باتوجه به آتش سوزی رخ داده در تالاب انزلی از شب گذشته گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون ۴۰ هکتار از اراضی بستر این تالاب درگیر آتش‌سوزی شده است و احتمالا این حریق به صورت عمدی اتفاق افتاده است.

 ۴۰ هکتار از تالاب انزلی در آتش سوخت

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، از ساعات پایانی شب گذشته، تالاب انزلی دچار حریق شده و در ساعات اخیر حجم آتش سوزی در این تالاب افزایش یافته است. به گفته مسئولان محلی، تاکنون ۴۰ هکتار از اراضی بستر این تالاب درگیر حریق شده است و به نظر می رسد این آتش سوزی به صورت عمدی اتفاق افتاده باشد.

برای چهارمین بار در سال جاری تالاب بین المللی انزلی در منطقه چراغ پشتان در محدوده ماراگوده طعمه حریق شده است. بر اساس برآوردهای اولیه حدود ۴۰ هکتار از اراضی بستر تالاب انزلی در آتش سوخته است.

به دلیل عدم دسترسی از راه زمینی از سوی فرماندار انزلی بالگرد برای اطفای حریق درخواست شده است در حال حال نیز نیروهای امدادی و خدمات رسان نیز در تلاش برای باز کردن مسیری برای رسیدن به آتش و اطفای آن از راه زمینی هستند.

محمد پور خوش سعادت، فرماندار انزلی در این باره گفت: تالاب انزلی در محدوده چراغ پشتان از بامداد امروز اسیر شعله‌های آتش شده است.

وی افزود: حدود ۴۰ هکتار از تالاب سوخته است. دو بالگرد سپاه در حال اعزام برای اطفا آتش هستند. پیش‌بینی می‌شود که اگر آتش خاموش نشود حدود ۱۲۰ هکتار از تالاب آتش بگیرد. دلیل آتش سوزی ها عمدتا عمدی است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید