بعد از دوبار تلاش ناموفق، ناسا اعلام کرد قرار است ماه نورد آرتمیس ۱ را در ۲۳ آبان به فضا پرتاب کند.

ماه نورد آرتمیس ۲۳ آبان پرتاب می شود

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، تاریخ پرتاب ماه نورد آرتمیس ۱ مشخص شد. این سازمان قرار است در تاریخ ۲۳ آبان برای چندمین بار برای پرتاب سیستم پرتاب فضایی (SLS) و کپسول اوریون، تلاش کند.

این ماموریت قرار است در ساعت ۷:۳۷ دقیقه صبح ۲۳ آبان انجام شود که یک ساعت و ۹ دقیقه طول خواهد کشید. اگر به هر دلیلی این پرتاب نیز لغو شود، دو پرتاب پشتیبان دیگر برای ۲۵ و ۲۸ آبان برنامه ریزی شده است.

ناسا می گوید کارهایی برای آماده سازی سیستم پرتاب و اوریون تا پیش از بازگرداندن آنها به سکوی پرتاب انجام شود. مهندسان ناسا تا زمان پرتاب آسیب جزئی فوم و چوب پنبه سیستم حفاظت حرارتی را تعمیر می کنند. باتری های موشک، محموله های ثانویه و سیستم پایان پروار را جایگزین یا شارژ می کنند.

اگر همه‌چیز طبق برنامه ناسا انجام شود، آرتمیس ۱ می‌تواند ۱۳ آبان) به سکوی پرتاب بازگردد.

گفتنی است که ناسا برای اولین بار قرار بود ۷ شهریور این ماه نورد را به آسمان بفرستد که به دلیل مشکلات موتور قبل از نشت سوخت هیدروژن لغو شد. تلاش دوباره ناسا برای پرتاب آرتمیس ۱ در اواخر سپتامبر باز هم با مشکل روبه‌رو شد. طوفان ایان نیز به تازگی باعث شد تا ناسا، آرتمیس ۱ را از سکوی 39B در مرکز فضایی کندی خارح کند و آن را به ساختمان مونتاژ بازگرداند.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید