در کنار این که چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم؟ سؤالات دیگری نیز ممکن است ذهن افراد را در این خصوص به خود مشغول کند. در ادامه ما چند مورد از پرتکرارترین این پرسش‌ها را آورده و به آنها پاسخ داده‌ایم.

چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم - راهنمای حذف موقت و دائمی اکانت اینستا

نحوه استفاده از اینستاگرام از یک سو، این که چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم از سوی دیگر ذهن افراد را در مورد این برنامه کاربردی به خود مشغول خواهد نمود. گاهی اوقات شرایط ایجاب می‌کند که برای مدتی کوتاه یا حتی برای همیشه از این برنامه جذاب، خداحافظی کنیم. در این شرایط قطعاً بهترین راه دیلیت اکانت اینستاگرام خواهد بود. اگر شما نیز به دنبال آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام هستید این مطلب می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. با ما همراه باشید.

مقدمه چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم

گاهی ممکن است هر یک از ما در شرایطی قرار گرفته که مجبور به حذف اکانت اینستاگرام خود شویم. لازم به ذکر است که با حذف حساب کاربری ما در اینستاگرام، تمامی عکس‌ها، فیلم‌ها، دنبال کنندگان و نیز کلیه داده‌های حساب از بین رفته و امکان استفاده دوباره از یک اکانت با این نام کاربری فعلی برای ما وجود نخواهد داشت. البته اگر قصد حذف عکس‌های خود را ندارید بایستی حساب کاربردی خود را غیرفعال کنید.

چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم - راهنمای حذف موقت و دائمی اکانت اینستا

نکات قابل توجه پیش از حذف کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه

پیش از آن که به بررسی این که چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم بپردازیم توصیه می‌شود نکات زیر را در خصوص دیلیت اکانت اینستاگرام بدانید:

شما بعد از حذف اکانت امکان دسترسی به اطلاعاتی چون تصاویر، ویدیوها، لایک­ها، کامنت­ها، دنبال کنندگان، پیام‌های دایرکت و دوستان خود را نخواهد داشت. از طرفی بازیابی این اطلاعات حتی توسط اینستاگرام نیز غیرممکن است.

شما نمی‌توانید بعد از حذف اکانت، دوباره اکانتی را به همین نام کاربردی بسازید. حتی امکان استفاده از آدرس ایمیل برای ساخت اکانت جدید نیز برای شما وجود نخواهد داشت. در صورتی که مایلید دوباره برای ساخت حساب کاربری از همین ایمیل استفاده کنید باید در بخش Edit Profile در صفحه پروفایل خود، ایمیل را حذف نموده یا این که آن را به یک ایمیل دیگر تغییر دهید. برای این کار حتی می‌توانید از یک ایمیل غیر معتبر نیز کمک بگیرید. لازم به ذکر است که یک فرد دیگر نیز نمی‌تواند با نام کاربری فعلی شما یک اکانت جدید بسازد.

در صورتی که دوست دارید صرفاً برای مدتی کوتاه، اینستاگرام را نداشته باشید بهتر است به سراغ حذف موقت اکانت اینستاگرام بروید. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم برویم مایلم فیلم های آموزشی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ فرادرس به عنوان بزرگترین مجموعه آموزش آنلاین کشور در حال حاضر در زمینه های گوناگون از جمله شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و... آموزش های کاربردی را منتشر کرده است؛ در صورت تمایل می‌توانید برای دریافت آموزش های فرادرس به لینک زیر مراجعه کنید.

چگونگی دیلیت اکانت اینستاگرام با گوشی موبایل

اگر قصد دارید اینستاگرام نصب شده بر روی گوشی همراه خود دیلیت اکانت کنید باید از روش زیر اقدام نمایید:

اول از همه وارد لینک دیلیت اکانت شوید. در واقع باید برای انجام پروسه حذف اکانت اینستاگرام بر روی لینک دیلیت اکانت اینستاگرام بزنید.

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent

در قدم دوم نیاز است که اکانت اینستاگرام خود ورود کنید. برای این کار نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره همراه و نیز رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود به سیستم بزنید.

اکنون باید مشخص کنید که با چه هدفی قصد داشته حساب کاربری خود در اینستاگرام را حذف کنید. در این قسمت باید دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام را مشخص کنید. کافی است با ضربه بر روی منوی کشویی، از بین گزینه‌های موجود یک گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که قصد بیان دلیل خود را نداشته کافی است گزینه چیز دیگری را انتخاب نمایید. این گزینه همچنین سبب شده در ادامه مورد پرسش اضافه قرار نگیرید.

در این مرحله رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. با وارد کردن دوباره رمز عبور خود در بخش مشخص شده به پایین صفحه بروید و بر روی delete my account بزنید.

در نهایت گزینه ok را انتخاب کنید. بعد از نمایش پرسش " آیا مطمئن هستید که می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید؟" با انتخاب گزینه ok این مسئله را تأیید کنید تا پروسه دیلیت اکانت اینستاگرام به پایان برسد

چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم - راهنمای حذف موقت و دائمی اکانت اینستا

نحوه حذف اکانت اینستاگرام در کامپیوتر و ویندوز

تا به این جا یاد گرفتیم که چگونه اینستاگرام را بر روی موبایل خود دیلیت اکانت نماییم. اما بر روی کامپیوتر چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم؟ در ادامه مراحل دیلیت اکانت حساب اینستاگرام بر روی کامپیوتر را با هم موردبررسی قرار خواهیم داد:

  1. اول از همه از طریق مرورگر وارد صفحه دیلیت اکانت شوید. همچون روش آموزش حذف اکانت اینستاگرام با موبایل می‌توانید با زدن بر روی لینک زیر وارد صفحه موردنظر شوید

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent

  1. به اکانت اینستاگرام خود وارد شوید. برای این کار نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نموده و بعد بر روی گزینه ورود به سیستم بزنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. مشخص کنید که هدف و دلیل شما از حذف اکانت اینستاگرام چیست. برای این کار بر روی منوی کشویی بزنید و دلیل خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید برای عدم بیان دلیل خود، گزینه چیز دیگری را انتخاب کنید.
  3. در بخش مربوطه بار دیگر رمز عبور خود را وارد نمایید.
  4. روی کادر آبی رنگ delete در سمت چپ صفحه بزنید.
  5. بعد از مشاهده پرسش " آیا مطمئن هستید که می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید؟" بر روی گزینه ok کلیک کنید.

به همین راحتی حساب کاربری شما از روی کامپیوتر حذف خواهد شد

برخی از سوالات رایج در مورد حذف اکانت اینستاگرام

در کنار این که چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم؟ سؤالات دیگری نیز ممکن است ذهن افراد را در این خصوص به خود مشغول کند. در ادامه ما چند مورد از پرتکرارترین این پرسش‌ها را آورده و به آنها پاسخ داده‌ایم. ممکن است سؤالی که ذهن شما را به خود مشغول کرده نیز در بین این پرسش‌ها باشد:

۱. آیا تمامی اطلاعات بعد از حذف اکانت اینستاگرام از بین خواهند رفت؟

بعد از دیلیت زدن پیج اینستاگرام دسترسی شما به کلیه اطلاعات از جمله تصاویر، ویدیوها، لایک­ها، کامنت­ها، دنبال کنندگان، پیام‌های دایرکت و دوستان قطع خواهد شد و نمی‌توان دوباره اکانت را برگرداند. این کار حتی از سوی اینستاگرام نیز نشدنی است.

۲. آیا بعد از دیلیت اکانت می­توانم با نام کاربری قبلی، اکانت بسازم؟

بعد از حذف اکانت اینستاگرام، نه شما و نه شخصی دیگر امکان ساخت حساب کاربری با این نام را نخواهد داشت. حتی امکان استفاده از ایمیل فعلی نیز برای شما وجود نخواهد داشت. لذا در صورت نیاز می‌توانید در قسمت Edit Profile در صفحه پروفایل خود آن را حذف کرده یا به یک ایمیل دیگر تغییر دهید. با این کار می‌توانید دوباره با همین ایمیل، اکانتی جدید بسازید.

چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم - راهنمای حذف موقت و دائمی اکانت اینستا

۳. آیا می­توان بدون استفاده از نام کاربری و رمز عبور، اکانت خود را حذف کرد؟

واقعیت آن است که بدون نام کاربری و رمز عبور این امکان برای شما وجود نخواهد داشت. در چنین شرایطی در صورت دسترسی به ایمیل مورداستفاده در زمان ثبت نام می‌توانید اقدام به بازیابی رمز عبور خود نمایید. اما در صورتی که به ایمیل نیز دسترسی نداشته باشید راهی برای شما باقی نخواهد ماند.

۴. بدون لاگین کردن چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم؟

حتی خود اینستا نیز نمی‌تواند بدون لاگین، اکانت شما را حذف کند. حتی اگر سایر کاربران شروع به گزارش و ریپورت پیج شما کنند در نهایت پیج شما بسته شده و تصاویر و دیگر موارد مربوط به پروفایل شما باقی خواهد ماند.

بررسی دلایل حذف اکانت اینستاگرام

برای راحت‌تر طی کردن پروسه حذف اکانت اینستاگرام، در ادامه با هم دلایلی که در بخش انتخاب دلیل حذف اکانت برای شما به نمایش در خواهند آمد را بررسی خواهیم نمود:

۱. can’t find people to follow

یکی از پاسخ‌های در نظر گرفته شده از سوی اینستاگرام برای حذف اکانت، عبارت can’t find people to follow است. این پاسخ به منزله این است که دیگر امکان فالو کردن اکانت­های دیگر اینستاگرام را ندارید.

۲. too busy/too distracting

اگر فکر می‌کنید اینستاگرام باعث شده نظم زندگی شما برهم بخورد و ساعت‌ها وقت خود را در طی روز صرف این برنامه می‌کنید نیاز است که این گزینه را در زمان دیلیت اکانت انتخاب کنید. البته با انتخاب این بخش از سوی اینستاگرام به شما پیشنهاد خواهد شد که به جای حذف کامل اینستاگرام، به طور موقت این برنامه را غیرفعال کنید. این کار مانع از حذف دائمی اکانت اینستاگرام خواهد شد.

۳.  want to remove something

اگر هدف شما از حذف اکانت اینستاگرام رهایی از نظرات و دایرکت­های مختلف است می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید. البته در این صورت اینستاگرام با ارائه مقالات مختلف سعی داشته شما را از این کار منصرف کند.

چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم - راهنمای حذف موقت و دائمی اکانت اینستا

۴. too many ads

در صورت دریافت تبلیغات متعدد در اکانت اینستاگرامی خود می‌توانید این گزینه را به عنوان دلیل حذف اکانت خود انتخاب کنید.

۵.  privacy concerns

در صورتی که هدف شما از حذف اینستاگرام نقض مسائل امنیتی حساب اینستاگرامی خود است این گزینه را انتخاب نمایید. البته در این صورت از سوی اینستاگرام مقالات متعددی به شما پیشنهاد خواهد شد تا بتوانید امنیت اکانت خود را رقم بزنید. یکی از کارها، خصوصی کردن پیج، برای افزایش امنیت آن است.

۶.  trouble getting started

اگر به دلیل عدم آشنایی با این نرم‌افزار قصد داشته آن را ترک کنید این گزینه برای شما مناسب خواهد بود. البته در این صورت نیز اینستاگرام شما را به حال خود رها نکرده برای کار کردن با این نرم‌افزار و آشنایی هر چه بیشتر با آن، مقالاتی را به شما معرفی می‌کند.

۷. created a second account

در صورتی که مایلید به جای این حساب کاربری، یک حساب کاربری دیگر داشته باشید این گزینه را باید انتخاب کنید. انتخاب این گزینه سبب شده اینستاگرام از شما بخواهد در مورد حذف یا عدم حذف این حساب اطمینان پیدا کنید.

۸.  concerned about my data

در صورتی که می‌ترسید اطلاعات شخصی شما در این برنامه، مورد سرقت قرار بگیرد بایستی در زمان حذف اکانت اینستاگرام، این گزینه را انتخاب کنید. این گزینه هیچ پیگیری از سوی اینستاگرام به همراه نخواهد داشت و سبب شده به راحتی پروسه حذف اکانت را ادامه دهید.

۹. something else

گزینه آخری که برای شما قابل انتخاب است گزینه something else است. با انتخاب something else نشان خواهید داد که مورد دیگری به غیر از موارد بالا باعث شده به فکر حذف اکانت اینستاگرام خود بیفتید. انتخاب این گزینه نیز دردسری به همراه نخواهد داشت و اینستاگرام به راحتی با آن موافقت خواهد نمود.

چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم - راهنمای حذف موقت و دائمی اکانت اینستا

حذف اکانت اینستاگرام به صورت موقت

ممکن است به هر دلیلی صرفاً قصد داشته برای مدتی از این برنامه دور مانده و دوباره بعد از مناسب دیدن شرایط، از این برنامه استفاده کنید. در این حالت بهترین گزینه پیش روی شما حذف موقت اکانت اینستاگرام است. با این کار شما به آسانی قادر هستید در صورت نیاز دوباره پیج خود را برگردانده و از آن همچون قبل استفاده کنید. به منظور حذف موقت اینستاگرام باید چگونه عمل کرد؟ در ادامه مراحل حذف موقت اکانت اینستاگرام را با هم موردبررسی قرار خواهیم داد:

  1. اول از همه باید وارد سایت رسمی اینستاگرام شوید.
  2. بعد از آن با وارد کردن مشخصاتی چون نام کاربری و رمز عبور خود لاگین کنید.
  3. اکنون در بالای صفحه سمت راست، بر روی آیکن آدمک شکل کلیک کنید.
  4. در صفحه باز شده Edit Profile و بعد از آن Temporarily disable my account را انتخاب نمایید.
  5. در این بخش باید دلیل حذف موقت اینستاگرام را بیان کنید. بعد از انتخاب گزینه موردنظر، بر روی Temporarily disable my account بزنید.

به همین راحتی اکانت شما به طور موقت غیرفعال خواهد شد و دوستان شما نمی­توانند آن را ببینند. برای برگرداندن اکانت نیز کافی است وارد اکانت خود شده تا حساب شما دوباره فعال شود.

کلام آخر در مورد چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم

در این مطلب تمامی روش‌های این که چگونه دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم را با هم بررسی کردیم. شما می‌توانید بسته به شرایط خود با کامپیوتر یا گوشی اکانت خود را دیلیت اکانت کنید. حتی اگر مایلید صرفاً برای مدتی پیج خود را از دسترس خارج کنید می‌توانید با استفاده از روش ذکر شده در این مطلب آن را برای مدتی غیرفعال کنید. قطعاً شما نیز با خواندن این مطلب به خوبی پاسخ چه جوری اکانت اینستاگرام پاک کنم را گرفته‌اید. در این مطلب سعی شده به زبانی کاملاً ساده تمامی نکات ریز و درشت پیرامون دیلیت اکانت اینستاگرام شرح داده شود. پس اگر شما نیز به هر دلیلی قصد داشته برای همیشه با این برنامه خداحافظی کنید یا مایلید این اکانت خود را حذف کرده و یک اکانت جدید بسازید می‌توانید از این مطلب کمک بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل برای دریافت فیلم های آموزش در زمینه کار با شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و... پیشنهاد میکنیم به فیلم های آموزشی فرادرس مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید