مسابقه مهم مسابقات جهانی کشتی آزاد بین حسن یزدانی با دیوید تیلور حدود ساعت ۲۲ جمعه شب خواهد بود. این مسابقه تازه‌ترین نبرد دو قهرمانی مهم کشتی ایران و آمریکا است.

ساعت و تاریخ دقیق مسابقه حسن یزدانی و دیوید تیلور

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در بلگراد صربستان امروز پنجشنبه آغاز شد که در ۴ وزن نخست، ایران دو فینالیست و یک شانس کسب مدال برنز دارد.

دیدارهای فینال و رده‌بندی ۴ وزن نخست ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه جمعه شب آغاز می‌شود که محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم در دیدار فینال به میدان می‌روند و امیرحسین زارع برای کسب مدال برنز مسابقه خواهد داد.

در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی برابر جردن باروز از آمریکا قرار می‌گیرد که این مسابقه حدود ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه جمعه شب خواهد بود.

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی با دیوید تیلور از آمریکا مسابقه خواهد داد که این کشتی حدود ساعت ۲۲ جمعه شب خواهد بود. پس از این مسابقه نیز امیر حسین زارع برای کسب مدال برنز وزن ۱۲۵ کیلوگرم به میدان خواهد رفت.

البته ساعت این مسابقات تقریبی است و ممکن است با توجه به مدت زمان کشتی ‌های برگزار شده، برای دقایقی زودتر یا دیرتر برگزار شود.

همچنین ملی‌پوشان ۳ وزن دیگر ایران نیز از ساعت ۱۳ فردا جمعه به روی تشک می‌روند.

حسن یزدانی؛ مرد که چشم‌ها به او است

حسن یزدانی را باید مهم‌ترین نماد کشتی ایران در چند سال اخیر دانست، مردی برآمده از مازندران و فرزند ایران. یزدانی در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت سال ۲۰۱۱ با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت. نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با کسب عنوان دوم به مدال نقره وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت.

وی در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های قهرمانی جوانان ایران به عنوان نمایندهٔ مازندران شرکت کرد و پس از فرزاد کولیوند از کرمانشاه در جایگاه دوم دستهٔ ۶۰ کیلوگرم قرار گرفت. یزدانی سال ۲۰۱۴ نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم به میدان رفت و توانست عنوان نخست رقابت‌ها به دست بیاورد و این بار، کولیوند به عنوان رقیب اصلی او در جایگاه دوم قرار گرفت.

یزدانی در ژوئن سال ۲۰۱۴ به عنوان نمایندهٔ وزن ۶۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در اولان باتور، مغولستان شرکت کرد و با پیروزی مقابل تمام رقیبان به قهرمانی رسید. او در این رقابت‌ها مقابل اورازیلوف از ترکمنستان (۱۸–۸)، الیاس ژومایف از قزاقستان (۱۰–۰، ضربهٔ فنی) و یوهی فوجینامی از ژاپن را (۱۸–۱۳) مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

حسن یزدانی؛ برترین کشتی‌گیر آسیا

 بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بر اساس خبری که در صفحه رسمی اینستاگرام شورای کشتی آسیا درج شده است، حسن یزدانی با کسب مدال نقره المپیک توکیو، مدال طلای رقابت‌های جهانی نروژ و مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا در قزاقستان بعنوان بهترین آزادکار و محمدرضا گرایی با کسب مدال طلای المپیک توکیو و مدال طلای رقابت‌های جهانی نروژ بعنوان برتری فرنگی کار قاره کهن در سال ۲۰۲۱ انتخاب شدند.

معرفی بهترین کشتی گیران سال ۲۰۲۱ آسیا / حسن یزدانی بعنوان بهترین آزادکار انتخاب شد

حسن یزدانی یکی از مهم‌ترین چهره‌های ورزش ایران است تا جایی که بحث نامگذاری یک خیابان در تهران به نام حسن یزدانی نیز در شورای شهر تهران مطرح شد. مردم او را با کمک به نیازمندان، دیدار با کودکان سندروم داون و مردمی بودن می‌شناسند.

کد خبرنگار: ۱۳
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    یزدانی راحت می‌بره به شرطی از لحاظ روحی خراب نباشه از لحاظ بدنی وفنی یه سروگردن ازتیلوربالاتره .
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    خدا یارتان باشد ان شاء الله مدالهای خوشرنگ سهم ایرانی ها باشد به امید خدا
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    1 0
    مازندران مازندران
  • M.M IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    3 0
    به امید پیروزی برادر عزیز جناب حسن یزدانی... بیمه ی حضرت ابوالفضل علیه السلام باشید..‌‌.
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    خدایش خیلی این کار زشته اینهمه قهرمان کشتی داریم گوگل میای چپ راست حسن یزدانی بسه دیگه حالم از این رفتارتون بهم میخوره
  • علی IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 1
    امید بخدا باید دو کشتی گیر ما که به فینال رفتن با این دو کشتی گیر امریکایی دو نکته را فراموش نکنند ، ۱_ هر دو کشتی گیر ما تا داور سوت مسابقه را زد گارد ها پایین و چسبیده به کشتی گیر حریف مسابقه را شروع کنند . ۲_ تا ثانیه آخر گول امتیاز جلو افتاده را نخورند و با همین تمرکز کشتی بگیرند ولی حسن باید مواظب باشد که تیلور به احتمال زیاد می‌خواهد تایم اول دفاع کند و در تایم دوم حمله ، با توجه به نظر و قدرت بدنی خودش (حسن )ریسک کند و برای همیشه از شر تیلور خلاص شود و چنانچه ۴یا ۵ امتیاز جلو افتاد ، مبارزه را برای ۱۰ صفر کردن ادامه دهد نه به لاک دفاعی برود . ولی ، نخودی نباید این دفعه تجربه اندوزی کند ، باید اهل ریسک باشد و آن هم اینکه می‌داند که باروز قدرتمند و با تجربه هست باید گارد پایین بده و به سبک حسن یزدانی دست زیر کتف حریف بکند . با آرزوی موفقیت . ولی اقای زارع نباید ناراحت و مغرور باشد ، زحمت خودش کشیده نباید کاری بکند که برونز هم از دستش در برود جوان است و می تواند جبران کند ، طلای المپیک که نیست ، طلای جهان را از دست داده ، باید یاد بگیرد بیشتر تلاش کند .
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    خوب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید