استان مازندران یکی از استان‌های زیبای ایران می‌باشد که زیبایی‌های فراوانی را در دل جای داده است. یکی از جاذبه‌های زیبای ایران دشت دریاسر می‌باشد که در تنکابن واقع شده است.

دشتی محصور بین ۴ کوه در دل تنکابن

سلام نو - سرویس گردشگری: دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین جاهای دیدنی شمال ایران است که به‌دلیل برخورداری از زیبایی‌های منحصربه‌فرد و طبیعتی که هر چهار فصل سال، جلوه‌ای برای خودنمایی دارد، مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان طبیعت گردی و کمپینگ محسوب می‌شود. از این دشت می‌توان به‌عنوان مرز و نقطه اتصال جنگل‌های سرسبز شمال ایران و یخچال های رشته کوه‌ الموت نام برد.

دشتی محصور بین ۴ کوه در دل تنکابن

دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد. دشت دریاسر که در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است، بین ۴ کوه محصور شده است. از سمت جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که دشت دریاسر را احاطه کرده است. در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می کند.

دشتی محصور بین ۴ کوه در دل تنکابن

نحوه دسترسی

پس از رسیدن به شهر تنکابن در ناحیه غربی استان مازندران، مسیر جاده دوهزار را پی بگیرید تا به دوراهی امامزاده قاسم برسید. در سمت چپ جاده مسیری به‌سمت دره می‌رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک‌ونیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه‌ها و چشمه‌های بین راه به دشت دریاسر می‌رسید.

پس از رسیدن به شهر تنکابن در غرب استان مازندران، مسیر “جاده دوهزار” را دنبال کرده تا به دوراهی ای به نام “دوراهی امامزاده قاسم” برسید. در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای “عسل محله” خواهد رسید. پس از آن باید حدود یک تا یک و نیم ساعت کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راه به دشت دریاسر برسید.
ارتفاع دشت دریاسر از سطح دریا حدود ۲۰۰۰ متر است به این خاطر در زمستان بسیار سرد است (بدلیل کوهستانی بودن منطقه)، در بهار بسیار خوش آب و هوا است، در تابستان روزها بسیار گرم و شب ها سرد است و پاییز هم تقریبأ همیشه بارانی است. دشت دریاسر که از آن به عنوان یکی از زیباترین مناطق ایران یاد می شود دارای یخچال های طبیعی،چشمه های فراوان، کوه های بلند و بکر و از همه مهمتر گل های زرد رنگ بابونه است که زیبایی منطقه را دوچندان کرده است.

دشتی محصور بین ۴ کوه در دل تنکابن

مناسب‌ترین فصل سفر به دشت دریاسر تنکابن

همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه و با روییدن گل‌های زرد رنگ، همایش‌های کوهپیمایی زیادی با حضور گروه‌های کوهنوردی از سراسر ایران در دریاسر برگزار می‌شود. همه‌ فصل‌های دریاسر زیبا است. بهار با گل‌ها و چشمه‌هایش، تابستان با شب‌های ستاره‌باران و شهاب‌بارانش، پاییز با برگ‌ریزان رویایی و زمستان با کوه‌های پر برفش.

کد خبرنگار: ۲۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • Homa IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    در تابستان طبیعت زیبایی دارد البته اگر باران بهاری اجازه بده دوست دارم اردیبهشت شو ببینم
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    از تنکابن یه دریا مونده که فاضلاب عمومی شهره. و یه دوهزار که محل انباشت زباله و تردد یه مشت معتاد قلیون به دسته و فاضلاب ویلاهای غیر مجازی که میریزه به حوضچه های پرورش ماهی پایین دست و میدین دست مسافرا!!!! چشمه گیله هم که تکلیفش معلومه. زباله های خرم اباد هفته ای دو روز جمع میسه. مسافر هم که میاد نه فشار آب داریم نه برق. پاریس ایران!!!!!!!!!🤣🤣

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید