در آستانه میزبانی قطر از جام جهانی ۲۰۲۲، جمعیت این کشور ۱۳.۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۱۳ درصدی جمعیت قطر در آستانه جام جهانی۲۰۲۲

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام مرکز آمار قطر، جمعیت این کشور طی سال گذشته با ورود و استخدام هزاران کارگر مهاجر، با افزایش حدود ۳۷۰ هزار نفری به ۲ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر رسیده است.

به نقل از ایرنا، کارگران مهاجر و سایر خارجی‌های این کشور، عمده جمعیت قطر را تشکیل داده و سهم شهروندان قطری حدود ۳۸۰هزار تن است.

سازمان‌دهندگان جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، در مسیر آماده‌سازی برای میزبانی از این رویداد بزرگ، با کمبود نیروی کار مواجه هستند. دوحه انتظار دارد یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازدیدکننده برای بزرگ‌ترین رویداد تک‌ورزشی جهان به این کشور سفر کنند.

بر اساس گزارش‌ها، اپراتور هتل‌های قطر به منظور خدمت‌رسانی به ۶۵ هزار اتاق در آپارتمان‌ها و خانه‌های اجاره‌ای برای هواداران ۱۲ هزار نیرو استخدام کرده است.

مطابق توافق اخیر قطر و ترکیه، آنکارا قرار است بیش از ۳ هزار پلیس ضدشورش به دوحه اعزام کند و پاکستان نیز توافق کرده تا در جریان برگزاری جام، نیرو به قطر بفرستد.

قطر در راستای میزبانی از جام جهانی به عنوان نخستین کشور عربی میزبان این تورنمنت، چندین بزرگراه، هفت ورزشگاه، چندین و چند هتل و آسمان‌خراش احداث کرده و دست کم ۲۲۹ میلیارد دلار در بخش زیرساخت‌ها هزینه کرده است. حدود نیمی از جمعیت قطر در صنعت ساخت‌وساز این کشور فعال هستند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که در سال‌های پس از جام جهانی، جمعیت قطر سالانه حدود ۱.۲ درصد کاهش یافته و تا سال ۲۰۲۷ به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

بیست‌ودومین دوره رقابت‌های جام جهانی از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر(۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید