باتوجه به اینکه دوره آموزشی مربیان اسکواش از سطح ۱ به دو جهانی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، این دوره با حضور ۳۰ شرکت کننده داخلی و ۲ نفر خارجی به مدت ۵ روز بود که هزینه‌ی ورودی برای مربیان خارجی‌ ۵۰۰ دلار و برای داخلی‌ها ۱۰ میلیون در نظر گرفته شده بود.

۵۰۰ دلار برای دوره مربیگری سطح ۲ جهانی اسکواش

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مسعود ضیاءالدینی مدرس جهانی اسکواش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی سطح ۲ جهانی اسکواش ۱۵ سال است که با نظارت فدراسیون جهانی در ایران برگزار می‌شود که حدود ۴ سال است که مربیان ایرانی با دریافت مجوز از سوی فدراسیون جهانی و با تایید فدراسیون اسکواش به صورت مستقل در دنیا این دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کنند.

وی گفت: در این دوره آموزشی ۳۰ نفر از مربیان سرشناس و مطرح اسکواش در دو بخش زنان و مردان و دو نفر مربی از کشورهای قطر و پاکستان حضور داشتند که پیش از شرکت در دوره باید مربیان داخلی ۱۰ میلیون تومان و افراد خارجی ۵۰۰ دلار هزینه ی ورودی به فدراسیون جهانی پرداخت می‌کردند تا شرایط حضورشان در دوره آموزشی سطح ۲ جهانی فراهم می‌شد، در غیر این صورت امکان شرکت در دوره آموزشی را نداشتند.

ایران در انتظار مجوز فدراسیون جهانی

این مدرس جهانی تصریح کرد: دوره آموزشی مربیان اسکواش سطح ۲ جهانی یکی از بهترین‌ دوره‌های آموزشی بود که در ایران برگزار شد که این مساله تاثیر زیادی داشت تا بتوانیم با رایزنی از سوی فدراسیون جهانی، برای اولین بار دوره آموزشی سطح ۳ جهانی را نیز اواخر بهمن به میزبانی ایران برگزار کنیم. البته این مساله در حال بررسی است که امیدوارم این میزبانی از سوی فدراسیون جهانی به ایران داده شود.

ضیاءالدینی در ارزیابی از وضعیت آموزش اسکواش در ایران، خاطرنشان کرد: ایران در بحث برگزاری کلاس‌های آموزشی یکی از کشورهای پیشرو است که به عنوان الگو در سایر کشورها معرفی شده و زبانزد است. از این جهت نسبت به سال‌های گذشته در بحث آموزش اسکواش پیشرفت خوبی داشتیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش مربیانی که در سطح ۲ جهانی مجوز خود را از فدراسیون جهانی دریافت می‌کنند، چه ویژگی‌هایی نسبت به مربیان سطح یک جهانی دارند، افزود: به دلیل سخت بودن دوره آموزشی سطح ۲ جهانی، تنها تعداد محدودی می‌توانند گواهینامه خود را از سوی فدراسیون جهانی دریافت کنند و این شرایط برای آنها فراهم می‌شود که برای مربیگری تیم های ملی کاندید شوند. البته افراد مورد تایید بعد از اعلام نتایج باید در یکسری دوره‌های عملی نیز شرکت کنند تا مدارک نهایی خود را از فدراسیون اسکواش دریافت کنند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید