شهر تاریخی و باشکوه اصفهان جاذبه‌های بسیاری را در سینه دارد که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خودش جلب کرده است. یکی از جاذبه‌های باشکوه و زیبای این استان منارجنبان می‌باشد که به واسطه ویژگی خاصش میزبان گردشگران زیادی بوده است.

مناره‌ای لرزان در سینه اصفهان

سلام نو - سرویس گردشگری: اصفهان با تعداد زیاد و متنوعی از جاهای دیدنی همیشه میزبان انواع گردشگران از سراسر ایران و جهان بوده است. مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان را آثار تاریخی تشکیل می‌دهند و منارجنبان یکی از آن‌ها است.

کافی است یکی از مناره‌های آن به حرکت در بیاید تا مناره‌های دیگر هم جنب‌وجوش کنند. در واقع دلیل اصلی نامگذاری این بنا همین است. علاوه بر منارجنبان مناره دیگری هم در شهر اردکان یزد وجود دارد که قابلیت تکان خوردن دارد.

هنگام وارد شدن به ساختمان منارجنبان از جاهای دیدنی اصفهان کاشی‌های لاجوردی آن که شکل‌های فیروزه ای رنگ دارند به پیشواز شما می‌آیند تا نمادی از معماری اسلام در دوره مغول باشند.

در دوران کرونا ماسک زدن در فضای داخلی این بنای تاریخی را فراموش نکنید و برای بازدید ساعت ۹ تا ۱۸ به این محل دیدنی مراجعه کنید. فقط در نظر داشته باشید که بازدید از این محل در روزهای تعطیل رسمی «وفات‌« امکان پذیر نخواهد بود.

مناره‌ای لرزان در سینه اصفهان

منارجنبان اصفهان در کجا قرار دارد؟

منارجنبان از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌آید و حدود کیلومتر ۶ جاده اصفهان به طرف نجف‌آباد، قسمت راست جاده، ساخته شده است. پیرامون این عمارت، اثر تاریخی‌ دیگری به نام آتشگاه وجود دارد. برای دسترسی به این مکان می‌توانید از خودروی شخصی یا تاکسی‌های دربست و آنلاین استفاده کنید. برای دسترسی با خودروی شخصی، کافی است به خیابان آتشگاه بروید و پس از طی ۶ کیلومتر، به منارجنبان خواهید رسید. این مجموعه دارای پارکینگ است.

مناره‌ای لرزان در سینه اصفهان

سرگذشت منارجنبان اصفهان

بر اساس مدارک موجود، منارجنبان اصفهان در دوران فرمانروایی فردی بنام محمد خدابنده اولجایتو، در شهر اصفهان ساخته شد و میزبان مدفن عمو عبدالله‌بن‌محمود صقلابی، یکی از عارفان خداپرست است. از همین رو منارجنبان را با نام آرامگاه شیخ امیرعبدالله نیز می‌شناسند. روی سنگ قبر وی عدد ۷۱۶ حک شده است، عددی که نشان‌دهنده سال ساخت آرامگاه او است.

عمارت تک ایوانی منارجنبان را در دوره ایلخانی ساخته‌اند. طبق مدارک موجود، این بنا به روش مغول ساخته شده؛ اما ساختمان مناره‌ها حاکی از آن است که آن‌ها را در سال‌های آخر حکومت صفویان، به ایوان متصل کرده‌اند.

مناره‌ای لرزان در سینه اصفهان

ساعات بازدید و بلیط منارجنبان اصفهان

برای بازدید از منارجنبان اصفهان می‌توانید از ساعت ۹ تا ۱۸ به آن مراجعه کنید. اگر به دیدن لرزش مناره‌ها علاقه‌مند هستید، در شیفت صبح در ساعات ۱۰:۳۰، ۱۲ و ۱۳:۳۰ و در شیفت عصر در ساعات ۱۵، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ مناره را حرکت می‌دهند. منارجنبان اصفهان در روزهای تاسوعا و عاشورای ، شهادت امام علی (ع)، رحلت پیامبر (ص)، رحلت امام خمینی (ره) و شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است. بلیط منارجنبان بهایی معادل ۵۰۰۰ هزار تومان (۱۳۹۹) دارد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید