به گفته احمد محمودزاده، افزایش ترک تحصیلی‌ها و نابرابری‌های آموزشی در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است و دانش‌آموزان و خانواده‌‎ها دچار آسیب‌های روانی و روحی شدند.

آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نابرابری آموزشی در سال‌های اخیر موجب افزایش آمار ترک تحصیل و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه نیروی انسانی در اسناد بالادستی و در بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه کشور نام برده می‌شود، گفت: تربیت نیروی انسانی آموزش‌دیده به عنوان مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش به شمار می‌رود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلی‌‎ترین عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نیروی انسانی محسوب می‌شود.

آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت

احمد محمودزاده ادامه داد: در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی به حوزه آموزش و مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان وارد شد، به‌طوری که هم ‌نابرابری آموزشی شکل گرفت و آمار ترک تحصیل و بازماندگان از تحصیل افزایش یافت، حتی آسیب‌های روانی و روحی بر دانش‌آموزان و خانواده‌‎ها وارد شد ولی با تمهیدات صورت گرفته توانستیم امسال شاهد حضور دانش‌آموزان در کلاس درس باشیم.

محمودزاده گفت: مدارس غیردولتی با جمعیت دانش‌آموزی بالغ بر دو میلیون نفر در سطح کشور کنار آموزش‌وپرورش دولتی انجام وظیفه کرده و فرآیند تعلیم و تربیت را با توجه به سند تحول بنیادین یاری می‌‎دهند.

وی گفت: باید در حوزه شفافیت و مانع‌زدایی بیشتر کار شود و رویکردهای جدیدی به مدارس و مراکز غیردولتی اضافه کنیم و در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین اهتمام بیشتری داشته باشیم و به حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی بیش از پیش توجه کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش بستر مناسبی است برای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش با تفویض اختیار، تمرکز زدایی و مشارکت محلی در عرصه تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، شوراهای آموزش و پرورش باید بیش از گذشته با دو رویکرد مردمی بودن و فرابخشی شدن زمینه بروز و ظهور اراده مردم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای حل موضوعات مربوط به دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم کند. موضوعی که در سند تحولی دولت اشاره خوبی به آن شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید