شیراز شهر عاشقان است. این شهر به اندازه‌ای زیباست که هیچ واژه‌ای به جز نام خودش، یعنی شیراز، را نمی‌توان در وصفش به کار برد. شیراز با آثار باستانی افتخارآفرین، بازار سنتی، خوراکی‌های خوشمزه، جاهای طبیعی دیدنی و باغ‌های معروفش، جایی است که باید حداقل یک بار به آن سفر کنید.

از اقامتگاه های بوم گردی شیراز چه می دانید؟

شیراز، که در روزگار گذشته دو بار پایتخت ایران بوده است، شهری است که بسیاری از جاذبه‌های گردشگری را همزمان در خود جمع کرده است، از باغ‌های هفت‌گانه و خوابگاه ابدی حافظ همیشه عاشق و سعدیِ خوش‌سخن که اندرزهایش را باید آویزه گوش کنیم گرفته تا آثار باستانی بی‌نظیر که به دوران شکوه و جلال ایران زمین بازمی‌گردد و ایرانی بودن را معنایی دیگر می‌بخشد.

علاوه بر همه اینها یکی دیگر از جاذبه‌های شیراز اقامتگاه های بوم گردی آن است که سفر به شیراز را تعریفی دیگر می‌بخشد. شاید از خود بپرسید که چرا این مکان‌ها را در دسته جاذبه‌های شیراز قرار می‌دهیم؟ پرسش ما از شما این است که از اقامتگاه های بوم گردی شیراز چه می دانید؟ اگر با این اقامتگاه‌ ها آشنا باشید قطعا آنها را در دسته دیدنی‌های شهر قرار داده و در سفر به شیراز برای اقامت در آنها عجله می‌کنید.

اقامتگاه بوم گردی ایران مهر شیراز

به جرات می‌توان گفت که این اقامتگاه بوم گردی یکی از آثار باستانی شهر شیراز به شمار می‌آید. ساختمان این اقامتگاه که در سال ۱۳۹۹ بازسازی شده است، متعلق به دوران قاجار است. دکوراسیون و تزئینات این ساختمان آنقدر دارای جزئیات و ظرایف است که شما از دیدن آن خسته نخواهید شد. اقامتگاه بوم گردی ایران مهر شیراز دارای ۱۱ اتاق است که در طبقات همکف، نیم‌طبقه بالا، نیم‌طبقه پایین و پشت بام قرار دارند. هر کدام از این اتاق‌ها دارای نام‌های ویژه‌ای هستند که از آن میان شاه‌نشین هفت دری از همه گوش‌نوازتر است. سایر اتاق‌ها نیز شاه نشین پنج دری و چندین اتاق مهرخواب هستند که در بخش‌های مختلف بنا قرار دارند.

موقعیت جغرافیایی اقامتگاه بوم گردی ایران مهر به گونه‌ای است که دسترسی به بازار وکیل، حمام وکیل و مدرسه خان بسیار ساده است. فاصله این اقامتگاه از باغ نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک، خانه تاریخی منطقی‌نژاد، خانه فروغ‌الملک و بقعه بی‌بی دختران نیز در حدود دو تا سه کیلومتر است.

اگر قصد دارید که ساعاتی آرام و بدون دغدغه را سپری کنید، این اقامتگاه برای شما بسیار مناسب است زیرا از آن جایی که اتاق‌های اقامتگاه تلویزیون ندارند، در آن کمتر درگیر مسائل روز و زندگی روزمره می‎شوید. این اقامتگاه در منطقه سنتی شهر قرار دارد و ماشین‌رو نیست بنابراین اقامت شما با شنیدن سروصدای ماشین‌ها نیز خراب نمی‌شود. اقامتگاه سنتی ایران مهر جایی برای رفتن در دل تاریخ و احساس آرامش زندگی ساده و غیر ماشینی گذشتگان است. 

از اقامتگاه بوم گردی پسین شیراز چه می‌دانید؟

اگر همچنان باور ندارید که اقامتگاه های بوم گردی شیراز آثار باستانی ثبت نشده و نامکتوب این شهر به شمار می‌آیند باید به اقامتگاه بوم گردی پسین شیراز بروید. این اقامتگاه که در مرکز شهر و در همسایگی خانه‌ها و دکان‌های قدیمی است، با درهای چوبی قدیمی‌ و پلاک کاشی‌اش از همان ابتدا مهر تایید بر قدیمی بودن این ساختمان می‌زند. در را که باز می‎کنید حیاطی را می‌بینید که دورتادور آن را اتاق‌هایی زیبا گرفته است. اتاق‌های این اقامتگاه دارای پنجره‌های چوبی و نرده‌های مشبک هستند و دیوارهای حیاط که کاشی‌کاری شده‌اند، کاملا حس‌وحال قدیم را برای شما زنده می‎کنند.

اقامتگاه بوم گردی پسین شیراز، جایی است که کاملا از دل تاریخ بیرون آمده است و شما  با اقامت در یکی از ۶ اتاق آن می‌توانید دوباره به درون تاریخ سفر کنید. البته امکانات و خدماتی که این اقامتگاه به شما می‎دهد، کاملا مدرن و مطابق نیازهای مردم امروزی است. به عنوان مثال در اینجا از تشک و سرویس کف خواب خبری نیست، تنها  سرویس بهداشتی فرنگی در اقامتگاه موجود است و گرمایش آن از طریق شوفاژ انجام می‌شود.

در حقیقت ترکیب سنت‌های گذشته با خدمات امروزی بهترین و دلپذیرترین سرویسی است که شما در یک محیط به ظاهر قدیمی می‌توانید دریافت کنید. اقامتگاه بوم گردی پسین در فاصله نزدیکی از باغ نارنجستان، مسجد نصیرالملک، مسجد و بازار وکیل، ارگ کریم‌خان و آرامگاه حافظ قرار دارد و شما می‌توانید با پای پیاده از این جاذبه‌های دیدنی شهر بازدید کنید.

از اقامتگاه های بوم گردی شیراز چه می دانید؟

آشنایی با سایر اقامتگاه های بوم گردی شیراز

شیراز شهر جهانگردان است و به همین دلیل جاهای متنوع و زیادی را برای اقامت دارد. از هتل‌های چند ستاره و مسافرخانه‌های فراوان شهر که بگذریم، تعداد اقامتگاه های بوم گردی زیادی شهر آنقدر زیاد است که علاقمندان به اقامت در این نوع مهمان‌پذیرها را ناامید نمی‎کند. این اقامتگاه‌ها که بیشتر در بافت سنتی شیراز قرار دارند، علاوه بر نزدیکی به بخش‌های دیدنی شهر، با معماری و دکوراسیون دیدنی‌شان، مهمانان را به اقامتی دلپذیر و خاطره‌انگیز دعوت می‎کنند. در شیراز حدودا ۴۵ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که هزینه اقامت در آنها بسیار متفاوت است. در حقیقت این اقامتگاه ها نیز مانند هتل‌هایی با ستاره‌های متفاوت قیمت‌های مختلفی را دارند و این امر کار انتخاب برای مسافران را بسیار ساده‌تر می‌کند.

از سایر اقامتگاه های بوم گردی شیراز می‌توان به بام برم، عمارت هفت رنگ، خانه سنتی ماه منیر، لوتوس، هفت برم، طاها، سی راه، ستایش، داروش،  نیایش، هتل سنتی گلشن، گلستان راز، بهار نارنج، سهراب، هتل سنتی فروغ مهر، بوتیک هتل راوی، اشرفیه، سووشون، ماه سلطان و بسیاری دیگر نام برد.

چرا باید به شیراز برویم؟

شیراز شهری است که همه جای آن دیدنی است، از خیابان‌های قدیمی و جدید آن گرفته، تا مراکز خرید، آثار باستانی، آرامگاه شاعران بزرگ و مهم‌تر از همه حال‌وهوای عاشقانه‌ای که سراسر شهر را در بر گرفته است. در بهار عطر شکوفه‌های نارنج شما را سرمست می‌کند و در تابستان گشت‌وگذار در بازارهای سنتی با هوای خنک و مطبوع، به همراه خوردن فالوده شیرازی و نوشیدن عرقیجات سنتی به شما جان دوباره می‎بخشد. اگر در تابستان به شیراز سفر کرده‌اید، عصرها که هوا خنک‌تر است به زیارت آرامگاه حافظ بروید تا هم از عطر محبوبه‌های شب سرمست شوید و هم با گرفتن یک فال از لسان الغیب، عشق را یک بار دیگر تجربه کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از شکوه و جلال ایران باستان بازدید کنید، شیراز شهری است که حتما باید به آن سفر کنید. معروف‎ترین و بزرگ‌ترین مجموعه بناهای بازمانده از دوران هخامنشی یعنی تخت جمشید، در نزدیکی شهر مرودشت در فاصله کمی از شیراز قرار دارد. علاوه بر این، نقش رستم که آرامگاه پادشاهان هخامنشی است به همراه دیوارنگاره نقش رجب در نزدیکی این افتخار ملی قرار دارند. باغ‌های هفت گانه شیراز یعنی ارم، جهان‌نما، دلگشا، عفیف آباد، قوام، نارنجستان، نظر، ملی و هفت تن هر کدام به نوبه خود بسیار دیدنی هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید