۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 55386433

منطقه آزاد کیش در هر فصلی پر از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری است از این رو بسیاری می‌پرسند "کیش کجا بریم خوش بگذره".

کیش کجا بریم خوش بگذره

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره دیدنی و شگفت‌انگیز کیش دارای طبیعت بی‌نظیر و مراکز تفریحی و گردشگری فراوانی است و اینکه کیش کجا بریم خوش بگذره سوال هر مسافری به این مقصد جذاب می‌تواند باشد. بهتر است شمای کلی از این منطقه آزاد به دست بیاید و دانسته شود که این نقطه در جنوبی‌ترین جای ایران، در شهرستان بندر لنگه استان بی‌مثال هرمزگان واقع شده و با وجود ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت و مساحت ۹۱.۵ کیلومتر مربعی خود سالانه دو میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند همین نشان از تنوع جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و گردشگری در آن است که هر سلیقه و خواسته‌ای را پوشش می‌دهد.

مکان‌های دیدنی کیش برای خوش گذرانی

در کیش کجا بریم خوش بگذره بستگی به مدل سفری دارد که انتخاب می‌شود. برخی تمایل دارند یک جنس از آرامش را با کارهای سبک و غیرهجانی تجربه کنند، بعضی به کیش می‌آیند تا با انجام تفریحات مهیج آبی و غیر آبی حسابی بدنشان آدرنالین ترشح کند و مسافران زیادی نیز تمایل دارند تا با رفتن به مکان‌های دیدنی و طبیعت منحصر به فرد جزیره کیش خوش بگذرانند. هر یک از این مدل‌های سفر به کیش حسن‌های خاص خود را دارد و جالب اینکه کیش پاسخ‌های شایسته‌ای برای هر مدل انتخابی دارد. در ادامه به تعدادی از مکان‌های دیدنی کیش برای خوش گذرانی اشاره می‌شود:

شهر باستانی حریره: شهری با ۸۰۰ سال قدمت و وسعت ۱۲۰ هکتار که در کاوش‌های باستان‌شناسی یافت شده و به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی بازمی‌گردد و به شدت دیدنی و جذاب است، مخصوصا بازدید از قنات‌ها، حمام و مسجد آن.

شهر زیرزمینی کاریز: شهری زیبا و دیدنی که در عمق زمین و ۱۶ متر پایین‌تر از سطح با معماری منحصربه‌فرد ساخته شده است. درون این شهر قناتی وجود دارد که به نحوی آب شیرین ساکنان جزیره را تأمین می‌کند علاوه بر این قنات، بازدید از حمام‌های سنتی شهر نیز خالی از لطف نخواهد بود.

محله سفین و خانه مردم‌شناسی بومیان کیش: محله سفین به محله عرب‌ها نیز شهرت دارد و به عنوان یک محله قدیمی و سنتی تفاوت قابل توجهی با بخش‌های مدرن جزیره کیش دارد و قدم زدن در کوچه‌های جذاب این محله و دیدن بازار و حصیربافی بومیان در باغ ابراهیمی به شدت پیشنهاد می‌شود. گفتنی است که در محله سفین، خانه مردم‌شناسی بومیان کیش قرار دارد و امکان بازدید از ابزار آلات ماهیگیری، مطبخ و وسایل پخت‌وپز و محل نگهداری خرما در این خانه که متعلق به یکی از تاجرهای به نام مروارید در کیش بوده، وجود دارد.

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر: این آب‌انبار منحصربه‌فرد و دیدنی در مجاورت شهر باستانی حریره قرار دارد و در آن مانند دیگر آب‌انبارهای کشور آب شرب برای مصرف روزانه ذخیره می‌شده و با توجه به شرایط اقلیمی منطقه که گرم و مرطوب است، تهویه آب ذخیره شده توسط بادگیرهای بی‌نظیر آن صورت می‌گرفته است.

کیش کجا بریم خوش بگذره

از دیگر مکان‌های دیدنی جزیره زیبای کیش می‌توان به پارک‌های آن اشاره کرد؛ پارک آبشار، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ماهیگیر، پارک خانواده، پارک ساحلی میرمهنا و پارک هنگام از جمله پارک جذاب آن به شمار می‌آیند که برای دیدن و گذر وقت گزینه‌های متمایزی محسوب می‌شوند.

تفریحات مهیج و خوش‌گذرانی در کیش

در راستای اینکه کیش کجا بریم خوش بگذره می‌توان گفت گزینه‌های زیادی در حوزه تفریحات آبی و غیرآبی وجود دارند که تجربه هر یک از آن‌ها یک تجربه مهیج و بی‌تکرار خواهد بود.

سافاری: هیجانی بی‌نظیر و گشت‌وگردی بی‌بدیل به وسیله ماشین‌های دو دیفرانسیل و راننده‌های حرفه‌ای بر روی تپه‌ها و جاده‌های شنی در انتظار است.

پارک آبی: یک تجربه پر از ترشح آدرنالین که در سه راید هولناک، تند و آرام طراحی شده است.

کیش کجا بریم خوش بگذره

پرواز دو نفره: رفتن در ارتفاع و پرواز کردن به وسیله یک هلیکوپتر(جایروکوپتر) با ظرفیت دو نفر، یک تفریح لاکچری و بسیار متفاوت خواهد بود.

بانجی جامپینگ: حسی توأم با ترس و هیجان در ارتفاع ۶۰ متری از سطح زمین، حسی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.

گفتنی است که دوچرخه‌سواری و تجربه تفریحات آبی نظیر شاتل‌سواری، بنانا سواری، فلای بورد، پاراسل، جت اسکی، شناور آکواریوم، غواصی و کایت بوردینگ از دیگر کارهایی است که با انجام آن‌ها خوش‌گذرانی به یادماندنی تجربه و احساس می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید