مازندران یکی از استان‌های زیبای ایران است که زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این این استان دشت لار می‌باشد که از مناطق شکار ممنوع و تحت حفاظت محیط‌زیست به شمار می‌رود.

لار ؛ دشتی پوشیده از شقایق‌های وحشی

سلام نو - سرویس گردشگری: دشت لار یکی از دشت‌های دیدنی ایران است که در مرز دو استان تهران و مازندران قرار دارد. این دشت زیبا در نزدیکی تهران واقع شده و از مقاصد بکر و تماشایی برای طبیعت‌گردی و گردش در دل طبیعت است. دشت لار همچنین با عنوان پارک ملی لار نیز شناخته می‌شود و از مناطق شکار ممنوع و تحت حفاظت محیط‌زیست به شمار می‌رود.

دشت لار همچنین دشت شقایق‌های وحشی نیز نام دارد و در فصل بهار، این دشت پوشیده از شقایق‌های قرمز و گل‌های متنوع می‌شود. سد لار و دریاچه لار، چشم‌انداز زیبای دماوند، آبشارها و رودها، کوه‌ها و ارتفاعات و مناظر دلکش و رویایی، از جمله دیدنی‌های این دشت سرسبز هستند.

لار ؛ دشتی پوشیده از شقایق‌های وحشی

دشت لار در کجا قرار دارد؟

از آن‌جایی که دشت لار در مرز استان تهران و مازندران قرار گرفته، در واقع به دو قسمت تقسیم می‌شود. بخش شمالی و شمال شرقی این دشت، در استان مازندران و بخش جنوبی و جنوب غربی آن در استان تهران واقع شده است. این دشت در دامنه‌ی کوه دماوند واقع شده که از جهات مختلف به شهرها و مناطق بسیاری من جمله قله دماوند، شهر نور، شهر دماوند، پلور، ایرا، افجه، لواسون و غیره راه دارد.

لار ؛ دشتی پوشیده از شقایق‌های وحشی

نحوه دسترسی به دشت لار دماوند

مسیرهای دسترسی مختلفی برای رسیدن به دشت لار دماوند وجود دارد که اولین مسیر از سمت لواسان است. شروع این مسیر از روستای ایراست و تا ورودی پارک ملی لار ادامه دارد. اگر بخواهید از لواسان به این دشت بروید، باید از برگ جهان، نیکنام، سد لتیان، رسنان، چهارباغ و روستای کلان عبور کنید تا به ایرا برسید. در ادامه‌ی مسیر بعد از عبور از گردنه ایرا به این دشت زیبا و دیدنی می‌رسید.

شهر پلور و جاده آبعلی نقطه‌ی شروع مسیر بعدی برای رسیدن به این دشت است. این مسیر به این شکل است که از سه راهی پلور به سمت محیط‌بانی دلیچای حرکت می‌کنید و بعد از آن مانند مسیر اول راهتان را تا دشت لار ادامه می‌دهید. مسیر بعدی نیز از روستای گرمابدر آغاز می‌شود و به پارک ملی لار راه دارد. البته گفتنی است که گرفتن مجوز از شکاربانی گرمابدر برای عبور از این مسیر لازم است.

لار ؛ دشتی پوشیده از شقایق‌های وحشی

مناسب‌ترین زمان سفر به دشت لار

دشت لار در تمام فصول زیبایی خاص خود را دارد ولی از آن‌جا که این منطقه در فصول سرد سال، هوایی بارانی و برفی‌ را تجربه می‌کند، بهترین زمان سفر به این دشت، از اواسط خرداد ماه تا پایان تابستان است. در این زمان می‌توانید دشت‌های سرسبز، دشت شقایق‌های وحشی و طبیعت چشم‌نواز این دشت را ببینید و از هوای ملایم آن لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید