در این پارک جنگلی، گونه‌های حمایت ‌شده گوزن قرمز ایران نگهداری و تکثیر ‌شده و به دیگر مناطق کشور برای زیست و زادآوری منتقل می‌شوند. رویشگاه جنگلی آن «انجلی» و «ممرزستان» است و سایر گونه‌های آن بلوط، نمدار، توسکای قشلاقی، افرا، خرمندی و آزاد است

پارکی در ارتفاع ۱۰۵ متری از سطح دریا

سلام نو - سرویس گردشگری:  پارک جنگلی قرق با ۶۵۰ هکتار مساحت، در ۲۴ کیلومتری شرق گرگان و در مسیر جاده اصلی گرگان–مشهد قرار دارد و شامل پارک وحش، پارک بازی و امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، دکه‌های فروش خوراکی و سکوهای چادرزنی می‌شود. این پارک جنگلی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های و جاذبه های گردشگری گرگان به ‌شمار می‌رود که در تمام طول سال میزبان گردشگران است. همچنین این محدوده یکی از مناطق مهم زیست‌محیطی در ایران به حساب می‌آید و به‌عنوان زیستگاه گوزن قرمز شناخته شده است.

پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومتری گرگان بین دو شهر گرگان و علی آباد کتول واقع شده است. مساحت پارک جنگلی قرق ۶۵۰ هکتار است و در محیط جلگه‌ای قرار دارد. ارتفاع نسبی ۱۰۵ متر از سطح دریا واقع است. بلند ترین نقطه آن ۶۰۰ متر و کوتاه ترین آن ۴۰ متر می باشد.

پارکی در ارتفاع ۱۰۵ متری از سطح دریا

جریان باد در بهار و تابستان از غرب به شرق و شب ها ازجنوب به شمال است. این پارک دارای دو حلقه چاه عمیق است که از طریق لوله کشی آب به منبعی که در مرکز پارک بر روی تپه ای قرار دارد و سپس به سیستم شبکه آبرسانی متصل می شود که از نظر کیفیت، از درجه بالایی برخوردار است .

طرح این پارک در سال ۱۳۴۸ توسط مرحوم حسین سعیدی آشتیانی؛ بنیان‌گذار پارک‌های جنگلی ایران، تهیه و عملیات اجرایی آن از ۱۳۵۰ آغاز شد. داخل این پارک، یک پارک وحش (محدوده‌ای برای نگهداری حیوانات وحشی) موجود است. همچنین دارای پناهگاه‌های چوبی برای اسکان بازدیدکنندگان و سایر امکانات رفاهی می‌باشد.

پارکی در ارتفاع ۱۰۵ متری از سطح دریا

زمان مناسب برای بازدید

بازدید از پارک بیشتر در فصل بهار و تابستان صورت می گیرد و شبکه های آبرسانی، برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، پارک وحش ، پارک کودک ، پناهگاه های چوبی ، محدوده کمپینگ و پیک نیک ،فروشگاه و رستوران ، ساختمانن نگهبانی و انتظامی ، مسیر های آسفالته ماشین رو و پیاده رو از امکانات پارک جنگلی قرق می باشند

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید