: آسارا یکی از شهرهای بزرگ و البته دومین شهر بزرگ در کشور قزاقستان است. به دلیل رشد اقتصادی بالایی که در این شهر وجود دارد مراکز بسیار خوبی در سطح شهر از جمله رستوران، کافی شاپ، پارک، سینما، کتابخانه و مراکز خرید بسیار بزرگ در سطح شهر بنا شده‌اند. هر ساله افراد زیادی به آستارا برای گردشگری سفر می‌کنند و از مهمترین جاذبه‌های آستارا یعنی Duman و برج Bayterek دیدن می‌کنند.

آیا درباره سفر به قزاقستان فکر کرده‌اید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: قزاقستان یا جمهوری قزاقستان در آسیای مرکزی قرار گرفته است. این کشور با جمعیت ۱۸۷۵۵۵۰۰۰ نفری که دارد بزرگترین کشور محصور در خشکی است. بیش از ۷۰ درصد است مردمی که در این کشور زندگی می‌کنند مسلمان هستند و به زبان رسمی قزاقی و روسی صحبت می‌کنند. پایگاه فضایی بایکونور یکی از قدیمی‌ترین پایگاه‌های فضایی در جهان است و یوری گاگارین اولین انسانی که به فضا سفر کرد از این پایگاه و از کشور قزاقستان سفر خود به خارج از زمین را تجربه کرد. این پایگاه قبلا در اختیار شوروی بود، اما پس از فروپاشی شوروی روسیه آن را تا سال ۲۰۵۰ از قزاقستان اجاره کرد. اگر تاکنون به قزاقستان سفر نکرده‌اید با ما همراه باشید تا درباره بهترین جاذبه‌های گردشگری قزاقستان بیشتر بدانید.

بهترین جاذبه‌های گردشگری قزاقستان کدامند؟

  • آستارا: آستارا یکی از شهرهای بزرگ و البته دومین شهر بزرگ در کشور قزاقستان است. به دلیل رشد اقتصادی بالایی که در این شهر وجود دارد مراکز بسیار خوبی در سطح شهر از جمله رستوران، کافی شاپ، پارک، سینما، کتابخانه و مراکز خرید بسیار بزرگ در سطح شهر بنا شده‌اند. هر ساله افراد زیادی به آستارا برای گردشگری سفر می‌کنند و از مهمترین جاذبه‌های آستارا یعنی Duman و برج Bayterek دیدن می‌کنند.
  • پایگاه فضایی بایکورور: این پایگاه فضایی در صحرای بزرگ قزاقستان قرار گرفته است و بزرگترین و قدیمی‌ترین پایگاه پرتاب موشک‌های فضایی است. دیدن کردن از این پایگاه امکان پذیر است، اما به این شرط قابل انجام است که ۴۵ روز قبل از دیدن کردن از این پایگاه درخواست خود را به جهت دیدن کردن از پایگاه به آن تحویل دهید.
  • استان مانغیستاو: اگر قصد گردشگری در کشور قزاقستان را دارید بهترین مکان برای اقامت شما استان مانغیستاو در جنوب غربی این کشور است چرا که بهترین هتل‌های قزاقستان در این استان قرار گرفته‌اند. این استان یکی از قطب‌های گردشگری قزاقستان نیز محسوب می‌شود و امکانات تفریحی، گردشگری و رفاهی بسیار زیادی در این استان وجود دارند.
  • اکتاو در ساحل دریای کاسپین: اکتاو شهری مشرف به دریای خزر از آرام‌ترین مکان‌های تفریحی در کشور قزاقستان است. این شهر علاوه بر ساحل زیبایی که هر ساله از مسافران پذیرایی می‌کند دارای مجموعه‌های معماری باستانی زیاد درون خود است. از جاذبه‌های گردشگری که در این شهر ۴۰ ساله وجود دارند باید به کافه کوستا، یادبود جنگ جهانی دوم، باغ گیاه شناسی، مجسمه تاراس شوچنکو و کوه های چند رنگ در پارک ملی آلتین اشاره کرد. بازدید کردن از این شهر زیبا را به هیچ عنوان از دست ندهید.
  • دریاچه بالخاش: اگر علاقه مند به طبیعت گردی و بازدید از مکان‌های طبیعی هستید پیشنهاد ما به شما بازدید کردن از دریاچه بلخاش که پانزدهمین دریاچه بزرگ جهان است است. در این دریاچه بیش از ۲۰ گونه ماهی از جمله ماهیان خاویاری، هالتر آرال و پیک است. دریاچه بالخاش در ۶۰۰ مالی شرق دریای آرال قرار گرفته است و باید بدانید که این دریاچه از سمت کرانه‌های شمالی بسیار مرتفع و صخره‌ای است. شما می‌توانید با بازدید کردن از دریاچه بلخاش نه تنها از طبیعت زیبای دریاچه و اطراف آن لذت ببرید بلکه با گشت و گذار در حوالی دریاچه می‌توانید آثار سنگی و باستانی بسیار زیادی را نیز مشاهده کنید.
کد خبرنگار: ۲۱
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا جوانمرد مرنی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    اشتباه را اصلاح کنید نویسنده محترم ،اسم دومین شهر قزاقستان آستانه یا همان ملا باشی سابق است .نه آستارا لطفاً قبل از نوشتن مطالب دقیق بررسی کنید .
  • سیامک IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    اسم مرکز سیاسی قزاقستان آستانه هست و نه استارا
  • امیر IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 0
    ممنون از اطلاعات که دادین اما اطلاعات خیلی ضعیفه،همون ایرانشناسی کنی بهتره.آستارا نیست استانا هستش‌،اقتصاد ضعیفی دارن،شهر به اون بزرگی ۴ تا مرکز خرید به درد خور داره،خیلی شهر کثیفیه،
  • حسن حیدری IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 0
    شهری که راجع به آن مطلب نوشتید آستانه هست نه آستارا. آستارا نام شهری است که هم در ایران وجود دارد و هم در آذربایجان . لطفاً اصلاح فرمائید .
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 1
    آستارا نه استانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید