بخاری ها را هم می توان به دو دسته بخاری گازی زمینی و دیواری تقسیم کرد اما از نقطه نظر مهمتراین بخاری ها را به دو دسته بدون دود کش و بخاری گاز نیاز مند دودکش بهتر است که تقسیم کنیم.

معرفی و خرید وسایل گرمایشی خانگی

یکی از مسایل مهمی که هر ساله در آغاز فصل های سرد سال یعنی زمستان و پاییز برای خانواده ها و افراد جامعه مطرح و اهمیت پیدا می کند مسئله کرمایش و گرم کردن محیط خانه و کارو آب مورد استفاده شستشوی افراد خانواده هست. و بر همین اساس افراد جامعه شروع به آماده سازی سیستم های مختلف حرارتی می کنند بعضی از آبگرمکن ها و بخاری ها را که نیاز به تعمیریا سرویس دارند که قابل استفاده هستند را تعمیر می کنند اما بسیاری از خانواده ها برای این منظور مجبور به خریداری وسایل جدید دارند بحث ما هم در رابطه با راهنمایی خرید وسایل حرارتی است.

برای راحتی و آسایش خود و خانواده ضروری است که در سرمای سوزناک زمستان دارای محیط گرم باشیم و در کنار آن از آب گرم شبانه روزی در طول هفته بهره مند باشیم تا از بسیاری از مشکلات مانند بیماری پیشگیری کنیم و یک محیط بهداشتی، زندگی راحتی و سالمی داشته باشیم. برای خرید اینترنتی آبگرمکن گازی ایمن و استاندارد و خرید بخاری گازی که دارای ایمنی لازم و کافی باشد و دارای تمام شرایط استاندارد داخلی و نشانه های کیفیت معتبر جهانی باشد برای این منظور می توانید از فروشگاه اینترنتی فروشکالا و ورود به سایت آن آبگرمکن گازی یا بخاری خود را انتخاب و خریداری نمایید.

در این مقاله به معرفی دو وسیله برای این منظور می پردازیم

آبگرمکن گازی

بخاری گازی

یکی از انواع سوخت که برای گرمایش محیط و آب استفاده گسترده ایی مخصوصا در کشورهای غیر پیشرفته دارد سوخت فسیلی گاز است در کشور ما هم بخاطر زیاد بودن منابع گاز و ارزانتر بودن آن نسبت به انرژی برق سوخت گازاستفاده زیادی دارد و اکثر خانه ها با گاز پخت و پز و کارهای گرمایشی خود را انجام می دهند.

آبگرمکن و بخاری گازی را می توان به دو دسته تقسیم کرد

آبگرمکن دیواری

آبگرمکن گازی زمینی ( مخزنی )

آبگرمکن دیواری که معمولا حجم کمی دارد و وزن آن نسبت به زمینی بسیار کمتر است این نوع آبگرمکن دارای مخزن نمی باشد و تولید کننده آب گرم فوری و بیست و چهار ساعته است در این آبگرمکن آب وارد لوله های مسی که دور تا دور صفحه مسی بنام مبدل حرارتی دور خورده و با ورود آب، شعله های آبگرمکن روشن شده مبدل حرارتی را داغ می کند و گرما از طریق این صفحه مسی به لوله ها منتقل می شود و آب در درون لوله ها که در جریان است را تا حدود ۷۰ درجه گرم می کنند البته این آبگرمکن ها دارای درجه داغی آب هستند و کاربر براحتی با چرخاندن این درجه می تواند میزان گرمای آب مورد نیاز خود را تنظیم کند.

معرفی و خرید وسایل گرمایشی خانگی

آبگرمکن گازی زمینی

این نوع آبگرمکن دارای چثه ایی بزرگتر و سنگین تر از آبگرمکن دیواری است. آبگرمکن زمینی دارای مخزن است که مدل های مختلف دارای مخازن با ظرفیت های متفاوت هستند و افراد برحسب نیاز خود و تعداد افرادی که می خواهند از آب گرم این آبگرمکن استفاده کنند بخاری با حجم مناسب انتخاب می کنند.

 در این آبگرمکن آب وارد مخزن آبگرمکن می شود و توسط شعله هایی که در زیر مخزن روشن هستن آب گرم می شود و از طریق لوله خروجی در دسترس کاربران قرار می گیرد. آبگرمکن های زمینی با ظرفیت  ۶۰ لیتر۱۰۰ لیتر تا ۲۰۰ لیترتولید می شوند. این ابگرمکن ها برای خانه های کوچک و آپارتمان ها مناسب نیستند و معمولا در خانه هایی که فضای کافی برای این نوع آبگرمکن دارند استفاده می شود. آبگرمکن مخزنی نسبت به نوع دیواری دارای استفاده و خریداران کمتری است زیرا آبگرمکن دیواری دارای مزیت هایی مانند مصرف انرژی کمتر، عدم اشغال فضای زیاد، تعمیر راحت تر، و خرج کمتری برای تعمیرات است.

 بخاری ها را هم می توان به دو دسته بخاری گازی زمینی و دیواری تقسیم کرد اما از نقطه نظر مهمتراین بخاری ها را به دو دسته بدون دود کش و بخاری گاز نیاز مند دودکش بهتر است که تقسیم کنیم.

بخاری گازی با دود کش

بخاری است که برای دفع و تخلیه گاز های سمی مختلفی که در نتیجه سوختن گاز بوجود می آیند نیاز به دود کش دارند که از این طریق باعث می شوند این گازها وازجمله گاز خطرناک منواکسید کربن به فضای آزاد منتقل نشود. عدم بکارگیری دودکش های استاندارد و کارگذاری درست آن خطرات زیاد جسمی و جانی را در بر خواهد داشت سالانه  ده ها نفردرکشور در اثر بی احتیاطی و یا عدم آگاهی لازم جان خود را از دست می دهند. این بخاری ها برای محیط های بسته مناسب تر هستند و بهتر می توانند محیط را گرم کنند گر چه مقداری از گرمای تولید شده بهمراه کازها به فضای بیرون منتقل می شود.

معرفی و خرید وسایل گرمایشی خانگی

بخاری گازی بدون دودکش

این بخاری نیاز به دودکش برای تخلیه کازهای سمی تولید شده توسط سوختن سوخت فسیلی ندارد و بجای دودکش دارای سیستم هوشمند تنظیم منو اکسید کربن و اکسیژن می باشد. این سیستم هوشمند بنام اختصاری او دی اس شناخته می شود این سیستم در هنگام گذشت میزان منواگسید کربن از حد مجاز و کم شدن اکسیژن محیط فورا شعله های اصلی بخاری را خاموش می کند و بمحض رسین اکسیژن بحد استاندارد مجددا بخاری را روشن می کند و از این طریق باعث می شود میزان منو اکسید کربن و اکسیژن در حد مجاز تنفس و عدم مسمومیت خطرناک باقی بماند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید