آمل یکی از زیباترین شهرهای مازندران است که زیبایی‌های خاصش گردشگران بسیاری را به سوی این شهر کشانده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر آمل پارک جنگلی میرزا کوچک خان می‌باشد که ۴۴۰ هکتار وسعت دارد.

پارکی با وسعت ۴۴۰ هکتار در آمل

سلام نو - سرویس گردشگری: پارک جنگلی میرزا کوچک خان با وسعت ۴۴۰ هکتار، در کیلومتر ۱۶ جاده آمل به تهران واقع‌ شده است. از جمله امکانات تفرجگاهی این پارک می‌توان به آلاچیق، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، اجاق، میز و نیمکت، رستوران و قهوه‌خانه، سکوی چادر، وسایل بازی کودکان و جایگاه سوارکاری اشاره کرد. برخی از دیگر دیدنی‌ های آمل در این منطقه شامل جنگل‌های انبوه، جاده جنگلی، آبشار ماهان، هزار پله، چشمه آب سرد، درختان کهن‌سال، مرتع جنگلی و درختانستان میوه‌ می‌شود.

پارکی با وسعت ۴۴۰ هکتار در آمل

پارک جنگلی میرزا کوچک خان

پارک جنگلی میرزا کوچک خان، پارک تفریحی است که به دلیل وسعت زیاد آن و انبوه درختان، آن را پارک چنگلی می نامند. این محوطه بزرگ، به خوبی تامین کننده نیازهای روزانه افراد و تقریبا تمامی امکانات مورد نیاز را در خود جای داده است.

البته این پارک تنها پارک جنگلی آمل نیست و پارک های متعدد دیگری هم وجود دارد، دلیلی مشهور بودن پارک جنگلی میرزا کوچک خان، وسعت آن است که از پارک های بزرگ جنگلی ایران به شمار می رود.

این پارک همزمان می تواند مکان مناسبی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت باشد، و هم محوطه ای بسیار زیبا و خوش آب و هوا، برای افراد ورزشکار، جاده ها و راهایی که در بین درختان کشیده شده اند، برای هر گونه استفاده ای مناسب اند.

پارکی با وسعت ۴۴۰ هکتار در آمل

شرایط بازدید از پارک جنگلی میرزا کوچک خان

برای بازدید کردن از این مجموعه شما در ابتدای درب ورودی باید بلیط تهیه کنید و سپس وارد پارک شوید. همچنین به دلیل این که پارک وسعت زیادی دارد و تمام آن با درختان تنومند پوشیده شده، باید مراقب کودکان خود در حین بازدید باشید.

نحوه دسترسی

اگر به مطالب بالاتر دقت کافی کرده باشید، حتما متوجه شده اید که این پارک در شهر آمل و استان مازندران واقع شده است. اما اگر بخواهیم به آدرس دقیق تر او اشاره کنیم، باید بگوییم پارک جنگلی میرزا کوچک خان جنگلی در جاده هراز و اطراف منطقه رزکه آمل قرار گرفته است.

دسترسی با تمامی وسایل نقلیه هم شخصی و هم عمومی امکان پذیر است و افرادی هم که قصد بازدید از این پارک و دیگر جاذبه های تفریحی آمل را دارند، می توانند بلیط اتوبوس آمل را تهیه کنند و با تجربه کردن سفری راحت و بدون دردسر به این شهرستان بسیار زیبای شمال کشور سفر کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید