در این مطلب شاهد تصاویری از پمپ بنزین قدیمی آبادان که به عنوان نخستین پمپ بنزین ایرانی شناخته می شود خواهید بود، این پمپ بنزین حدود یک قرن پیش آغاز به کار کرد.

تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله

به گزارش سلام نو، در این جایگاه ابتدا نفت سفید عرضه می‌شد، اما با ورود اتومبیل به شهرها این جایگاه به پمپ بنزین تبدیل شد. قدیمی‌ترین پمپ بنزین ایران سالهاست به موزه نفت تبدیل شده و در آن نمونه ای از انواع مخازن، نازل‌ها، تلمبه‌ها از دوران مختلف و تعدادی عکس قدیمی و مستندات در معرض نمایش است.

نخستین پمپ بنزین ایران حدود ۱۰۰سال پیش شروع به کار کرد و بنزینی با عنوان پارس عرضه می‌کرد. این پمپ بنزین در شهر آبادان و در سال ۱۳۰۶ توسط یک شرکت انگلیسی بنا شده است.

تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله

تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله

تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله

تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله تصویر دیده نشده از نخستین پمپ بنزین ایران با قدمت صدساله
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید