از ساعاتی پیش اخباری مبنی بر درگذشت ملکه الیزابت انگلیسی در سن ۹۶ سالگی در رسانه ها منتشر شده است و به همین مناسبت در این مطلب به بررسی این مطلب که چه کسی پس از وی بر تخت پادشاهی جلوس خواهد کرد، پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

بعد از فوت ملکه الیزابت چه کسی پادشاه انگلیس خواهد شد؟
به گزارش سلام نو، طرفداران سلطنت معتقدند شاهزاده ویلیام و همسرش (کاترین، دوشس کمبریج) زوج مناسب‌تری برای سلطنت بر انگلیس هستند.

01

02

03

04

05

سوال اصلی این است: در صورتیکه ملکه از سلطنت کناره‌گیری کند یا فوت کند چه کسی به جای وی وارث تخت و تاج می‌شود؟ پسرش شاهزاده چارلز یا نوه‌اش شاهزاده ویلیام؟

شاهزاده چارلز نفر اولی است که پس از مرگ مادرش یا کناره‌گیری وی بر تخت سلطنت می‌نشیند. با اینکه سلطنت حق قانونی چارلز است گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ممکن است وی به نفع پسرش –ویلیام- از سلطنت کنار برود.

شاهزاده چارلز ۶۸ ساله نخستین نفر از خانواده سلطنتی است که در این سن به تخت می‌نشیند. طلاق چارلز از همسرش دیانا در سال‌های اخیر جنجال برانگیز بوده است. شایعاتی وجود دارد که چارلز ممکن است پس از در دست گرفتن قدرت در امور عمومی بیشتر دخالت کند. برخی وی را خطری برای سلطنت می‌دانند و معتقدند چارلز ممکن است درخواست‌ها برای برقراری جمهوری در این کشور را افزایش دهد. 

طرفداران سلطنت معتقدند شاهزاده ویلیام و همسرش (کاترین، دوشس کمبریج) زوج مناسب‌تری برای سلطنت بر انگلیس هستند. 

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید