طبق گفته صادق درودگر، رییس پیشین کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا به علت نداشتن تمرین‌دهنده خارجی می‌باشد.

بدشانسی دامن فوتسال ایران را گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، صادق درودگر، رییس پیشین کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا درباره شکست تیم ملی فوتسال ایران برابر ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا و نایب‌قهرمانی در قاره کهن اظهار کرد: بازیکنان و کادر فنی ما بازی‌های بسیار خوبی را در این جام ارائه دادند و تنها بدشانسی سبب شد که نتوانیم ژاپن را شکست دهیم. ما حتی در دیدار فینال هم خوب بودیم و بسیار سرتر از ژاپن بازی کردیم اما بدشانس بودیم.

او ادامه داد: ما به اشتباه‌هایی باختیم که واقعا بدشانسی مفرط بود و ژاپن کار تاکتیکی خاصی برای بردن ایران انجام داد که تمام توپ‌ها را به ما می‌داد تا ما بازی را شروع کنیم و از اشتباه بازیکنان بهره بگیرد. ۳ اشتباه تاثیرگذار که اگر بازی‌های دوستانه بزرگ برای تیم ملی فراهم می‌شد، این اشتباهات در آن‌ بازی‌ها رخ می‌داد و دیگر در فینال آسیا شاهد آن نبودیم. روی گل اول، درخشانی که بسیار زیبا بازی کرد سعی کرد از جلو حریف توپ دزدی کند که با بد شانسی مواجه شد. اگر حتی جلو او می ایستاد فرصتی به او نمی‌دادیم و توپ از مقابلش به بازیکن ژاپن نمی‌رسید. فکر نمی‌کنم دیگر چنین ضربات ایستگاهی در فوتسال دنیا از چنین فاصله‌ای گل شود و گلی که دروازه‌بان ایران خورد، بسیار عجیب بود. نمونه این‌گل را هم در همین بازی‌ها پرواس عزیز خورد، ولی هر دو دروازه‌بان‌ نشان دادند آینده دروازه تضمین است، فشار قدری روی بازیکنان بالا بود که احمد عباسی با وجود این که ستاره زمین بود، با یک پاس اشتباه تمام امیدهای ایران را از بین برد و شکست خوردیم، البته برای بردن، ما خیلی عجول بودیم شاید اگر صبورانه بازی می‌کردیم راحت ژاپن را از پیش‌روی بر می‌داشتیم.

درودگر درباره نقاط ضعف و قوت شاگردان شمسایی گفت: این تیم کم تجربه بود و تنها در تورنمنت دوستانه‌ای بازی کرده بود که سطح تیم‌ها پایین‌تر از ایران بود و محک جدی برای شاگردان شمسایی نبود. زمانی که ما در مسابقات ازبکستان تغییر نسل دادیم و ۱۲ بازیکن تیم ملی را کنار گذاشتیم و به جوانانی از جمله علی اصغر حسن‌زاده، سلطانی، مصطفی نظری، مجید تیکدری، محمود لطفی، مسعود دانشور، محمد طاهری، یعقوب فیلگوش، حسین سلطانی، امین هاشمیان، آرش شینی، افشین کاظمی، مجید لطیفی میدان دادیم، در آسیا حتی به فینال صعود نکردیم و سوم شدیم اما در جام جهانی ایتالیا درخشیدیم. در این دوره بازی‌هایی را تیم ملی فوتسال ارائه داد که خاطرانگیز بودیم. من فکر نمی‌کردم حتی این تیم بتواند چنین بازی‌های درخشانی را ارائه دهد و فقط با بدشانسی به ژاپن ببازد. برگزاری اردو و بازی‌های دوستانه می‌تواند آینده درخشانی را برای این تیم رقم بزند و تا سال‌ها این بازیکنان تیم ملی فوتسال را تامین کنند.

کادر فنی نیازمند تقویت

رییس پیشین کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال درباره نیازهای تیم ملی فوتسال در جام جهانی ۲۰۲۴ تصریح کرد: یادم است یک بار با تیم ملی اسپانیا در هتل و پای میز صبحانه بودیم که دیدم ۱۱ نفر کادر فنی این تیم در حال صحبت و گفت‌وگو هستند. با خودمان گفتیم که ۱۱ نفر برای کادر فنی زیاد است و اعضای کادر فنی تیم ما تنها ۴ نفر بودند. بعدها به این نتیجه رسیدیم که کار درست را آن‌ها کرده بودند و برای هر مسئولیت یک نفر را داشتند و تقسیم وظایف کرده بودند. همان‌طور که شمسایی اوایل حضورش در تیم ملی، یک دستیار اسپانیایی می‌خواست، به نظرم کادر فنی نیاز به تقویت دارد و یک تمرین‌دهنده خارجی بنا به درخواست شمسایی باید به تیم اضافه شود.

وی ادامه داد: تمرین‌دهنده خارجی هم می‌تواند ایده‌های جهانی را در فوتسال ایران پیاده کند و هم ذهن مربی را برای شناسایی نقاط قوت و ضعف تیمش باز کند زیرا سرمربی که بخواهد هم برنامه تمرین بنویسد، هم کوچ کند و هم تمرین بدهد در دنیا منسوخ شده است. در حالت فعلی مربی هم باید تیم را تمرین دهد، هم تیم خودی و حریفان را آنالیز کند و هم از نظر روحی روی تیم کار کند. اگر یک تمرین‌دهنده خارجی به تیم اضافه شود، هم کادر فنی ما کامل‌تر می‌شود و هم تاکتیک‌پذیری تیم بالاتر می‌رود، من از همه کادر فنی و بازیکنان تیم به سهم خود با توجه به شناختی که از فوتسال روز دنیا دارم صمیمانه تشکر میکنم و می‌خواهم سرتان را بلند کنید و بالا بگیرید که بسیار خوش درخشیدید، درود بر وحید شمسایی عزیز که با شجاعت و شهامت با  تغییر نسل باعث شد آینده تیم‌ملی ما روشن باشد و مانند ماجرای جام ملت‌های ازبکستان ۲۰۰۶ و جام جهانی ۲۰۰۸ ایتالیا ما از جام ملت‌ها پلی برای موفقیت بسازیم.

او در پایان اضافه کرد: مطمئنا شمسایی می‌دانست که با افزودن چند بازیکن باتجربه نتایجش تضمین خواهد شد. ضمن ارج‌نهادن به زحمات و درخشش همه خانواده تیم ملی فوتسال در گذشته و امروز باید تیم‌ملی دچار تغییر می‌شد و وی این ریسک را پذیرفت. اسم‌های درخشانی، عزتی، رفیعی‌پور، یوسف، کدخدا، بازیار، پرکاس، جوان، اسد شیر، کریمی را فراموش نکنید، این‌ها مصطفی نظری، حسین طیبی، احمد عباسی و مسلم  اولاد قبای آینده‌اند. من انتظار این بازی‌های زیبا را از این تیم جدید تشکیل شده نداشتم و بسیار به آینده این تیم در جام جهانی خوشبین هستم.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جهانگیر IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    تیم فوتسال ایران تا جام جهانی هنوز زیاد وقت داره ، سر مربی تیم میتونه دوباره یه سری افراد جدید دیگه از تیم های باشگاهی که خوب بازی می کنند رو انالیز کنه و به تیم ملی دعوتشون کنه، خوبی تیم های باشگاهی فوتسال ایران اینه که سرشار از استعداد فوتبالی، فوتسالی هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید