به گفته ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پاسخ ایران به آمریکا سازنده، شفاف و قانونی و موعد مقرر ارائه شد

لغو کامل تحریم‌ها هدف اساسی توافق برجام است / در صورت وجود اراده سیاسی توافق نزدیک است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه)‌ ۱۴ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی گفت: لغو کامل تحریم‌ها علیه دولت و ملت ایران از اهداف اساسی مذاکرات جاری بین ایران و طرف‌های امضا کننده توافق برجام است. نشست‌های مختلفی در ارتباط با مذاکرات برگزار شده و آخرین دور آن نیز در وین بوده است و پس از آن متن پیشنهادی از سوی هماهنگ کننده اتحادیه اروپایی به طرف‌های مذاکره کننده داده شده است. پاسخ ایران در موعد مقرر ارائه شد و متعاقبا پاسخ طرف آمریکایی با تاخیر قابل توجهی باز از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت شد.

کنعانی افزود: ایران برای اینکه نقش متعهدانه و مسؤولانه خودش را در ارتباط با توافق برجام و مذاکرات ایفا کند، دیدگاه‌های خودش را در این زمینه مجددا به هماهنگ کننده منتقل و منعکس کرد و در این ارتباط منتظر دریافت پاسخ طرف‌های مقابل و مشخصا دریافت پاسخ دولت آمریکا هست. ما در این زمینه برای این‌که کمک کنیم به پایان خوش این ماراتون و به اهداف مدنظر جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مصالح و منافع ملی دست یابیم و در عین حال روند را برای شکل گیری فضای سازنده در حوزه مناسبات بین‌المللی مهیا کرده و به تثبیت چارچوب‌های چندجانبه بین‌المللی و سیاسی به عنوان چارچوب مناسب برای حل وفصل بحران‌های پیچیده کمک کنیم مسؤولانه عمل کردیم. ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظریم دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنویم. چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کرده و رو به جلو باشد، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی بوده و می‌تواند در صورت وجود اراده سیاسی متقابل زمینه را فراهم کند در زمان بسیار کوتاه جمع بندی مذاکرات انجام و توافق صورت گیرد. لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ملت ایران از اهداف اساسی ماست و ایران در این خصوص تلاش می‌کند و این از اولویت‌های اساسی تیم مذاکره کننده ایران است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید