نتایج جدیدترین نظر سنجی از بین اعضای حزب محافظه کار نشان می‌دهد که اکثر آنها خواستار روی کار آمدن مجدد «بوریس جانسون» هستند.

احتمال بازگشت «بوریس جانسون» به قدرت

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، نشریه "فوکوس" آلمان در مطلبی نوشت: پایان کار لیز تراس به عنوان نخست وزیر بریتانیا تقریباً اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. گرچه تراس هنوز شش هفته است که روی کار نیست، اما از حمایت حزبش برخوردار نیست. نتایج نظرسنجی اخیر موسسه یوگو از بین اعضای حزب عواقب هرج‌ومرج چند روز گذشته را نشان می‌دهد.

بر این اساس 55 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اکنون به ریشی سوناک، که در آن زمان از حمایت کم تری برخوردار بود رأی می دهند، در حالی که تراس تنها 25 درصد از آرا را دریافت می کند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که اوضاع برای نخست‌وزیر کنونی تازه کار بدتر از این هم هست. 55 درصد از اعضا از استعفای او استقبال می‌کنند و 63 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، حتی جانشین خوبی را در بوریس جانسون، نخست وزیر سابق می بینند. حتی 60 درصد از شرکت کنندگان ،بازنده سابق سوناک را بر تراس ترجیح می دهند.

این نظرسنجی بین 17 تا 18 اکتبر و درست یک روز پس از آن که جرمی هانت، وزیر جدید خزانه داری بریتانیا اعلام کرد که طرح های مالیاتی را کنار می گذارد انجام شد.

"لیز تراس"، نخست وزیر بریتانیا به دلیل برنامه های کاهش مالیات خود و آشفتگی ناشی از آن در بازارهای مالی تحت فشار شدیدی قرار گرفته و اخیرا عذرخواهی کرده است. تراس به بی‌بی‌سی گفت که او اشتباهاتی مرتکب شده است. اما وی استعفا را رد کرد.

تراس گفت: می خواهم مسئولیت را بر عهده بگیرم و بابت اشتباهاتی که مرتکب شده‌ام عذرخواهی کنم.

وی در عین حال کناره گیری را رد کرده و علیرغم انتقادها اعلام کرد که می خواهد در سمت خود باقی بماند. وی گفت: من اینجا می مانم زیرا انتخاب شدم تا کاری برای این کشور انجام دهم و من مصمم به انجام این کار هستم. تراس که کمتر از شش هفته پیش جانشین بوریس جانسون شد، طبق گزارش‌ها با رأی عدم اعتماد نمایندگان حزبش در اواخر این هفته مواجه است.

کاهش شدید مالیات اعلام شده توسط دولت تراس، که تامین مالی آن نامشخص بود، باعث سقوط شدید پوند انگلیس و افزایش سرسام آور نرخ های بهره شده بود. تراس 47 ساله اعتراف کرد که دولت او خیلی سریع جلو رفته است.

به این ترتیب همکاران هم حزبی تراس علنا خواهان استعفای تراس هستند. بحث در مورد جانشینان احتمالی یا انتخابات جدید هم سرعت گرفته است.

به گزارش رسانه‌ها بیش از صد نماینده حزب محافظه کار می‌خواهند زودتر از شر تراس خلاص شوند.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیسی، لیز تراس، نخست وزیر بریتانیا ممکن است اواخر این هفته با رای عدم اعتماد مواجه شود. دیلی میل به نقل از افراد آشنا گزارش داد که بیش از 100 نماینده از حزب حاکم محافظه کار آماده‌اند تا تراس را سرنگون کنند.

وزیر دارایی انگلیس سه هفته پس از ارائه برنامه اقتصادی جنجالی که سقوط تاریخی ارزش پوند و آشفتگی مالی در این کشور را به همراه داشت، از این مقام برکنار شد.

بعد از برکناری کوارتنگ، "جرمی هانت"، وزیر خارجه اسبق انگلیس به عنوان جانشین کوارتنگ در وزارت دارایی این کشور معرفی شد.

بسیاری از نمایندگان حزب محافظه کار حالا به این نتیجه رسیدند که تنها تغییر کامل دولت می تواند به این آشفتگی پایان دهد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید