نکته ای که باید در کشت بذر چمن با آن توجه کنید فصل کشت آن می باشد. بهترین زمان برای کشت چمن فصل سرد سال و در فصل پاییز است اما شما می توانید در هر زمان اقدام به کاشت بذر چمن کنید.

بذر چمن و نکاتی که باید بدانید

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید محیط زندگی خود را مانند فضای ویلا یا باغچه خود را با چمن بپوشانید باید با انواع بذر چمن آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید در میان بذر های متنوع چمن یک انتخابی ایده آل داشته باشید. برای ایجاد فضای همیشه سبز و پر طراوت نیاز به خرید بذر چمن دارید.  

بذر چمن چیست

چمن ها جزو گیاهان پوششی هستند و می توانند هوای پارک ها و باغ ها را تصفیه کنند . همچنین چمن ها محیط رشد گیاهان را خنک تر می کنند. چمن ها یک نوع گیاهان پر طراوت هستند و میزان رشد آن ها بالا است. از این رو صاحبان باغ ها باید برای زیبا سازی چمن ها هر چند وقت یک بار چمن ها را با دستگاه مخصوص چمن زنی کوتاه کنند تا مجدد چمن رشد  کند. 

انواع بذر چمن:

چمن ها از گیاهانی هستند که در بیشتر مناطق جهان می رویند و تنوع آن ها بسیار زیاد است و در مدل های مختلفی موجود هستند. در ادامه تعدادی از چمن های محبوب را معرفی می کنیم.

  • چمن سایه لولیوم پرنه

این نوع بذر چمن زیبایی بسیار زیادی دارد و می تواند محیط را یکدست پوشش دهد. 

  • ۲. چمن مونت کارلو

بذر چمن مونت کارلو از گیاهان سبز بوده که ساقه های آن خزنده است و برگ‌ های آن کوچک و گرد می باشد. این چمن دوام بالایی داشته و می‌ تواند با شرایط مختلف خود را وقف دهد. بذر چمن مونت کارلو مناسب برای کشت در کف آکواریوم است و از بهترین گیاهان برای پوشش کف آکواریوم می باشد. 

  • ۳. چمن دایکوندرا

چمن دایکوندرا یک نوع شبدر زینتی است که می‌ تواند جلوه زیبا به فضای باغ و پارک ببخشد. این نوع چمن دارای برگ های گرد و قلبی است که بیش از هر چیزی آن را زیبا و منحصر به فرد کرده است. اگر قصد زیباسازی محیط باغ را دارید می توانید بذر چمن دایکوندرا را خریداری کنید. 

بذر چمن دایکوندرا

مراحل کاشت بذر چمن

 در ابتدا باید برای کاشت چمن یک محیط مناسب انتخاب کنید و خاک را به خوبی زهکشی نمایید. خاکی که برای کشت چمن انتخاب کرده اید باید سبک باشد. برای کشت چمن می توانید از دو روش دستی و دستگاه چمن کاری استفاده کنید. اگر زمینی که قرار است چمن کاری کنید وسیع است باید با دستگاه چمن کاری کشت بذر چمن را انجام دهید تا در وقت خود صرفه جویی کنید. بعد از بیل زنی و زیرورو کردن خاک باید خاک را به خوبی پور کنید و به خاک مقداری خاک رس بی افزایید و خاک را فشرده سازی کنید. سپس چمن را کشت کرده و به آن کود بیفزایید تا به خوبی تقویت شده و آماده رشد شود. تا قبل از این بذر چمن جوانه بزند باید آن را به خوبی آبیاری کنید برای این کار باید در طول روز دو بار چمن را آبیاری کنید. البته تعداد آبیاری را بعد از جوانه زنی کاهش دهید. 

بذر چمن ورزشی

بذر چمن ورزشی به دلیل اینکه پا خوردگی قوی دارد برای کشت در زمین‌ های ورزشی استفاده می شود. مقاومت این نوع بذر چمن در آب و هوای گرم بسیار بالا است و رنگ آن تیره می باشد.

top sport

بذر چمن پارک‌ها و فضای سبز

اگر به فضای زیبای پارک ها نگاه بیندازید متوجه چمن های سرسبز می شوید که بخش اعظمی از زمین پارک را پوشانده اند. چمن های زیبای پارک یک گیاه چند ساله هستند که می توان از طریق بذر آن ها را تکثیر کرد. چمن ها را می توان در تمام مناطق از جمله باغچه و فضای ویلا کشت کرد. بذر چمن در شرایط اقلیمی مختلفی مقاومت دارند و بسیاری از آن ها در شرایط اقلیمی خاصی کشت می شوند. از بذر چمن می توان برای زیباسازی مناطق پارک ها و فضای سبز استفاده کرد. با استفاده از دستگاه چمن زن می توانید چمن ها را در طرح های مختلف طراحی کنید تا فضای پارک جلوه زیباتری بگیرد.

ویژگی های یک بذر چمن مرغوب

بذر چمن در برابر ضربات مقاومت داشته باشد و قدرت پاخوری آن بالا است. بذر چمن مرغوب سازگاری کاملی با منطقه کشت دارد و سرعت جوانه‌ زنی آن بالا است. قدرت پنجه زنی بذر چمن مرغوبیت بالا است و در برابر بیماری ها و آفات از خود مقاومت نشان می دهد. بذر چمن نسبت به شرایط محیطی مانند سرما و گرما، شوری، خشکی مقاوم است. 

چمن تاپ اسپرت

خرید بذر چمن

بذر چمن به دو صورت عمده و جزئی به فروش می رسد و قیمت بذر عمده نسبت به بذر جزئی ارزان تر است، چرا که در حجم زیادی به فروش می رسد. بهتر است در خرید بذر چمن به عوامل مختلفی از جمله سیستم ریشه بندی قوی، قدرت پنجه بندی بالا و رشد اندام هوایی توجه کنید تا بتوانید بذری با کیفیت خریداری کنید. اگر قصد دارید فضای بزرگتری را چمن کاری کنید بهتر است بذر چمن را به صورت عمده خریداری کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی نمایید و بتوانید حجم عمده‌ ای از بذر چمن را تهیه کنید. امروزه بسیاری از باغداران و کشاورزان برای زیباسازی محیط باغ به سراغ خرید بذر چمن به صورت عمده می روند.

قیمت بذر چمن

پارامتر های مختلفی بر روی بذر چمن تاثیر گذار هستند، چرا که بذر چمن تنوع گسترده ای دارد و بر روی بذر چمن قیمت های مختلفی گذاشته اند. به طور مثال چمن دایکوندرا از چمن های است که از کشور های خارجی وارد شده است. قیمت این نوع بذر چمن تحت تاثیر ارز قرار گرفته است و نسبت به سایر چمن های دیگر قیمت بیشتری دارد. امروزه از کشور های مختلف دنیا مانند کشور های آمریکا و ایتالیا همچنین هلند بذر انواع چمن وارد ایران می شود. امروزه بذر چمن در حجم و بسته بندی های گوناگونی روانه بازار شده و در بسته بندی های کیسه ای، پاکتی و کیلویی به فروش می رسند. 

انتخاب بذر چمن مناسب برای کاشت

بذر چمن فستوکا یکی از بهترین بذر ها برای کشت در فصول سرد سال است. بذر چمن فستوکا مقاومت بسیار زیادی در برابر نبود آفتاب دارد و می تواند در سایه رشد کافی داشته باشد. شما می توانید در فصول سرد سال این بذر را در باغ و در زیر سایه درختان کشت کنید. بذر چمن اسپرت در هوای معتدل و سرد دوام دارد و یک نوع چمن با پا خوری مناسب و قوی است. اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌ کنید بهتر است به سراغ بذر چمن برموداگراس بروید. 

نکات مهم قبل از کاشت بذر چمن

نکته ای که باید در کشت بذر چمن با آن توجه کنید فصل کشت آن می باشد. بهترین زمان برای کشت چمن فصل سرد سال و در فصل پاییز است اما شما می توانید در هر زمان اقدام به کاشت بذر چمن کنید. در کشت بذر چمن توجه کنید و بسیاری از بذر های چمن مناسب فصل گرم سال و در فصل بهار هستند. در کشت بذر چمن کنید چمن ها را به صورت مساوی بر روی خاک پخش کنید تا چمن به صورت یکدست رشد کند. چمن ها در تمام طول سال رشد می کنند و نیاز به آبیاری و نور خورشید دارند تا بتوانند جوانه بزنند و رشد کنند. حتماً به دمای منطقه کشت بذر چمن توجه کنید تا بذر ها در دمای مناسب کشت شوند.



معرفی سایت ارمغان کشاورزی

فروشگاه ارمغان کشاورزی به آدرس armaghanekeshavarzi.com  با هدف تامین نهاده های کشاورزی و انواع بذر چمن فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت توانسته کمک بزرگی به کشاورزان و باغداران برای رفع نیازهای کشاورزی کند. این مجموعه انواع بذر گل و گیاهان زینتی و بذر چمن و... را با قیمت مقرون به صرفه عرضه کرده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید