۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 55392994

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه ای از دستگیری یک سرکرده ارشد داعش که یک منصب امنیتی در این گروه تروریستی داشت، خبر داد.

سرکرده ارشد داعش به دام افتاد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پایگاه خبری النشره نوشت: نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق از دستگیری یک سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش در بغداد خبر دادند.

سازمان الحشدالشعبی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که اداره کل امنیت و تحقیقات این سازمان بعد از تعقیب و پیگیری هفت ماهه و کسب موافقت قضایی توانست یکی از برجسته ترین عناصر گروهک تروریستی داعش را در بغداد دستگیر کند.

در این بیانیه آمده است که این تروریست داعشی یک منصب امنیتی در ولایت موسوم به نینوای داعش داشته است و اکنون تمام اقدامات قانونی انجام شده تا وی به مراجع ذیربط تحویل داده شود.

سازمان الحشد الشعبی پیش از این از، آغاز عملیات امنیتی مشترک با ارتش و پلیس در جنوب شهر سامرا به منظور ممانعت از نفوذ تروریست ها خبر داده بود.

الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم گروه تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴)، با فتوای جهاد کفایی آیت الله «سید علی سیستانی»، مرجع عالیقدر شیعه عراق تشکیل شد؛ نیرویی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانست در یک نبرد بی امان ۳.۵ ساله به پیروزی‌های بزرگی دست یابد و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کند.

با وجود شکست داعش در عراق همچنان بقایای این گروه تروریستی در بخش‌هایی از بغداد، پایتخت و استان‌های دیاله، نینوا، صلاح الدین، کرکوک و الانبار هر از گاهی با استفاده از اصل غافلگیری دست به تحرک و انجام عملیات‌های تروریستی کور علیه شهروندان و نظامیان عراقی می‌زنند.

در مقابل، نیروهای نظامی و امنیتی عراق هنوز برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید