در سال‌های اخیر استفاده از شماره مجازی به صورت گسترده‌ای در حال توسعه است. مدیران، سرمایه‌گذاران و فعالین در حوزه‌های مختلف به منظور کاهش هزینه‌های خود از شماره‌های مجازی استفاده می‌کنند.

۵ برنامه شماره مجازی رایگان و غیر رایگان + راهنمای ساخت شماره مجازی

با استفاده از شماره مجازی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌های خود می‌توانند پشتیبانی بهتر و قدرتمندتری را برای کاربران و مخاطبین خود فراهم کنند. در همین راستا تعداد شرکت‌ها و برنامه‌هایی که امکان استفاده از شماره‌های مجازی را فراهم کرده‌اند توسعه یافته است. در انتخاب برنامه برای شماره مجازی رایگان و غیر رایگان، کار ما به نحوی دشوار است.

زیرا باید با توجه به کسب و کارمان و با توجه به قابلیت‌هایی که از نرم‌افزار مورد نظرمان انتظار داریم، بهترین را انتخاب کنیم. ما در این نوشته به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت و بهترین برنامه برای شماره مجازی رایگان و غیر رایگان را به شما معرفی خواهیم کرد و خواهید دید که نحوه ساخت شماره مجازی چگونه خواهد بود. قبل از اینکه به بهترین برنامه‌های شماره تلفن مجازی نگاهی بیندازیم، بیایید با جزئیات بیشتری از شماره مجازی و کاربرهای آن را با هم مرور کنیم.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی شماره تلفنی است که می‌توان از آن در دستگاه‌های تلفن همراه و یا کامپیوتر بدون نیاز به سیم کارت واقعی استفاده کرد. به همین دلیل شما می‌توانید شماره مجازی خود را در دستگاه‌های مختلفی فعال داشته باشید؛ به همین دلیل یکی از مهم‌ترین کاربردها و مزایای شماره مجازی برای کسب و کارها این است که می‌توانند با داشتن شماره مجازی نظر خود در دستگاه‌های مختلف، با کاربران و مخاطبین خود در ارتباط باشند.

شماره‌های مجازی عموماً توسط یک سرویس شماره مجازی ارائه می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها برای برقراری تماس یا ارسال پیام از طریق دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر استفاده کنید. برای استفاده از شماره مجازی عموماً شما نیاز به فضایی در کامپیوتر و یا تلفن همراه خود برای نصب برنامه مرتبط با سرویس دهنده شماره مجازی دارید.

شماره مجازی

شماره تلفن‌های مجازی جایگزین بسیار خوبی برای تلفن‌های دارای سیم کارت واقعی هستند. شماره‌های مجازی هزینه‌های جاری شما را که مرتبط با استفاده از خطوط مختلف است، کاهش می‌دهند و شما می‌توانید بر اساس نیازهای خود نوع استفاده از شماره‌های مجازی خود را مدیریت کنید؛ بنابراین شماره‌های مجازی را می‌توانیم بهترین جایگزین برای شماره تلفن‌های سنتی بدانیم.

حالا که بهتر متوجه شدیم آنها چیست، باید بدانید که برای استفاده زا شماره‌های مجازی نیاز به یک سری آموزش‌های اولیه کار با اینترنت و کامپیوتر داریم. اگر در این زمینه نیاز به یادگیری بیشتر دارید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش مرتبطی که در این زمینه توسط فرادرس منتشر شده است، دیدن کنید. برای شروع یادگیری کافی است تا روی لینک زیر کلیک کنید:

مزایای استفاده از شماره مجازی چیست؟

استفاده از شماره تلفن همراه با سیم کارت برای کسب و کارها به هیچ عنوان ایدئال نیست. در هر کسب و کاری تعداد زیادی کارمند وجود دارد که برای پیشبرد امور هر کدام از آن‌ها ممکن است به یک شماره منحصر به فرد نیاز داشته باشند و یا نیاز به یک شماره خاص برای استفاده در مقاصد پشتیبانی نیاز باشد. از طرف دیگر به طور سنتی، شرکت‌ها تلفن‌های مختلفی را با شماره‌های متفاوت خریداری می‌کنند که این موضوع می‌تواند هزینه زیادی را در بر داشته باشد. همچنین برخی از مشاغل کوچک‌تر گاهی اوقات به منظور کاهش در هزینه‌های جازی، به کارمندان خود اجازه می‌دهند از شماره تلفن شخصی صاحب کسب و کار استفاده کنند که این موضوع می‌تواند تبعات نامناسبی را در بر داشته باشد.

یک شماره مجازی امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی، واتس اپ، مدیریت تماس‌ها و پیام‌های کاری شما را آسان می‌کند و برای استفاده از یک شماره در چندین دستگاه مختلف دیگر به سیم کارت نیازی ندارد. اگر شما چندین کارمند برای کسب و کارتان دارید و یا به چندین شماره تلفن برای خدمات مختلف نیاز دارید، شماره مجازی می‌تواند بسیار مفید باشد.

مزایای استفاده از شماره مجازی

یکی دیگر از مزایای استفاده از شماره مجازی، سهولت در نحوه استفاده از آن است. جدایی از سهولت در استفاده، شماره‌های مجازی بسیار ارزان‌تر از شماره تلفن‌های واقعی هستند و از آنجایی که می‌توانید از یک شماره مجازی در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک شماره مجازی است. علاوه بر این، با شماره مجازی می‌توانید حساب‌های واتس‌اپ زیادی ایجاد کنید که گزینه جالبی برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه‌های بین‌المللی است.

به طور خلاصه، شماره مجازی یک جایگزین عالی برای شماره‌های سنتی در مشاغل مختلف هستند. شما می‌توانید از این شماره‌ها در هر نقطه از جهان استفاده کنید و به شما کمک می‌کنند تا در عین حال هزینه‌های خود را به صورت گسترده‌ای کاهش دهید. در ادامه بهترین برنامه برای شماره مجازی رایگان و غیر رایگان را با هم بررسی خواهیم کرد:

بهترین برنامه برای شماره مجازی رایگان و غیر رایگان

تعداد بسیار زیادی برنامه برای شماره مجازی رایگان و یا پولی وجود دارند که شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل لیست آن‌ها را به همراه مشخصاتشان مشاهده کنید. اما بر اساس بررسی‌های انجام شده، بهترین برنامه‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  1. MessageBird (دارای نسخه رایگان و نسخه پرو غیر رایگان)
  2. Google Voice (دارای نسخه رایگان و نسخه پرو غیر رایگان)
  3. Grasshopper (نسخه پرو غیر رایگان)
  4. TextNow (دارای نسخه رایگان و نسخه پرو غیر رایگان)
  5. OpenPhone (نسخه پرو غیر رایگان)

در ادامه هر کدام از این برنامه‌ها را به صورت مفصل مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با چشم باز بتوانید بهترین برنامه را با توجه به ماهیت کسب و کارتان انتخاب کنید:

۵ برنامه شماره مجازی رایگان و غیر رایگان + راهنمای ساخت شماره مجازی

برنامه شماره مجازی MessageBird

MessageBird یک پلتفرم ارتباطی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی یک شماره مجازی برای رشد کسب‌وکار خود دریافت کنید. این برنامه یکی از معدود برنامه‌های شماره تلفن مجازی است که گزینه flow builder را در اختیار شما قرار می‌دهد. flow builder یک گزینه عالی برای شبیه‌سازی و آزمایش نحوه عملکرد شماره مجازی جدید شما با تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی و غیره است.

علاوه بر موارد بالا، شما می‌توانید تمام کانال‌های ارتباطی خود را با یک شماره مجازی مدیریت کرده و دریافت کنید. این موضوع می‌تواند برای کسانی که چندین کارمند برای پشتیبانی مخاطبین دارند، بسیار کارآمد باشد. این همچنین می تواند به شما کمک کند تا ارتباط با کاربران خود را افزایش دهید که تجربه آنها را در سایت شما بهبود می بخشد.

ویژگی های کلیدی MessageBird

  • پشتیبانی رایگان کاربران از کانال‌های مختلف تماس
  • امکان فعال‌سازی جریان‌ساز (flow builder) برای ارسال و دریافت پیام‌ها
  • امکان برنامه‌ریزی ویدیویی
  • امکان اتصال چندین سیستم به یک شماره مشخص

MessageBird یک نسخه رایگان با ویژگی‌های محدود دارد که همین نسخه رایگان می‌تواند فعالیت‌های بسیاری را تحت پوشش خود قرار دهد. همچنین در صورتی که شما بخواهید از طرح‌های بیشتر و قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر این برنامه استفاده کنید می‌توانید نسخه غیر رایگان آن را دریافت کنید.

سرویس شماره مجازی گوگل Google Voice

سرویس شماره مجازی گوگل Google Voice

Google Voice یکی دیگر از بهترین برنامه‌های شماره مجازی رایگان است که می‌توانید برای رشد کسب‌وکار خود از آن استفاده کنید. از آنجایی که این یک سرویس ارائه شده توسط Google است، می‌توانید آن را به سایر برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل خود متصل کنید و از آن در دستگاه‌های مختلف خود اعم از کامپیوتر و موبایل استفاده کنید.

علاوه بر این، مانند سایر سرویس‌های ارائه شده توسط Google، رابط کاربری این برنامه شماره مجازی نیز بسیار ساده است و کاربران تازه وارد دشواری برای استفاده از آن ندارند.

ویژگی های کلیدی گوگل ویس

  • رابط کاربری ساده و آسان
  • امکان برقراری تماس‌های بین‌المللی نامحدود
  • امکان دانلود پست صوتی
  • امکان ادغام و استفاده از سرویس‌های متنوع گوگل
  • امکان دایورت و انتقال تماس

امکان استفاده از این برنامه به صورت شخصی رایگان است و در صورتی که قصد داشته‌ باشید به صورت مجازی از آن استفاده کتید، هزینه آن ۱۰ دلار است که جزء ارزان‌ترین سرویس‌های ارائه دهنده شماره مجازی در دنیا به حساب می‌آید.

همان‌طور که بالاتر گفته شد، در استفاده از برنامه گوگل ویس شما می‌توانید داده‌ها را در سرویس‌های دیگر گوگل قرار داده و امور خود را به پیش ببرید. در صورتی که علاقه‌مند هستید تا در مورد سرویس‌های متنوع گوگل اطلاعات کافی به‌دست بیاوردی و نحوه کار با آن‌ها را بیاموزید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های ارائه شده توسط فرادرس در این زمینه استفاده کنید. برای شروع یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر کافی است تا روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه Grasshopper

Grasshopper یکی از برنامه‌هایی است که نحوه ساخت شماره مجازی در آن بسیار راحت است. بهترین استفاده از این برنامه را کسب و کارهایی خواهند داشت که از شماره‌های مجازی برای کاهش هزینه‌ها و انجام تجارت از هر نقطه از جهان استفاده کنند. این سرویس همچنین شامل طیف گسترده‌ای از شماره‌های مجازی برای کسب و کار شما مانند شماره‌های رایگان، بین‌المللی و محلی است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب برنامه Grasshopper این است که اگر قبلاً از یک شماره مجازی از هر سرویس دیگری استفاده کرده‌اید، می‌توانید تمام اطلاعات خود را به Grasshopper منتقل کنید.

برنامه Grasshopper

ویژگی های کلیدی Grasshopper

  • تمرکز این برنامه بیشتر برای مشاغل کوچک است.
  • قابلیت استفاده از شماره‌های رایگان، بین‌المللی و محلی در Grasshopper
  • با Grasshopper می‌توانید شماره فعلی خود را پورت کنید.
  • شروع کار با Grasshopper بسیار ساده است.

Grasshopper را نمی‌توانیم یک برنامه برای شماره مجازی رایگان بدانیم؛ برای استفاده از این برنامه از ۲۶ دلار در ماه برای ۱ شماره تلفن و ۳ شماره داخلی می‌توان استفاده کرد. البته Grasshopper طرح‌های حرفه‌ای دیگری نیز دارد که هزینه‌های آن‌ها بیشتر است.

برنامه شماره مجازی رایگان TextNow

برنامه شماره مجازی رایگان TextNow

TextNow یک برنامه شماره تلفن مجازی رایگان است که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن شماره مجازی مورد نظر خود را از آن دریافت کنید. تنها کاری که برای دریافت شماره مجازی باید انجام دهید، این است که برنامه را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید، ثبت نام کرده و یک شماره مجازی انتخاب کنید. سپس، می‌توانید با استفاده از شماره مجازی شروع به برقراری تماس یا ارسال پیام کنید.

این سرویس کاملاً رایگان است، بنابراین برای دریافت شماره مجازی جدید نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. شاید تنها عیب کار با این نرم‌افزار این است که شما در نسخه رایگان آن ممکن است با تبلیغات روبرو باشید. اگر می‌خواهید تجربه‌ای بدون تبلیغات و داده‌های پرسرعت داشته باشید، TextNow نسخه پریمیوم می‌تواند کاربردهای فراوانی برای شما داشته باشد.

ویژگی های کلیدی TextNow

  • ارائه دهنده شماره مجازی رایگان
  • کیت فعال‌سازی سیم کارت
  • دارای داده‌های اضافی و گزینه‌های تعیین میزان سرعت
  • استفاده از شماره مجازی با تلفن‌های دارای TextNow در دسترس است.
  • امکان دانلود کردن پست‌های صندوق صوتی

اگر می‌خواهید آر پست‌های صندوق پستی صوتی خود فایل‌ها را دریافت کتید، تاریخچه عکس و ویدیویی نامحدود داشته باشید و یا تبلیغات دریافت نکنید، باید نسخه پولی و غیر رایگان این برنامه را داشته باشید و در غیر این صورت، استفاده از نسخه رایگان آن برای شما کارساز خواهد بود.

برنامه OpenPhone

برنامه OpenPhone

OpenPhone یکی از بهترین برنامه‌های شماره مجازی به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید یک شماره مجازی برای کسب و کار خود با قیمتی مقرون به صرفه داشته باشید، در این برنامه تمام ویژگی‌ها و عناصری را که برای استفاده از شماره‌های مجازی به آن‌ها نیاز دارید، برای شما قرار داده شده است. این ویژگی‌ها شامل مواردی است که می‌تواند کسب‌وکار شما را به سطح بالاتری برساند. OpenPhone دارای گزینه‌های پیام‌رسانی و تماس بین‌المللی می‌باشد که می‌تواند برای ارتباطات بین‌المللی مفید باشد. شما همچنین چندین امکانات دیگری از قبیل صندوق‌های ورودی اختصاصی، پاسخ‌های خودکار و موارد دیگر را در دسترس خواهید داشت.

ویژگی های کلیدی OpenPhone

  • امکان ارسال پیام گروهی
  • امکان برقراری تماس‌های بین‌المللی
  • محاسبه زمان‌های گفتگوی انجام شده
  • سازگار با مهم‌ترین ابزارهای کسب و کارها
  • امکان تنظیم گزینه‌های ساعات کاری

این برنامه در حدود ۱۰ دلار در ماه برای شما هزینه خواهد داشت که شامل تماس‌ها و پیامک‌های نامحدود است.

نحوه ساخت شماره مجازی چگونه است؟

نحوه ساخت بیشتر شماره‌های مجازی بسیار ساده است. کافی است که شما وارد سایت سرویس ارائه دهنده مورد نظر خود شوید. سپس با دریافت برنامه برای شماره مجازی رایگان و غیر رایگان خود کار را شروع کنید. عموماً برای ثبت نام در هر کدام از آن‌ها نیاز به یک راه ارتباطی مانند ایمیل و گرفتن تأییدیه از آن می‌باشد و سپس شماره مورد نظر شما به شما اختصاص داده می‌شود. پس از تکمیل ثبت نام شما وارد برنامه خود شده و با توجه به امکانات موجود در هر برنامه، تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کرده و از آن استفاده می‌کنید.

کلام آخر در مورد برنامه برای شماره مجازی رایگان

شماره مجازی در واقع یک شماره تلفن معمولی و واقعی است. تنها تفاوت آن با شماره‌های سنتی این است که شماره مجازی به هیچ خط تلفن فیزیکی یا سیم کارتی متصل نیست. با استفاده از شماره‌های مجازی شما می‌توانید از طریق برنامه‌های رایگان اندروید و iOS یا لپ‌تاپ خود تماس برقرار کرده و به آن پاسخ دهید. همچنین افرادی که با شماره تلفن مجازی شما تماس می‌گیرند، همان تجربه‌ای را خواهند داشت که با یک شماره محلی معمولی تماس می‌گیرند. شاید بتوان گفت تنها چیزی که برای ساخت شماره مجازی نیاز داریم، آشنایی در مورد کار با اینترنت است. در صورتی که علاقه‌مند هستید تا در کار با اینترنت یک حرفه‌ای باشید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های تهیه شده توسط فرادرس دیدن کنید. برای شروع یادگیری در این زمینه فقط کافی است تا روی لینک زیر کلیک کنید:

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید