به گفته کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید، دولت بایدن از آلبانی برای اثبات حملات سایبری ایران حمایت می کند.

کاخ سفید از آلبانی حمایت و ایران را متهم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی کاخ سفید در پی سناریوی جدید غرب علیه ایران و اتهام زنی بی‌پایه و اساس دولت آلبانی، از اقدامات ضد ایرانی تیرانا حمایت کرد.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید مدعی شد از تلاش‌های دولت آلبانی برای پاسخگو کردن ایران در رابطه با حمله سایبری حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ماده پنج منشور ناتو در این زمینه گفت که هر یک از اعضای ناتو باید بصورت مستقل در مورد چگونگی پاسخ به حملات سایبری تصمیم خواهند گرفت.

این مقام کاخ سفید اضافه کرد که درباره ماده پنج باید فرآیندهایی طی شود که اعضای ناتو باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی کاخ سفید بر حمایت دولت بایدن از تلاش‌های ضد ایرانی برای ادعای حمله سایبری ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) برای پاسخگو کردن ایران و توسعه همکاری با آلبانی برای تقویت امنیت سایبری تیرانا و تقویت رفتار مسوولانه دولت‌ها در فضای سایبری تاکید کرد.

نخست‌وزیر آلبانی امروز ضمن مطرح کردن اتهام بی‌پایه و اساس علیه ایران، عنوان کرد که کشورش روابط خود را با ایران قطع کرده است. «ادی راما» تصریح کرد که این کشور در حال قطع روابط دیپلماتیک با ایران است و به دیپلمات‌های ایرانی و پرسنل سفارت ایران دستور داده است ظرف ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.

پیش از این، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که واشنگتن، ایران را مسئول حمله سایبری ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) و عملیات هکری متعاقب آن به آلبانی می‌داند.

وی ادعا کرد که تهران را بابت اقدامات علیه متحد خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مسئول می‌داند.

این مقام کاخ سفید افزود: طی هفته ها، دولت ایالات متحده در کنار شرکای بخش خصوصی برای حمایت از تلاش‌های آلبانی در جهت کاهش، بازیابی و بررسی حمله سایبری ۱۵ ژوئیه که داده‌های دولتی را از بین برد و خدمات دولت به مردم را مختل کرد، همکاری داشته است.

وی در ادامه این اتهام را مطرح کرد: ما دریافته‌ایم که دولت ایران این حمله سایبری بی‌ملاحظه و غیرمسئولانه را انجام داده و مسئول عملیات هکری و افشاگری بعد از آن است.

وی افزود: آمریکا قویا این حمله سایبری را محکوم می‌کند و همچون تیرانا خواستار پاسخگویی ایران برای این اتفاق سایبری بی‌سابقه است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید