هیچ راهی بهتر از بازدید از موزه‌ برای یادگیری در مورد فرهنگ‌هایی که یک ملت را شکل داده‌اند، وجود ندارد، جایی که تاریخ واقعا زنده می‌شود و شما فرصتی برای گام برداشتن به عقب در زمان دارید.

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسلواکی + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: این کشور کوهستانی و تا حدی کمجمعیت که زمانی بخشی از چکسلواکی بود، جاذبههای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. اسلواکی که به‌خاطر پارک‌های ملی، مسیرهای پیاده‌روی دیدنی و صدها غار که برخی از آنها مکان‌های حفاظت شده یونسکو هستند، شناخته شده است و مقصدی رویایی برای دوستداران فضای باز است. با این حال، علاقه‌مندان به تاریخ و غذاخوری‌ها به همان اندازه از دیدن آن لذت خواهند برد، زیرا فرصت‌های فراوانی برای کاوش و چشیدن غذاهای لذیذ وجود دارد.

موزه‌های روباز اسلواکی فرصتی بی‌نظیر برای کشف سنت‌های عامیانه این کشور ارائه می‌دهند، در حالی که بازدید از براتیسلاوا به شما فرصتی می‌دهد تا شهری پر جنب و جوش را تجربه کنید که تاریخ تاریکی را تجربه کرده است.

در ادامه فهرستی از بهترین جاذبههایی که باید در اسلواکی ببینید و انجام دهید آمده است.

  1. از قصرها و قلعههای افسانهای لذت ببرید

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسلواکی + عکس

اسلواکی خانه بیش از ۱۰۰ قلعه است که برخی از آنها هنوز با شکوه و عظمت خود پابرجا هستند و برخی دیگر ویران شدهاند.

قلعه بوجنایس قرن دوازدهمی که یک صحنه فیلمبرداری محبوب برای فیلم‌های تاریخی و افسانه‌ای است، در طول قرن‌ها به یک اقامتگاه سلطنتی رومیایی خیره‌کننده با رنگ‌های گوتیک و رنسانس تبدیل شد. این قلعه بر روی تپهای قرار دارد که مشرف به شهر است و یکی از پربازدیدترین قلعههای اروپا است.

یکی دیگر از نمونههای خیرهکننده قلعه نئوگوتیک اوراوا است که یکی از زیباترین قلعههای کشور محسوب می شود و به دلیل مکان مورد استفاده در فیلم خون آشام صامت در سال ۱۹۲۲، نوسفراتو، مشهور است.

قلعه دوین، درست خارج از براتیسلاوا و در نزدیکی مرز با اتریش، تا حدی بازسازی شده است و اکنون نمایشگاه های موزه شهر براتیسلاوا را در خود جای داده است.

بسیاری از قلعه‌ها، کاخ‌ها و خانه‌های اعیانی در اسلواکی امکان اقامت یک شبه را برای تجربه‌ای که هرگز فراموش نخواهید کرد و فرصتی برای یک شب سلطنتی بودن را فراهم می‌کنند.

  1. اسکی آلپاین با پیچ و تاب را امتحان کنید

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسلواکی + عکس

با وجود تعداد زیادی قله پوشیده از برف در اطراف، جای تعجب نیست که اسکی آلپاین در اسلواکی بسیار محبوب است. با این حال در بسیاری از پیست‌های اسکی در سراسر کشور، علاقه‌مندان به ورزش عشق خود را به سر خوردن از دامنه‌ها با بالا رفتن ترکیب می‌کنند. این تمرین که به عنوان اسکی در سربالایی شناخته میشود، از مردم میخواهد قبل از اینکه با سرعت کامل به پایین سر بخورند، از دامنههای پوشیده از برف بالا بروند. برای جلوگیری از سر خوردن و تبدیل کم و بیش اسکیها به کفشهای برفی بلند، باید اتصالات خاصی به چوب اسکی اضافه شود.

  1. از موزه های فضای باز دیدن کنید

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسلواکی + عکس

هیچ راهی بهتر از بازدید از موزه‌ برای یادگیری در مورد فرهنگ‌هایی که یک ملت را شکل داده‌اند، وجود ندارد، جایی که تاریخ واقعا زنده می‌شود و شما فرصتی برای گام برداشتن به عقب در زمان دارید.

موزه دهکده اسلواکی، بزرگترین نمایشگاه مردمنگاری در فضای باز در کشور، نمونهای خیرهکننده از معماری سنتی است. موزه دارای ۱۲۹ ساختمان از آتش‌خانه و کلیسا گرفته تا فروشگاه روستایی و میخانه و اشیاء فنی است و به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا بفهمند زندگی در روستاهای اسلواکی در قرن نوزدهم چگونه بوده است. نمایشگاه‌های کشاورزی، رویدادهای تمام روز و نمایش‌های زنده در تمام طول سال در اینجا برگزار می‌شود.

روستای سیسمنی که توسط کوه‌ها و چمن‌زارهای سرسبز احاطه شده است، به‌خاطر خانه‌های چوبی نقاشی‌شده با دست مشهور است، در حالی که قدمت خانه‌های صخره‌ای برخی روستاهای دیگر به حمله‌های ترک‌ها در قرن شانزدهم برمی‌گردد و در ابتدا به‌عنوان مخفیگاه استفاده می‌شد.

  1. طبیعت را در بهشت اسلواکی کشف کنید

۴ جاذبه گردشگری برتر در اسلواکی + عکس

پارک ملی بهشت اسلواکی ممکن است بزرگ‌ترین پارک اسلواکی نباشد، اما مطمئنا یکی از معروف‌ترین پارک‌های این کشور است و باید در بالای مکان‌هایی باشد که می‌توان در این کشور از آن بازدید کرد. ۱۹ ذخیره گاه طبیعی، بیش از ۳۵۰ غار و صدها دره در داخل پارک قرار دارند.

بیشتر بازدیدکنندگان برای مسیرهای پیاده‌روی ۳۰۰ کیلومتری به اینجا میآیند که به دلیل دشواری و مسیرهای ناهموارشان که اغلب شامل پل‌های معلق، نردبان‌ها و مسیرهای پیاده‌روی تخته‌ای هستند، معروف هستند. مسیر ۱۵ کیلومتری پریلوم هورنادو بسیار محبوب است، تا حدی به دلیل زمین ناهموار آن، باید با چسبیدن به زنجیر، بالا رفتن از نردبانهای متزلزل و عبور از پلهای عابر پیاده رفت. در زمستان، بستر نهر یخ میزند و میتوان به جای استفاده از پل، از کفشکهای برفی عبور کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    باشه اشکال نداره
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      ایشالام یه پارتی پیداکنیم یه وام بگیریم شاید یه سفری برای بازدید از دیدنی های شابدولزیم رفتیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید