امروزه به دلیل افزایش سرعت در ساخت و ساز استفاده از سازه‌های پیش ساخته همچون ساندویچ پانل در اولویت قرار می‌گیرد.

ویژگی‌ ساندویچ پانل اتاق تمیز

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت ساندویچ پانل به عنوان یکی از کاربردی‌ترین مصالح پیش ساخته در نظر گرفته می‌شود که به دلیل برخورداری از مزیت‌های فراوانی همچون وزن سبک، استحکام بالا و قیمت مناسب به میزان قابل توجهی در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است ساندویچ پانل از کاربردهای متنوعی همچون عایق حرارتی و عایق جوی برخوردار می‌باشد؛ به همین دلیل عموماً برای مصارف خاصی همچون سالن‌های صنعتی، سردخانه‌ها و اتاق‌های تمیز استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت بررسی انواع ویژگی‌های ساندویچ پانل اتاق تمیز موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می‌شود.

ویژگی‌ ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل اتاق تمیز

به طور کلی به مکان‌هایی که امکان ورود و خروج هوا در آن‌ها به حداقل می‌رسد اتاق تمیز یا کلین روم گفته می‌شود. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت در این مکان‌ها ورود آلاینده‌هایی همچون میکروب‌های معلق در فضا، گرد و غبار، بخار مایعات و.. ممنوع می‌باشد؛ به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت اتاق تمیز محیط کنترل‌شده‌ای در برابر انواع آلودگی‌ها و میکروب‌ها در نظر گرفته می‌شود

لازم به ذکر است در طراحی و ساخت اتاق تمیز استفاده از ساندویچ پانل در اولویت قرار می‌گیرد. همچنین برای ساخت کلین روم استفاده از ساندویچ پانل‌های مخصوص از اهمیت قابل توجهی برخوردار می‌باشد.
در نظر داشته باشید ساندویچ پانل مخصوص کلین روم از سه لایه تشکیل شده و از نظر ساختاری در دو نوع دیواری و سقفی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد .توجه فرمایید پانل سقفی به منظور پوشش دهی سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد این در حالی است که پانل دیواری برای ساخت دیوار کاربرد دارد.

بررسی انواع ویژگیهای ساندویچ پانل اتاق تمیز

از ویژگی‌های اصلی ساندویچ پانل اتاق تمیز می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی اشاره کرد. همچنین از رشد باکتری و گسترش انواع میکروب جلوگیری می‌نماید .به طور کلی عایق‌های مورد استفاده برای تولید پانل از ویژگی نسوز برخوردار می‌باشند؛ بنابراین در مقایسه با سایر محصولات ویژگی‌های بهتری خود نشان می‌دهند.

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت مقاومت در برابر مواد شیمیایی و وزن سبک جزء ویژگی‌های اصلی این محصول شناخته می‌شود.همچنین به دلیل مقاومت مطلوب در برابر تغییر دما به عنوان گزینه بسیار مناسبی برای پوشش دهی سقف و دیوار در نظر گرفته می‌شود.
به طور کلی ساندویچ پانل اتاق تمیز به دلیل بهداشتی بودن از کاربردهای گسترده‌ای بهره‌مند می‌باشد. همچنین به دلیل برخورداری از فوم عایق پلی یورتان در برابر آتش‌سوزی مقاومت مطلوبی از خود نشان می‌دهد؛ به طوری که با جلوگیری از انتشار شعله‌های آتش از پیشرفت و گسترش آتش سوزی جلوگیری می‌نماید. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت غیر قابل اشتعال بودن از ویژگی‌های اصلی پانل اتاق تمیز به شمار می‌آید.
لازم به ذکر است از ویژگی‌های اصلی این محصول می‌توان به افزایش سرعت حمل و نقل و نصب راحت اشاره کرد. همچنین دربرابر نیروهای برشی ناشی از زلزله مقاومت بسیار مطلوبی از خود نشان می‌دهد. در اصل این محصول در برابر سرما و گرما مقاوم بوده و به دلیل کاهش تبادل سرما و گرما تا حد امکان در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند؛ بنابراین بامحیط زیست کاملاً سازگار می‌باشد.

ویژگی‌ ساندویچ پانل اتاق تمیز

سایر ویژگی‌های ساندویچ پانل اتاق تمیز به شرح زیر می‌باشد:

این محصول به دلیل برخورداری از ضخامت مناسب، فضای بیشتری در دسترس قرار داده و به دلیل مقاومت قابل توجه، طول عمر مفیدی از خود نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید تنوع رنگی جزء ویژگی‌های اصلی این محصول شناخته می‌شود. همچنین به دلیل کاهش هزینه‌های اضافی پروژه از نظر قیمت مقرون به صرفه می‌باشد. توجه فرمایید از دیگر ویژگی‌های ساندویچ پانل می‌توان به قابلیت شستشو اشاره کرد؛ بنابراین تا حد قابل‌توجهی در اتاق تمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
قیمت ساندویچ پانل اتاق تمیز:
به طور کلی شرکت‌های مختلفی در تولید ساندویچ پانل فعالیت می‌کنند؛ به همین دلیل این احتمال وجود دارد این محصول با قیمت‌های متفاوتی به بازار ارائه شود. لازم به ذکر است نوع ساخت ساندویچ پانل در تعیین قیمت نهایی نقش مؤثری ایفا می‌کند؛ زیرا برخی از کارخانه‌ها برای تولید این محصول استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته را در اولویت خود قرار می‌دهند.

در نظر داشته باشید از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی می‌توان به نوع اتصالات اشاره کرد؛ زیرا برای برخی از سازه‌ها استفاده از انواع اتصالات مخفی در اولویت قرار می‌گیرد .با توجه به توضیحات ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت بررسی انواع ویژگی‌های ساندویچ پانل اتاق تمیز موضوع بسیار مهمی در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا ویژگی‌های محصول می‌تواند در تعیین قیمت نهایی اثرگذار باشد.

توجه فرمایید متراژ محصول نیز جزء فاکتورهای مهم در تعیین قیمت شناخته می‌شود، به بیان ساده‌تر می‌توان گفت هرچقدر متراژ مورد استفاده بیشتر شود ،قیمت نهایی نیز افزایش می‌یابد.

نتیجه گیری

در حال حاضر ساندویچ پانل‌های مخصوص اتاق تمیز در دنیای ماموت، با رعایت حداکثر استانداردهای کیفی مواد اولیه و تولید، منحصر به فردترین مصالح ساختمانی مدرن هستند و انتخاب اصلی بسیاری از طراحان و سازندگان اتاق‌های تمیز می‌باشند. ساندویچ پانل اتاق تمیز با داشتن ویژگی های منحصر به فرد یک انتخاب ایده آل برای ساخت سازه هایی است که باید در نهایت دقت و مقاومت طراحی شده باشند. تولید کنندگان زیادی در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل کلین روم فعالیت دارند که در این میان مجموعه با داشتن تولیدات منحص به فرد جز بهترین شرکت ها می باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید