۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 55387500

مبل‌ها و صندلی‌های راحتی وسایلی هستند که اتاق مخصوص مهمان را بسیار راحت و دنج می‌کنند؛ بنابراین بیشترین استفاده را در میان بسیاری از وسایل خانه دارند.

خدمات شستشوی مبل در محل

همین امر در مورد قالی‌ها و فرش‌ها نیز صدق می‌کند. به همین دلیل این وسایل در مقابل لکه‌ها بسیار حساس هستند.

خدمات مبل شویی با دستگاه مخصوص حرفه ای در محل مورد نظر مشتری یکی از کارهایی است که بسیاری از مردم برای تمیزی مبل خود انجام می‌دهند. شما می‌توانید این کار را خود در خانه انجام داده یا آن را به قالیشویی فرش دستباف، شرکت‌های معتبر قالیشویی در تهران و مراکزی که در زمینه مبل شویی و شستشوی فرش دستباف فعالیت دارند، بسپارید. برای اطمینان از اینکه بتوانید سال‌ها از این وسایل خود استفاده کنید، بهتر است به تمیز کردن منظم و شستشوی فرش و اثاثیه منزل خود اهمیت دهید.

دلایل مهم ضرورت مبل شویی در منزل

قیمت مبل شویی در منزل بستگی به جنس پارچه و اندازه مبل شما دارد. اما به طور کلی چند دلیل مهم برای انجام منظم این کار بدون در نظر گرفتن هزینه آن وجود دارد:

  • کثیفی‌های سرسخت بیشتر و بهتر از بین می‌روند
  • لکه‌های ناخوشایند به خوبی و به طور کامل ناپدید می‌شوند
  • موهای حیوانات خانگی و کنه‌های مضر حذف می‌شوند
  • مبلمان و فرش‌های تودوزی شده همچنان زیبا به نظر می‌رسند و عمر آنها افزایش می‌یابد

قالی شویی و مبل شویی

مبل‌ها، فرش‌ها و قالی‌ها را باید حداقل هفته‌ای یک بار به طور کاملا تمیز جاروبرقی کشید. اما شستشوی فرش و مبل شویی نیز به اندازه کافی اهمیت دارد. این کار بهتر است هر شش ماه یا در صورت عدم فراهم بودن شرایط، دست‌کم سالی یک بار با کمک شرکت‌های قالیشویی فرش دستباف انجام شود.

هر بار کشیدن جاروبرقی بر روی فرش، موکت و مبل به صورت منظم باعث می‌شود آلودگی‌ها و گرد و خاک روی این وسایل راحت‌تر رفع شوند. جاروبرقی، یک نازل کف قابل تعویض دارد که می‌توان آن را برای تمیز کردن کف‌های سخت و نرم مانند فرش، موکت یا مبل تنظیم کرد. اگر مبل، فرش یا موکتی دارید که پرز زیادی روی آن قرار گرفته، باید از نازل مکش مناسب جاروبرقی برای تمیز کردن کامل آن استفاده کنید.

در صورتی که این کار را انجام دهید، مراکز موکت شویی در محل و مبل شویی در منزل بهتر و راحت‌تر می‌توانند فرش و مبل شما را تمیز کنند و هزینه آن نیز می‌تواند تا حدی کاهش یابد.

استفاده از جاروبرقی در قالیشویی‌ها

جاروبرقی‌ها برای تمیز کردن سطح کوسن و تشک مبل بسیار مناسب هستند. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات قالیشویی و مبل شویی در منزل از دستگاه‌های مکنده بسیار قوی و باکیفیت برای تمیز کردن کامل مبل شما بهره می‌گیرند. این ابزارها دارای یک نازل تودوزی توربو با نیروی هوا هستند که به طور قابل اعتمادی کثیفی‌های سرسخت، موهای حیوانات خانگی و حتی کنه‌های مضر را که می‌توانند در تشک‌ها و مبلمان روکش شده جمع شوند، پاک می‌کنند.

جاروبرقی با فیلتر آب

در برخی موارد ممکن است استفاده از برخی انواع جاروبرقی در منزل برای افراد مبتلا به آلرژی ایجاد مشکل کند. در این موارد شرکت‌های قالیشویی از ابزاری به نام جاروبرقی با فیلتر آب استفاده می‌کنند. این وسیله نه تنها فرش و اثاثیه منزل را بدون خرده‌ریزی تمیز می‌کند؛ بلکه هوای منزل را نیز آلوده نخواهد کرد. با استفاده از این وسیله  99.5٪ از تمام ذرات موجود در وسایل منزل به طور کامل تمیز می‌شوند.

تمیز کردن با اسپری برای لکه‌های سرسخت

بسیاری از شرکت‌های معتبر در امر موکت شویی در محل و مبل شویی در منزل، کارهایی مانند تمیز کردن مبل‌ها، فرش‌ها، موکت‌ها، کوسن‌ها و تشک‌ها را با پاک‌کننده‌های اسپری مناسب که در الیاف این وسایل نفوذ می‌کند، انجام می‌دهند. برای این کار آب و مواد شوینده با پاک کننده، اسپری و سپس با جاروبرقی، از الیاف به همراه کثیفی خارج می‌شوند. این روش بسیار دقیق است و زمان خشک کردن آن در مقایسه با حذف کثیفی بدون پاک کننده اسپری، بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.

نحوه عملکرد این دستگاه و کار کارکنان قالیشویی در این خصوص به این صورت است:

  • ابتدا با جاروبرقی کثیفی های درشت را از روی فرش یا تودوزی پاک می‌کنند.
  • داخل مخزن پاک کننده اسپری را پر و مواد شوینده فرش و مبل را اضافه می‌کنند.
  • به طور یکنواخت، آب و مواد شوینده را اسپری می‌کنند و در عین حال این کار را با احتیاط انجام می‌دهند تا به مبل و فرش آسیبی نرسد..
  • سپس نازل کف را روی مبل قرار می‌دهند و به آرامی و به طور یکنواخت رطوبت را مکش می‌کنند.
  • این روند تا زمانی تکرار می‌شود که دیگر کثیفی یا مواد شوینده را از پارچه مبل خارج نشود.
  • در صورت نیاز، مبل را یک یا دو بار با آب شفاف می‌شویند.

خشک کردن این وسیله زمان می‌برد و شما باید در این مورد صبور باشید.

تمیز کردن لکه‌ها

لکه‌های روی فرش یا مبل می‌توانند آزاردهنده باشند؛ تفاوتی ندارد که این لکه در اثر شکلات، چربی یا کثیفی از بیرون ایجاد شده باشد. رفع آن معمولا نیاز به اقدام سریع دارد. به بیان دیگر پاک کردن لکه‌هایی که تازه ایجاد شده‌اند، راحت‌تر است. اما تشخیص لکه های قدیمی و تمیز کردن آن‌ها کار بسیار سختی خواهد بود و برای انجام آن نیاز به کمک گرفتن از  شرکت‌های قالیشویی و شستشوی فرش دستباف معتبر دارید. قیمت مبل شویی در منزل چندان زیاد نیست و شما می‌توانید با کمک مراکز معتبر این مشکل را به راحتی حل کنید.

البته این را هم در نظر داشته باشید که اگر این لکه‌ها برای مدت طولانی باقی بمانند، می‌توانند در سطح مبل پخش شوند. اگر قصد دارید خود در منزل این کار را انجام دهید، توصیه می‌شود اجازه ندهید زمان زیادی از ایجاد لکه بگذرد و بلافاصله آن را تمیز کنید. برای لکه‌های مرطوب، به طور کلی مهم است که سریع عمل کنید و بلافاصله لکه را با یک پارچه تمیز و خشک بشویید. در حین انجام این کار هرگز روی لکه مالش ندهید؛ در غیر این صورت مایع عمیق‌تر به الیاف می‌رود و پارچه ممکن است آسیب ببیند.

خدمات شستشوی مبل در محل

کلام آخر

شرکت قالیشویی و مبل شویی نوآوران به عنوان یک مرکز بسیار معتبر قالیشویی در تهران سال‌ها است که در زمینه شستشوی انواع فرش و مبل شویی فعالیت دارد. شما نیز می‌توانید در تمام سطح پایتخت از خدمات این نهاد در زمینه تمیز کردن انواع وسایل منزل بهره بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید