این بنای سنگی باشکوه که یکی از بهترین کلیساهای رومی کشور محسوب می­شود، متعلق به قرن یازدهم است و دارای ویژگی­های جالب بسیاری است.

۴ جاذبه گردشگری برتر در آندورا

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: آندورا در ارتفاعات کوههای پیرنه شرقی بین فرانسه و اسپانیا واقع شده است، کشور کوچکی است که دارای مناظر کوهستانی دوستداشتنی است که اغلب در برنامههای سفر نادیده گرفته میشود. آندورا به دلیل تپه‌های اسکی فوق‌العاده‌اش بهعنوان یک مقصد زمستانی در اروپا شناخته شده است، در حالی که جاذبههای تابستانی آن شامل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان است.

آندورا که از چندین شهر کوچک و روستا تشکیل شده است که در بین قله‌های بلند کوه قرار گرفته‌اند، از بارسلونا به سمت جنوب و تولوز به شمال تنها سه ساعت با ماشین فاصله دارد و آن را به یک سفر یک روزه ایده‌آل تبدیل می‌کند.

برای اکثر بازدیدکنندگان، جاذبه اصلی آندورا لاولا، پایتخت آن است. این شهر کوچک برای پیادهروی مناسب است. همچنین خیابان اصلی شلوغی دارد که فروشگاهها و غذاخوریهای زیادی دارد. این کشور همچنین دارای کلیساهای قرون وسطایی فوق العاده است که بسیاری از آنها دست نخورده هستند.

یکی از مناطق اسکی محبوب گراندوالیرا، بین آندورا لاولا و لس اسکالدس است. دیگر مکان‌های دیدنی برای گردشگران، دهکده‌های زیبای ال سرات است که در بالای کوه‌ها قرار گرفته‌اند و لا کورتینادا، خانه کلیسای مارتی د لا کورتینادا. هر دوی این روستاهای جذاب در دره ولیرا دل نورد در شمال غربی پایتخت هستند.

با فهرست برترین جاذبههای آندورا درباره بهترین مکانهای دیدنی در این کشور کوچک بیشتر بدانید.

  1. پایتخت: آندورا لاولا

۴ جاذبه گردشگری برتر در آندورا

آندورا لاولا پایتخت آندورا است و در بالای پیرنه‌های شرقی قرار دارد و شلوغ‌ترین جاذبه گردشگری این کشور کوچک است. این شهر با ارتفاع ۱۰۲۹ متری یکی از مرتفع‌ترین پایتخت‌های جهان است. همچنین یکی از کوچکترینهاست، با جمعیتی کمتر از ۲۳۰۰۰ نفر.

خیابان اصلی شهر که بر رودخانه گرن والیرا در زیر ضلع شرقی کوه ۲۳۱۷ متری قرار دارد، مملو از مغازه‌هایی است که همهچیز از سوغاتی گرفته تا هنرهای محلی و صنایع دستی و کالاهای لوکس می‌فروشند. این خیابان همچنین دارای بسیاری از گالری‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های خوب و همچنین تعدادی هتل عالی است.

از دیگر کارهای سرگرم کننده آندورا لاولا میتوان به قدم زدن در یک میدان عمومی در پشتبام مجتمع اداری شهر، که مناظر عالی از مناظر اطراف را ارائه میدهد، اشاره کرد. حتما از کلیسای سنت استیو متعلق به قرن دوازدهم، با چوب‌های حکاکی شده زیبا نیز دیدن کنید.

  1. لا کاسا د لا وال

۴ جاذبه گردشگری برتر در آندورا

این مکان یکی از برترین جاذبههای آندورا لاولا است. این بنا که در سال ۱۵۸۰ ساخته شده و اکنون مقر حکومت است، به خاطر نشان تزئینی و سایر نمادهای تاریخی حاکمان سابق کشور قابل توجه است.

نکات برجسته این تور طولانی ۳۰ دقیقهای شامل بازدید از اتاق پذیرایی، با نقاشیهای دیواری قرن شانزدهمی، و اتاق شورا (سالا د سشنز) است. در اینجا کمد تاریخی هفت کلید را خواهید یافت که هر یک از هفت کمون کشور یک کلید برای آن دارد (این گنجینه شامل آرشیو کشور، از جمله اسناد مربوط به زمان شارلمانی است).

  1. کلیسای سنت جوآن د کاسلس

۴ جاذبه گردشگری برتر در آندورا

این بنای سنگی باشکوه که یکی از بهترین کلیساهای رومی کشور محسوب میشود، متعلق به قرن یازدهم است و دارای ویژگیهای جالب بسیاری است. قابل توجهترین ویژگی آن فضای داخلی زیبای آن است که با نقاشیهای دیواری عالی تزیین شده است و همچنین تابلویی به نام سنت جان و آخرالزمان متعلق به سال ۱۵۲۵ دارد.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این کلیسای کاتولیک که بهخوبی حفظ شده است، مجسمه‌ی گچبری رومی مسیح بر روی صلیب و نقاشی منحصربه‌فرد چند رنگی است که اطراف آن را احاطه کرده است.

  1. کالدیا

۴ جاذبه گردشگری برتر در آندورا

مجموعه عظیم آبگرم کالدیا که در قلب آندورا لاولا یافت می‌شود، با برج هرمی شیشه‌ای باشکوهش بر خط افق پایتخت تسلط دارد.

این مرکز دارای بیش از ۶۰۰۰ متر مربع مناطق تفریحی و درمانی آبی است و مهمانان میتوانند از تالابهای متعدد و سوناها و جکوزیهای فراوان آن استفاده کنند. همچنین دارای حمامهای هندو رومی، آبشارها، تخته سنگهای مرمری گرم و حتی استخر است.

به دلیل استفاده از آب‌های گرم غنی از مواد معدنی که از منبع حرارتی شهر بیرون می‌آیند، بازدید از این مجموعه آبگرم با طراحی منحصربه‌فرد یکی از آن تجربه‌هایی است که فراموش نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید