در این مقاله قصد داریم که در رابطه با روش های کارآمد برای بهبود سئو در ۲۰۲۲ صحبت کنیم. همان طور که می دانید سئو سایت یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید بعد از طراحی و اجرای سایت خود انجام دهید تا سایت شما در موتور های جستجوگر رتبه بگیرد.

کارآمدترین روش ها برای بهبود سئو محلی در سال ۲۰۲۲

سئو محلی یکی از شاخه های اصلی سئو است که باید آن را جدی بگیرید و اصول آن را روی سایت خود پیاده سازی کنید ، اگر به آمار توجه کنید مشاهده می شود که بیش از ۵۰ درصد از جستجوهای یک فروشگاه اینترنتی مربوط به جستجوی محلی می باشد که از این مقدار تقریبا ۱۸ درصد اقدام به خرید از سایت می کنند.

به عبارت دیگر منظور از این توضیحات این است که افرادی که در بخش سئو محلی استراتژی های قوی تری دارند، می توانند که عملکرد بهتری را از خود نسبت به رقبا نشان دهند .

در ادامه این مقاله ۹ روش مفید و کار آمد را به شما معرفی خواهیم کرد .

۱) از Google My Business استفاده کنید

بهبود سئو محلی یا Local SEO دارای اصول و روشی می باشد که یکی از آنها استفاده از Google My Business است . برای استفاده از این پلتفرم باید که در آن حساب کاربری خود را افتتاح کنید، این نمایه به شما این امکان را می دهد که بتوانید رتبه سایت خود را در SERP های مختلف مشاهده کنید.

 همچنین شما می توانید با استفاده از آن بر روی نقشه که گوگل زمان مرور فهرست های محلی نمایش می دهد،‌ سایت خود را نشان دهید. البته این که شما فقط اکانت خود را در این نمایه باز کنید و تنظیمات مربوط به لینک دادن به وب سایت را انجام دهید، سئو محلی را به صورت کامل انجام ندادید، بلکه باید که فعالیت های دیگری را نیز انجام دهید تا بتوانید نتبجه مناسب را کسب کنید.

برای اینکه مطمئن باشید که کسب و کار شما در آینده کاربران هدفمندی را جذب خواهد کرد،  می توانید که به صورت مرتب مطلب های مفید را بفرستید .

جهت سفارش طراحی سایت با بهترین قیمت با آژانس دیجیتال مارکتینگ وفانت تماس بگیرید۰۹۱۲۰۰۴۶۹۷۱

۲)  بهینه سازی لینک های داخلی

یکی دیگر از استراتژی مهم برای سئو لوکال ، بهینه سازی لینک های داخلی است ، به طور کلی منظور از لینک های داخلی این است که شما لینک هایی را در وب سایت خود استفاده کنید که شما را از صفحه ای به صفحه دیگر منتقل می کند، در واقع با این کار شما افراد را تشویق می کنید که از دیگر صفحات شما نیز دیدن کند و این کار بازدید از صفحات مختلف را برای شما بیشتر می کند.

چهار مورد از بهترین کار هایی که می توانید برای بهینه سازی لینک های داخلی استفاده کنید عبارت است از :

۱ ) سعی کنید از مطالب مرتبط به هم لینک دهید : هر محتوا و مقاله ای که در وب سایت خود منتشر می کنید، در صورتی که مطلبی دیگر نیز به آن مرتبط است، حتما از لینک آن استفاده کنید ، به عنوان مثال اگر از کلمه ای در این زمنیه استفاده کردید می توانید که آن کلمه را لینک کنید و ... .

۲ ) افزایش بر تعداد متن های موجود : برای اینکه بتوانید راحت تر مطالب را به هم لینک دهید باید که محتواهای مرتبط بیشتری را در وب سایت خود منتشر کنید .

۳ ) کاهش لینک های کم ارزش و بی ارزش : شما نباید که بیش از حد نیز از لینک ها استفاده کنید، زیرا در این صورت ممکن است که نتیجه برعکس بگیرید .

۴ ) استفاده از انکرتکست های متنوع : منظور از انکرتکست ها، همان عنوان کلمه ای است که می خواهید به آن لینک دهید .

کارآمدترین روش ها برای بهبود سئو محلی در سال ۲۰۲۲

۳) توجه در انتخاب کلمات کلیدی

بهبود سئو محلی سایت رابطه مستقیمی با انتخاب کلمات کلیدی دارد، به همین دلیل شما باید که به صورت درست و اصولی کلمه کلیدی خود را انتخاب کرده و همچنین به درستی نیز از آن در محتواهای سایت خود استفاده کنید .

به طور کلی انتخاب کلمه کلیدی را بسیاری از متخصصین، قدم اول برای شروع یک سئو اصولی می دانند و معتقد هستند که در صورتی که این مرحله اشتباه شود، سئو به درستی پیش نخواهد رفت .

منظور از کلمه کلیدی، کلماتی هستند که قرار است در بخش SERP نمایش داده شود. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید به نکات زیر توجه کنید : ۱

 ) مقاله را بررسی کنید : حتما مقاله ها را به صورت کامل بررسی کنید و مناسب ترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید .

۲ ) تهیه لیست : در ابتدا لیستی از کلمات را انتخاب کنید و سپس در انتها مناسب ترین را انتخاب کنید .

۳  adword : کمک زیادی می تواند به شما در انتخاب کلمه کلیدی کند .

۴ ) سایت رقبا : حتما سعی کنید که سایت رقبای خود را یعنی سایت هایی که در یک زمینه در حال فعالیت هستند، را به طور کامل بررسی کنید .

۴) تولید محتوای محلی

از مهم ترین نکات بهبود سئو محلی سایت که باید به آن توجه داشته باشید، این است که تولید محتوای محلی داشته باشید ، جالب است بدانید که هیچ چیزی همانند نوشتن یک محتوایی که به صورت مستقیم به یک موضوع محلی اشاره دارد، نمی تواند که کاربران محلی را به خود جذب کند .

چهار مورد از نکاتی که باید به آن توجه کامل داشته باشید عبارت است از :

۱ ) روی موقعیت‌های مکانی و بازارهای هدف خاص تمرکز کنید : به این نکته توجه کنید که تمام تولید محتوای محلی در این خلاصه نمی شود که فقط نام محل را ذکر کنید بلکه باید که بازار و موقعیت‌های مکانی را هدف قرار دهید .

۲ ) از ابزارهای موجود استفاده کنید : در زمینه تولید محتوای محلی ابزار های زیادی موجود است که یکی از آنها Google Keyword Planner است .

۳ ) استفاده از محتوای مولتی‌مدیا :‌ فقط ننویسید و سعی کنید در بین محتواهای متنی خود از عکس و فیلم و ... نیز استفاده کنید.

۵)توجه به NAP و UX

یک مورد دیگر از راهکار بالا بردن سئو محلی ، توجه کردن به NAP و UX می باشد . منظور از NAP گزارشی است که وضعیت سلامت کلاینت ها را بر اساس طبق مجوزهای به شما می دهد.

  NAP مخفف شده Network Access Protection است و با توجه به معیار هایی به صورت اختصاصی نوشته می شود .

منظور از UX نیز این است که به خوبی بتوانید سایت را طراحی کنید تا کاربران بهتر بتوانند که از آن استفاده کنند، به افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند UX Designer گفته می شود .

برخی از وظیفه اصلی این افراد عبارت است از :

۱ ) بررسی رفتار های کاربران از اولین و مهم ترین وظایف یک UX کار حرفه ای است .

۲ ) باید به طور کامل بخش مارکتینگ را بررسی کند .

۳ )‌ باید که به درستی محتوا انتخاب شود و همچنین در رابطه با نحوه نمایش آن نیز بهترین تصمیم گرفته شود . در سئو محلی شما باید که به این دو مورد توجه کافی داشته باشید .

۶) سایت تان را دایرکتوری کنید

دایرکتوری از دیگر روش های بهبود سئو سایت است که در این بخش به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

در رابطه با Google My Business در بخش های قبلی توضیح دادیم، بعد از اینکه سایت خود را در این پلتفرم به ثبت رساندید، باید که در دایرکتوری های محلی نیز وب سایت خود را به ثبت برسانید . زمانی که می خواهید دایرکتوری های مناسب را انتخاب کنید، باید که به نیاز های اصلی و اساسی کسب و کار خود توجه داشته باشید .

همچنین به این نکته توجه کنید که می توانید سایت های خود را به صورت خودکار نیز در دایرکتوری های مختلفی که وجود دارد نیز ثبت کنید، این کار هم در وقت شما و هم در انرژی شما صرفه جویی می کند .

همچنین برخی دیگر از نکات مهم عبارت است از :

۱ ) نگهداری تمامی گزارشات ثبت محتوا .

۲ ) طراحی و تالیف یک لیست از دایرکتوری ها قبل از شروع .

۳ ) دسته بندی مناسب .

۴ )‌ انتخاب عناوین مناسب و عاقلانه .

۵ ) در نظر گرفتن کلمه کلیدی مرتبط در توضیحات .

کارآمدترین روش ها برای بهبود سئو محلی در سال ۲۰۲۲

۷)ایجاد بک لینک محلی

یکی از بهترین روش های بهبود سئو محلی ، ایجاد بک لینک محلی است. ‌در صورتی که دارای یک کسب و کار محلی هستید باید که بتوانید در زمینه های لینک سازی سایت خود، از بک لینک های محلی نیز به صورت درست و اصولی استفاده کنید. اگر خیلی ساده بخواهیم بک لینک را به شما معرفی کنیم، منظور لینک هایی است که سایت شما را به سایت های دیگر منتقل می کند و برعکس ، برخی افراد به این گونه لینک ها لینک ورودی نیز می گویند، زیرا که این لینک ها افراد را به سایت شما هدایت می کنند.

زمانی که می خواهید در محتواهای خود از بک لینک محلی استفاده کنید باید به دو نکته مهم در رابطه با سایت مورد نظر توجه کنید، این نکات عبارت است از :

۱ ) اعتبار سایت : در صورتی که شما محتوای خود را به سایتی که دارای اعتبار نیست لینک کنید، ممکن است که اعتماد کاربران نیز از بین برود، پس حتما به این نکته توجه کنید .

۲ ) مرتبط : حتما سایت های مرتبط در زمینه محتوای سایت خود را انتخاب کنید و آنها را لینک دهید .

استفاده درست از بک لینک محلی می تواند کمک زیادی به رشد سایت شما کند، پس حتما آن را جدی بگیرید .

۸) اطلاعات سایت را در گوگل مپ اضافه کنید

تکنیک های سئو محلی بسیار است که تا به اینجا هفت مورد را به شما معرفی کرده و توضیح کوتاهی در رابطه با آن به شما دادیم، به عنوان مورد هشتم  قصد داریم که اضافه کردن اطلاعات سایت در گوگل مپ را مورد بررسی قرار دهیم .

در صورتی که شما یک کسب و کار حضوری دارید اما به صورت آنلاین نیز فعالیت می کنید، حتما سعی کنید که شعبه حضوری خود را در نرم افزار های موقعیت مکانی همانند گوگل مپ به ثبت برسانید و لینک آن را در سایت خود استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث این می شود که کاربر بیشتر به شما اعتماد کند، به فروش حضوری شما نیز کمک زیادی می کند .

شما برای اینکه سایت خود را به ثبت برسانید باید که مراحلی را طی کنید که مهم ترین آن ثبت دقیق آدرس است. با یک جستجوی ساده می توانید که روش دقیق ثبت در گوگل مپ را بیابید .

جهت درخواست طراحی سایت حرفه ای با وردپرس با دیجیتال مارکتینگ وفانت تماس بگیرید.

۹) سایت را موبایل فرندلی کنید

از جدیدترین روش های بهبود سئو محلی می توان به موبایل فرندلی اشاره کرد، امروزه بخش عمده ای از جستجوی هایی که توسط کاربران انجام می گیرد، توسط مورگر های موجود در تلفن همراه می باشد، به همین دلیل باید که شما بتوانید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که در ابعاد و رزولوشن دیوایس های مختلف به خوبی نمایش داده شود .

به عنوان مثال ممکن است که شما سایتی را در لپتاپ خود باز کنید که هیچ ایرادی نداشته باشد و تمامی اجزا به درستی کار کند اما وقتی در گوشی خود سایت را ران می کنید، دیگر اینگونه نیست و اجزای آن به هم می ریزد، به این معنا است که به بحث موبایل فرندلی توجه نشده و سایت فقط با یک رزولوشن خاص طراحی شده و در صورتی که از آن خارج شود دیگر درست نمایش داده نمی شود .

در این صورت دیگر کاربر علاقه ای به این ندارد که در سایت شما باشد و از بخش های مختلف آن بازدید کند و یا خرید کند . پس حتما به این موضوع توجه کنید و سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که با توجه به صفحه نمایش کاربر اندازه آن تغییر کند، به عبارت دیگر اگر با موبایل ،‌تبلت ، لپتاپ ،‌کامپیوتر و یا مانیتور های با سایز های مختلف سایت شما را اجرا می کند ،‌ سایت شما نیز با آن رزولوشن هماهنگ شود و اندازه صفحه نمایش روی عملکرد آن تاثیر نگذارد .

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید