخواهید شد.
گرچه فصل زمستان و بارش برف در این منطقه موجب خلق مناظر بسیار زیبایی می گردد، اما جاده پیچ در پیچ این مسیر در این فصل برای عبور و مرور ناامن می شود.

دریاچه‌ای چشم‌نواز در دل رامسر

نحوه دسترسی به دریاچه قو

مسیر دسترسی به این دریاچه خود یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود. جاده ای که به این دریاچه ختم می شود به دستور رضا شاه ساخته شده است.
برای رفتن به این مکان باید از رامسر بگذرید و از سمت سه راهی فلسطین به جنوب رامسر حرکت کنید تا وارد جاده جواهرده شوید. بعد از این که ۲۰ کیلومتر طی کردید تابلو دریاچه غو را خواهید دید. اجازه ندهید این غلط املایی شما را گمراه نماید. به مسیر خود ادامه بدهید، چون این تابلو شما را به سمت دریاچه هدایت می نماید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید