۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 55393232

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی رامسر که دارای آب و هوای خنک و غیر شرجی در فصل تابستان هستند می پردازیم.

جاهای دیدنی رامسر در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر قصد سفر به رامسر در فصل تابستان را دارید با ما در این معرفی نامه همراه باشید تا به طور کامل با مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری این شهر که برای فصل تابستان مناسب هستند آشنا شوید.

آب و هوای رامسر در تابستان

همانطور که حتما می دانید شهرهای شمالی ایران در فصل تابستان آب و هوایی گرم، مرطوب و شرجی دارند. به همین دلیل بهترین زمان سفر به این شهرها اواسط بهار و اوایل پاییز است. اما اگر می خواهید در فصل تابستان به شمال کشور سفر کنید رامسر می تواند یکی از مقاصد ایده آل باشد. به این دلیل که در اطراف این شهر مناطقی ییلاقی واقع شده است که در آنها خبری از عرق سوزان تابستان و هوای شرجی آزاردهنده نیست. البته این مناطق بیرون از خود شهر واقع شده اند. بنابراین اگر در تابستان راهی رامسر شده اید بهتر است از شهر فاصله بگیرید و از روستاها و توابع اطراف بازدید کنید. بهترین گزینه ها در این خصوص جنگل دالخانی، روستای جواهرده و روستای جنت رودبار هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

جاهای دیدنی رامسر در تابستان

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی رامسر در فصل تابستان است. لقب این جنگل دالان بهشت است، پس می توانید تصور کنید که با چه طبیعت بکری طرف خواهید بود. جنگل دالخانی در فاصله سی کیلومتری رامسر و در جنوب شرق این شهر واقع شده است. این جنگل در مسیر جاده رامسر-تنکابن قرار دارد. جنگل دالخانی در ارتفاع هشتصد متری از سطح دریا قرار دارد و یک منطقه کوهستانی محسوب می شود. همین آب و هوای کوهستانی دلیل محبوبیت این جنگل در فصل تابستان است. چرا که باعث شده تا این منطقه از هوایی بسیار خنک و مطبوع برخوردار باشد و خبری از تابستان شرجی در آن نباشد.

پوشش گیاهی جنگل دالخانی تشکیل شده از درختان راش، ازگیل، ارس، شاه بلوط، اقاقیا، ملچ، زرشک، زالزالک وحشی، گوجه جنگلی، مندی و... است. در این جنگل با طیف متنوعی از گیاهان روبرو خواهید بود. همچنین جانورانی نظیر خرس، شغال و اسب وحشی نیز در این جنگل زندگی می کنند.

بخش مهمی از جاهای دیدنی رامسر در محدوده جنگل دالخانی و در نزدیکی آن واقع شده اند. از جمله این جاذبه های گردشگری می توان به قلعه مارکوه، پیچ هفت شهیدان، دریاچه سد میجران، روستای جنت رودبار، روستای اربکله و روستای گرسماسر اشاره کرد. آبشار زیبای سیاسرت نیز در دل جنگل دالخانی قرار گرفته است. توصیه می کنیم در بازدیدتان از جنگل حتما سری هم به این آبشار زیبا بزنید.

جاهای دیدنی رامسر در تابستان

روستای جواهرده

روستای جواهرده

روستای جواهرده یکی از مشهورترین روستاهای ایران و یکی از جاهای دیدنی رامسر است. این روستا به بهشت ییلاقات ایران شهرت دارد. جواهرده که در فاصله ٢٧ کیلومتری رامسر واقع شده است دارای ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا می باشد. این ارتفاع بالا باعث شده است تا متوسط دمای این روستا در فصل تابستان حدوده دوازده درجه سانتی گراد باشد. بنابراین خیالتان از بابت آب و هوای خنک و دلپذیر جواهرده در فصل تابستان راحت باشد. گرچه این روستا مناسب سفر در فصل زمستان نیست و حتی می توان گفت که مسیر دسترسی به آن در این فصل تقریبا مسدود و یا به شدت صعب العبور می باشد.

از جمله جذاب ترین ویژگی های روستای جواهرده قله های آن می باشد. این قله ها در میان ابرها قرار گرفته اند و اغراق نیست اگر بگوییم سفری به قلب آسمان را برای گردشگران رقم خواهند زد. در این روستا یک آبشار کوهستانی زیبا نیز قرار گرفته است که خنکای اطراف آن می تواند تجربه ای استثنایی برای هر گردشگری باشد. از جمله جاذبه های تاریخی روستای جواهرده نیز می توان به مسجد آدینه، مقبره شاه یحیی و گورهای تاریخی گبری اشاره کرد.

علاوه بر اینها بخش مهمی از جاهای دیدنی رامسر نیز در مسیر این روستا قرار گرفته اند. بوستان جنگلی صفارود و دریاچه قو مهمترین این موارد هستند که می توانید در مسیر سفرتان به این روستا سری هم به آنها بزنید. در جاده رامسر جواهرده همچنین چندین چشمه طبیعی و خنک نیز قرار دارد.

جاهای دیدنی رامسر در تابستان

روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر که دارای آب و هوای مناسبی برای فصل تابستان است روستای جنت رودبار می باشد. این روستای ییلاقی محصور میان دو کوه و یک رودخانه است. شاید بتوان گفت که مهمترین جذابیت این روستا آبشارهای زیبا و متعدد آن است. آبشار آزارک، آبشار چاردر، آبشار ریش بزار، آبشار حسینیه، آبشار خشکا و آبشار هیسیان در محدوده این روستا قرار گرفته اند. رودخانه زیبا و معروف این روستا یعنی رودخانه چالکرود نیز از دیگر جذابیت های آن می باشد.

روستای جنت رودبار در نزدیکی جنگل دالخانی قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از دل این جنگل گذر کنید. می توان گفت که مسیر دسترسی به این روستا به اندازه خود آن جذاب و تماشایی است. می توانید در سفر خود به جنگل دالخانی از جاذبه های چشم نواز روستای جنت رودبار نیز بهره مند شوید. جنت رودبار به عنوان پایتخت گل گاوزبان مازندران شناخته می شود و برگزاری سالانه جشنواره گل گاوزبان نیز یکی دیگر از جذابیت های این روستا به شمار می رود. البته این جشنواره در ماه خرداد برگزار می شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    بهترین رسانه هستین خداهمراهتون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید