چسب های سیلیکونی نسبت به چسب های پلیمری بهتر هستند و به دلیل ساختار متفاوت شیمیایی که دارند، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد می باشند.

معرفی کامل چسب سیلیکون و کاربرد و نحوه استفاده

از چسب سیلیکون نیز می توان در دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمانی کوتاه استفاده کرد. بر روی چسب سیلیکونی مواد شیمیایی تاثیر منفی نمی گذارد و در واقع بی اثر است و بیشتر از آن ها برای درزگیری استفاده می شود. چسب های سیلیکونی قابلیت رنگ آمیزی نداشته و کشش سطحی پایینی دارند. در شرایط خاص از چسب های سیلیکونی می توان برای چسباندن فلزات استفاده کرد. 

چسب سیلیکون چیست ؟

چسب سیلیکون از چسب های با کیفیتی و مقاومی است که از آن برای آب بندی و درگیری‌ ها و آب بندی سطوح استفاده می شود. از چسب سیلیکونی می توان برای سطوح مختلف استفاده کرد و برای ساخت آن از مواد شیمیایی  آلی بر پایه پلیمر استفاده شده و حالت چسب ژله ای است. چسب های سیلیکونی در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی دارند و در چند ثانیه بین دمای ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد خشک می شوند. از چسب های سیلیکونی می توان با دمای منفی ۷۵ درجه و بالای ۴۰ درجه سانتیگراد استفاده کرد. مقاومت چسب سیلیکون در برابر فشار زیاد بوده و ضد قارچ و کپک می باشد. علاوه بر آن چسب های سیلیکونی مناسب ترین چسب برای درزگیری پنجره ها در فصل زمستان بوده و نارسانای الکتریکی است. چسب های سیلیکونی قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. 

انواع چسب سیلیکون 

انواع چسب سیلیکونی از لحاظ رنگبندی و کاربرد انواع مختلفی دارد. چسب استوکسی از چسب های سیلیکونی بوده که در هنگام خشک شدن بوی آن مشابه سرکه است و از خود مقداری اسید استیک آزاد می کند. چسب خنثی از دیگر چسب های است این که برای چسباندن و متصل کرد آینه های پشت جیوه ای از آن استفاده می شود. چسب خنثی از خود ماده غیر اسیدی آزاد کرده و ماندگاری آن نسبت به چسب های استوکسی بالاتر است. چسب سیلیکونی از لحاظ رنگ بندی و کاربرد به انواع چسب شفاف یا بی رنگ، چسب های سیلیکونی مشکی، چسب های سیلیکونی سفید، چسب های سیلیکونی قرمز تقسیم بندی می شوند. به  چسب سیلیکون نسوز چسب واشر ساز هم می گویند. چسب سیلیکون حرارتی تک جزئی به چسب سیلیکون حرارتی نیز معروف بوده و قابلیت تحمل دما تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد را دارد. از این چسب بیشتر در موتورخانه ها و کوره ها استفاده می شود. 

انواع چسب سیلیکون و کاربرد چسب سیلیکون

چسب های سیلیکونی از لحاظ رنگ 

از چسب شفاف به دلیل بی رنگ بودن برای چسباندن آکواریوم و آینه یا درزگیری سینک ظرفشویی استفاده می شود. چسب های سیلیکونی سفید، رنگی سفید داشته و زمانی که از آن برای درزگیری روشویی، سرویس بهداشتی، کاشی، وان حمام، توالت، پنجره ها و غیره استفاده می شود یک نوار سفیدی از آن به جا می ماند.  چسب های سیلیکونی مشکی بیشتر برای چسباندن شیشه ماشین کاربرد دارند. چسب های سیلیکونی قرمز خاصیت نسوز و ضد آب دارند و در شرایطی که احتیاج به حرارت باشد از چسب های سیلیکونی قرمز استفاده می شود. 

کاربرد چسب سیلیکون 

چسب سیلیکونی از چسب‌ های مقاومی هستند که در برابر نفوذ آب، دمای گرمسیری و سردسیری، حرارت بالا و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین مقاومت چسب سیلیکون در برابر اشعه فرابنفش و ارتعاشات زیاد بوده و کاربرد های فراوانی دارد. از کاربرد های چسب های سیلیکونی می توان به آب بندی پنجره، درزگیری روشویی، درزگیری سرویس بهداشتی، درزگیری کاشی، چسباندن شیشه خودرو، درزگیری وان حمام و  توالت فرنگی، آب بندی سطوح سرامیکی، آب بندی آکواریوم، پر کردن بین سطوح و آب بندی بین سطوح، آب بندی کانکس‌ ها و درزهای قایق‌ ها، عایق کاری قطعات الکترونیکی، آب بندی درزها، آب بندی سرامیک کف، آب بندی سینک ظرفشویی، چسباندن شیشه‌ های دو جداره اشاره کرد. 

چسب سیلیکون نسوز چیست؟

چسب خنثی سیلیکونی 

چسب های سیلیکون از پرکاربرد ترین چسب در صنعت هستند. 

مدت زمان خشک شدن چسب های سیلیکونی بسته به ضخامت آن ها متفاوت است و امکان دارد برای خشک شدن به چند روز زمان احتیاج داشته باشند. اگر ضخامت چسب های سیلیکون از نوع خنثی چند میلیمتر باشد بعد از ۲۴ ساعت به طور کامل خشک می شوند. از چسب خنثی بیشتر برای چسباندن سرامیک و شیشه، فلزات و بتن و آجر، پلاستیک استفاده می شود. به دلیل فرمولاسیون ویژه ای که چسب خنثی سیلیکونی دارد از آن در صنعت هواپیما و هوافضا نیز استفاده می شود. 

چسب های سیلیکون اسیدی یا دو جزئی

چسب سیلیکون اسیدی که به چسب دو جزئی معروف است انواع مختلفی دارد و هر کدام دارای کاربرد و ویژگی های مخصوص به خود هستند. استحکام چسب سیلیکونی دوجزئی نسبت به چسب سیلیکونی تک جزئی بیشتر بوده و زمان خشک شدن آن بسیار کم است. چسب سیلیکون اسیدی یا دو جزئی به ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارد از این رو بیشتر برای درزگیری پنجره ها کاربرد دارد. البته از چسب سیلیکون اسیدی یا دو جزئی برای ساخت آکواریوم و کارهای چوبی مانند کابینت سازی و درزگیری ها و کارهای دکوراتیو و تزئینات استفاده می شود. به چسب های سیلیکونی اسیدی چسب آکواریوم نیز می گویند. البته حلال چسب های سیلیکونی استون و سرکه بوده و برای پاک کردن این چسب ها باید از حلال آن ها استفاده کرد. 

نحوه استفاده از چسب سیلیکون 

قبل از استفاده از چسب سیلیکونی باید اجزای آن را تهیه کنید تا بتوانید از این چسب استفاده نمایید. ابزارهایی که برای استفاده از چسب سیلیکونی باید تهیه کنید عبارت از کاتریج چسب درزگیر، تفنگ چسب، چاقوی تیز و کاردک است‌. قبل از استفاده از چسب های سیلیکونی با استفاده از یک چاقو یا کاردک چسب های به جا مانده بر روی سطوح را پاک کنید و هرگونه آلودگی که بر روی سطوح در مورد نظر وجود دارد را به خوبی ازبین ببرید. با چسب نواری باید مسیر را به خوبی مشخص کنید تا پوشش اطراف چسب تمیز و پاکیزه در آید. با استفاده از یک چاقو سر کاتریج را برش دهید و سپس کاتریج را در درون پمپ قرار دهید. میزان خروجی چسب باید مناسب باشد و بهتر است قبل از استفاده از چسب میزان خروجی چسب را بررسی کنید. کاتریج را در زاویه ۴۵ درجه و بالای سطح مورد نظر را نگه دارید و دقت کنید چسب سیلیکونی به صورت یکنواخت بر روی صفحه اجرا شود. بر روی درز ها به جهت شکل‌ دهی بهتر از یک کاردک کمک بگیرید. 

چسب درزگیر سیلیکون سفید آکواریوم بهترین چسب سیلیکون

اهمیت خرید چسب های سیلیکونی با کیفیت و اصل 

برای آببندی و پر کردن سطوح و غیره باید از چسبی استفاده کرد که در برابر عوامل بیرونی مقاومت و عملکرد مناسبی داشته باشد. از آنجایی که چسب سیلیکونی تا دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد مقاومت دارد می‌ توان از آن برای آب بندی سطوح مختلف استفاده کرد. در حین خرید چسب سیلیکونی حتماً به اصل بودن آن توجه نمایید و سعی کنید چسب سیلیکونی را از مکانی خریداری کنید که سابقه درخشان و اعتبار داشته باشد. اگر چسب سیلیکونی را از مکان معتبر خریداری نکنید، چسب خریداری شده کارایی و عملکرد مناسبی نخواهد داشت و شما هزینه زیادی بابت خرید آن متحمل می شوید. همچنین برای عایق بندی مناسب سطوح باید از چسبی استفاده کنید که بعد از مدتی کارایی خود را از دست ندهد و باعث آسیب به قطعات و سطح نشوند. 

خرید چسب سیلیکون از ابزار میهن 

فروشگاه ابزار میهن یک فروشگاه فروش ابزار آلات ساختمانی صنعتی و چسب بوده که در بستر اینترنت فعالیت می کند. فروشگاه اینترنتی ابزار میهن در زمینه عمده فروشی و خرده فروشی انواع چسب و ابزار آلات صنعتی و ساختمانی فعال بوده و توانسته انواع برند های محصولات مذکور را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه ارائه دهد. فروشگاه ابزار میهن  چندین سال است که در زمینه توزیع و تامین ابزار آلات و چسب در بازار ایران فعالیت می‌ کند و سابقه چندین ساله دارد. در صورتی که شما قصد خرید چسب سیلیکونی با کیفیت اصل و قیمت اقتصادی دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی ابزار میهن مراجعه کنید تا با ثبت سفارش و پرداخت هزینه محصولات شما در کمترین زمان به دست شما برسد. 


 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید