مازندران یکی از استان‌های زیبای ایران می‌باشد. این استان آبشاری زیبا با ارتفاع ۴۵ متر دارد. نام این آبشار زیبا جلیسان (تودارک) می‌باشد در دل کوهستان واقع شده است.

آبشاری با ارتفاع ۴۵ متر در دل کوهستان‌های تنکابن

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار جلیسان (تودارک) شامل دو آبشار می‌شود که از جاهای دیدنی تنکابن هستند. آبشار تودارک یکی از بلندترین آبشارهای مازندران به ارتفاع تقریبی ۴۵متر در دل کوهستان است، آبشار کوچکتر در همان مسیر معروف به آبشار لیمرا و پیش از آبشار اصلی و به ارتقاع ۷ متر است که حوضچه ای ایجاد کرده است. آب بعد از حدود ۷ الی ۱۰ متر به یک برآمدگی برخورد کرده و بصورت بسیار زیبا درهوا پخش می‌شود.

آبشاری با ارتفاع ۴۵ متر در دل کوهستان‌های تنکابن

ویژگی‌های آبشار تودارک

آبشار تودارک بین تنکابن (شهسوار) و رامسر یکی از بلندترین آبشارهای استان مازندران و به ارتفاع تقریبی چهل و پنج متر در دل کوهستان واقع شده است و چشم انداز زیبایی از مناطق طبیعی ایران را برای طبیعت گردان به ارمغان آورده است.

طی بازدید از منطقه ای که آبشار در آن واقع شده است جاذبه های دیدنی بسیار زیبایی از جمله رودخانه های خروشان و جنگل‌های انبوه مشاهده میشود که قدم زدن در این منطقه احساس آرامش و طراوت را در انسان بیدار میکند.

آبشار تودارک شامل دو آبشار است که آبشار کوچکتر معروف به آبشار لیمرا و به ارتفاع هفت متر است و حوضچه ای ایجاد کرده است.

اولین آبشار تودارک با ارتفاع کوتاه و با شدت ملایم به حوضچه فرو می‌ریزد و آبشار دوم که ۲۰۰ متر از آبشار اول فاصله دارد با ارتفاع بلندتری بر زمین می‌ریزد و قطرات آبی که در هوا پراکنده میکند هنگامی که با بوی گیاهان جنگلی در هم می‌آمیزد فضای زیبا و دلنشینی را به ارمغان می‌آورد.

مرطوب بودن دیواره آبشار باعث رشد انواع گلسنگ و خزه شده است و نیز وجود چشمه گوارا، روح و روان هر بیننده ای را نوازش می‌دهد. آب پس از ریزش به صورت نهری، از سطح جاده که همانند آب نما ساخته شده است عبور میکند.

آبشاری با ارتفاع ۴۵ متر در دل کوهستان‌های تنکابن

نحوه دسترسی به آبشار تودارک

برای رفتن به این آبشار باید از تنکابن به سمت رامسر حرکت کرده و بعد از پل شیرود به سمت روستای لشتو حرکت کنید. پس از طی چند کیلومتر به سه راهی می رسید. بعد از سه راهی به سمت راست بپیچید و دوباره به سه راهی دیگری میرسید که آن را هم باید به سمت راست بروید که از این سه راهی حدود بیست کیلومتر تا آبشار فاصله دارد. بخشی از مسیر دسترسی به آبشار تودارک، آسفالت نیست و استفاده از خودروهای آفرود توصیه می شود. حداقل تا دو روز بعد از بارندگی از این جاده استفاده نکنید.

آبشاری با ارتفاع ۴۵ متر در دل کوهستان‌های تنکابن

اقامت در تنکابن

برای اقامت در تنکابن می‌توانید ویلاهای تنکابن را در سایت ویلاجار مشاهده کنید و از هزینه اجاره روزانه هر ویلا مطلع شوید.

در طی سفر به تنکابن حتما از دشت زیبای دریاسر و جاده جنگلی دوهزار نیز دیدن کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید