به گفته یک نماینده مجلس، از آنجا که همه کالاهای مشمول حذف ارز 4200 تومانی بسیار گران تر شده اند، تخصیص کالابرگ دیگر موضوعیتی ندارد.

کالا برگ نیامده به تاریخ پیوست!

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، محسن زنگنه درباره اینکه آیا وعده تخصیص کالا برک الکترونیکی محقق می‌شود یا پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت به تسنیم گفت: قطعا کالا برگ نسبت به یارانه نقدی مزایایی دارد اما زمان، مهم است.

دولت هنگام صحبت از کالا برگ به دلیل تورم به دنبال حمایت از برخی اقشار بود و پیشنهاد داد به جای پول نقد، کالا برگ داده شود. وی افزود: همه کالاهای اساسی و سایر کالاها با حذف ارز 4200 تومانی و تحمیل تورم 50 درصدی، گران شده اند. بنابراین فعلا" کالا برگ موضوعیتی ندارد.

ضمن اینکه رقم 300 یا 400 هزار تومان برای یک خانواده 4 نفره، ماهانه حدود 1.5 میلیون تومان می‌شود و خانواده‌ها بر روی این رقم حساب کردند و درصورت قطع یارانه نقدی، قطعا مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس دولت را به دادن کالا برگ اجبار نکرده بلکه در قانون اعلام شده از طریق کالابرک یا به هر طریق دیگر، اختلاف قیمت سبد کالاهای اساسی جبران شود. به گفته زنگنه ، فرقی بین اثر یارانه نقدی یا کالا برگ بر تورم نیست. چرا که دولت در هر دو حالت، کالایی را مجانی تهیه نخواهد کرد. بنابراین در حال حاضر زمان حذف یارانه نقدی و تخصیص کالا برگ نیست.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید