سیستان و بلوچستان مانند سایر استان‌های ایران زیبایی‌های خاص خود را دارد. یکی از جاذبه‌های این استان قبرستان جن می‌باشد که مانند نامش خوفناک است اما مورد توجه گردشگران بوده است.

قبرستان خوف‌ناک اجنه در سیستان و بلوچستان

سلام نو - سرویس گردشگری: قبرستان جن همانند نامش مکانی ترسناک است. مردم تیس در چابهار اینجا را مکان دفن اجنه می‌دانند. با وجود این، قبرستان خود اهالی نیز در همسایگی همین محل قرار دارد.

استان پهناور سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی کشور، گنجینه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است که کمتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. از کوه تفتان گرفته تا شهر سوخته، دیدنی های سیستان و بلوچستان ناشناخته، متنوع و جذاب هستند. یکی از این جاذبه‌های پنهان در خاک بلوچستان، گورستان جن تیس است.

گورستان جن تیس که با نام قبرستان شماره ۱ تیس نیز شناخته می‌شود، همانند نامش مکانی ترسناک به‌نظر می‌آید. اهالی تیس اینجا را مکان دفن اجنه می‌دانند؛ هرچند قبرستان امروزی آن‌ها در مجاورت آن واقع شده است!

قبرستان خوف‌ناک اجنه در سیستان و بلوچستان

گورستان جن در روستای تیس

قبرستانی خاموش و مرموز در روستای ۲۵۰۰ ساله تیس وجود دارد که بلوچ‌ها به آن جن سنط یا گورستان جن می‌گویند. این گورستان با سنگ‌ قبرهای عظیم‌الجثه از جاهای دیدنی چابهار و مکانی جالب برای ماجراجویانی است که به دنیای ماورالطبیعه علاقه دارند.

سنگ قبرهای بزرگ و عجیب در این گورستان، محلی‌ها را به این باور رسانده است که این گورها محل دفن آدمیزاد نیست.

در این گورستان قبرها کنار هم روی سطحی صخره‌ای حفر شده‌اند که این شیوه‌ حفاری پرسش‌های زیادی را به وجود آورده است. در نهایت پاسخ را به دنیای دیگری کشیده است.

قبرستان خوف‌ناک اجنه در سیستان و بلوچستان

داستان قبرستان جن‌ها

طبق باور مردم محلی این گورها متعلق به جن‌ها است. می‌گویند جن‌ها مردگان خود را در حصار این سنگ‌ها دفن کرده‌اند. هر کس که شبانگاه گذرش بر این گورستان بیفتد، مورد نفرین جن‌ها قرار می‌گیرد و با عذابی سخت بعد از چند روز می‌میرد.

گروه اندکی نیز معتقدند در هنگام غروب صدای گریه‌ها و مویه‌هایی از این گورستان به گوش می‌رسیده است.

قبرستان خوف‌ناک اجنه در سیستان و بلوچستان

مکان‌های دیدنی اطراف گورستان جن تیس

اگر راهی چابهار و روستای تیس شدید، به دیدن گورستان آن اکتفا نکنید. جاهای دیدنی دیگر روستا و همچنین چابهار در فواصل کمی از قبرستان واقع شده‌اند و می‌توانید با برنامه‌ریزی، از آن‌ها نیز بازدید کنید.

فاصله گورستان جن تیس تا آرامگاه سید غلام رسول: ۹.۲ کیلومتر

فاصله گورستان جن تیس تا قلعه پرتغالی‌های چابهار: ۲.۵ کیلومتر

فاصله گورستان جن تیس تا مسجد جامع تیس: ۹۰۰ متر

فاصله گورستان جن تیس تا غارهای بان میستی: ۱.۴ کیلومتر

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید