وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به مدرسه می‌روند.

۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز امسال به مدرسه می‌روند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس فارس، نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و وزیر فرهنگ جمهوری عربی سوریه، امروز در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: امیدواریم این نشست زمینه‌ای برای تعامل مؤثر هر چه بیشتر بین دو کشور باشد و بتوانیم با ظرفیت دو کشور اقدامات مناسبی برای ارتقای فرهنگ دو کشور و افزایش روابط رقم بزنیم.

نوری اضافه کرد: بر این اساس سیاست‌ها که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌شود بر این شد که  توطئه کشور سوریه که توسط افراطی ها دواعش بود حامی باشد که شهدایی زیادی را تقدیم کردیم که بخشی معلم بودند که در این مقاوت حضور داشتند 

وی ادامه داد: حدود ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز داریم که ۴۹ درصد دختران هستند و حدود یک میلیون معلم داریم که ۵۳ درصد از بانوان هستند. بیش از ۸۱ درصد تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکتری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی در کل دوره‌ها ۹۴.۳ درصد است و در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است. در ایران حدود ۲۰۰ مدرسه یک نفره داریم و حدود ۵ هزار مدرسه زیر ۱۰ نفر داریم و نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران دچبرای پوشش تحصیلی در مناطق دور دست اهتمام جدی دارد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داریم،گفت: دانش‌آموزان ما امسال در المپیادهای جهانی ۲۰ مدال طلا کسب کردند. 

وی ادامه داد: کتاب‌های ما که برای کودکان چاپ می شود رده بندی سنی دارد. 

لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه در این نشست به وضعیت آموزش و مدرسه های کشور سوریه پرداخت.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید