۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
کد خبر: 55393918

اهواز یکی از استان‌های زیبای ایران می‌باشد که زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های زیبای ایران پل سفید می‌باشد که پل تمام فلزی ایران نامیده شده است.

پل تمام فلزی ایران در اهواز

سلام نو- سرویس گردشگری: این پل تمام فلزی با پایه های بتنی با قوس هایی به ارتفاع ۲۰ و ۳۰ متر در سال ۱۳۱۵ روی کارون در اهواز ساخته و یکی از هشت پل عبوری از رودخانه  ی کارون و نخستین پل معلق خاورمیانه است . کل هزینه ساختن این پل پنج‌ میلیون و هفتصد و هشت هزار ریال (۵.۸۰۷.۰۰۰ ریال) برآورد کردند و بانک ملی ایران آن را پرداخت نمود.  در آخر باید گفت که پل کاملا  در سال ۱۳۸۹ مورد بازسازی قرار گرفت.

پل تمام فلزی ایران در اهواز

معماری پل سفید اهواز

پل سفید اهواز تمام فلزی است و روی پایه‌ بتنی قرار دارد. درازای پل ۲۰٫۵۰۱ متر، پهنای آن ۸٫۹ متر و ارتفاعش ۱۳ متر است. پل سفید دو قوس بتنی ۱۲ و ۲۰ متری دارد و دارای دو پیاده‌رو است. دو دهانه‌ بزرگ به طول‌های ۱۳۶ و ۱۳۰ متر، سه دهانه‌ میانی ۴۹ متری و دو دهانه کناری ۱۲ و ۲۰ متری دارد. تمام قطعات پل سفید با پیچ و مهره به‌هم وصل شده‌اند.

پل تمام فلزی ایران در اهواز

پل سفید اهواز در کجا قرار  دارد؟

اهواز یک بخش شرقی دارد که مرکز شهر، بافت قدیمی‌تر شهر و بیشتر کارخانه‌ها و اداره‌های وابسته به نفت و فولاد را در خود جای داده است. بخش غربی کمی مسکونی‌تر است. پل معلق دو بخش شرقی و غربی اهواز را بهم وصل می‌کند. امتداد خیابان طالقانی و میدان شهدا در شرق اهواز با وجود پل سفید به امانیه، فلکه فرمانداری و بیمارستان رازی در غرب رودخانه کارون وصل می‌شوند.

آدرس: استان خوزستان، اهواز، حدفاصل میدان شهدا و خیابان فلسطین (اداره پست)

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید